تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۷:۱۰
کد خبر : 2934

تعاملات اصفهان و یزد در حوزه گردشگری می تواند سبب رونق گردشگری شود / پیام دوستی مسئولان شهری اصفهان از شهرکرد تا یزد

تعاملات اصفهان و یزد در حوزه گردشگری می تواند سبب رونق گردشگری شود / پیام دوستی مسئولان شهری اصفهان از شهرکرد تا یزد

پایگاه خبری دنیای اسرار تعاملات اصفهان و یزد در حوزه گردشگری می تواند سبب رونق گردشگری شود / پیام دوستی مسئولان شهری اصفهان از شهرکرد تا یزد مدیران شهرداری اصفهان پس از دیدار و مذاکره با مسئولان شهرداری شهرکرد، این بار راهی یزد شدند، پیغام صلح و دوستی سوغات بردند و با هدف تقویت تعاملات

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

تعاملات اصفهان و یزد در حوزه گردشگری می تواند سبب رونق گردشگری شود / پیام دوستی مسئولان شهری اصفهان از شهرکرد تا یزد

مدیران شهرداری اصفهان پس از دیدار و مذاکره با مسئولان شهرداری شهرکرد، این بار راهی یزد شدند، پیغام صلح و دوستی سوغات بردند و با هدف تقویت تعاملات شهر و شهروندی و افزایش دوستی دو شهر، با مدیران شهری یزد دیدار کردند.

معاون شهردار اصفهان در این دیدار گفت: شهرداری ها تا دهه ۸۰ رویکرد خدماتی و از این دهه به بعد در کنار رویکرد خدماتی، رویکرد فرهنگی نیز داشتند. از نیمه دهه ۸۰ به بعد سرعت تحولات به گونه ای است که رویکرد خدماتی در کنار اقدامات فرهنگی با تأکید بر فرهنگ شهرنشینی شکل می گیرد، زیرا شهرداری ها متوجه شدند اقدامات عمرانی نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد از همین رو کمیته ای با نام کمیته شهروندی در شهرداری ها تشکیل شد و تکالیف شهروندی را به مردم گوشزد کرد. 

محمدعیدی با اشاره به رویکرد شهر فرهنگی تصریح کرد: رویکرد شهرهای دنیا هم اکنون حرکت به سمت تحقق شهر فرهنگی است. در شهر فرهنگی، توازن بین انسان و بنا حفظ می شود و این تفکر وجود دارد که با شهر باید مانند یک موجود زنده رفتار کرد چرا که در غیر این صورت هیچ تضمینی برای احترام شهروند به شهر وجود ندارد. در این رویکرد، انسان، بنا و بنا، انسان را می سازد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان زمینه تحقق شهر خلاق را ایجاد شهر فرهنگی دانست و گفت: برای رسیدن اصفهان به شهر فرهنگی گام های بسیاری مانند تک هدف بودن به جای هدف های پراکنده، تحقق خلاقیت های فرهنگی، احترام به حقوق فرهنگی شهروندان، توزیع عادلانه خدمات فرهنگی در شهر، مشارکت پذیری و مشارکت جویی شهروندان در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: شهرداری ها برای تحقق شهر فرهنگی نمی توانند به صورت نقطه ای عمل کنند، بنابراین اصفهان نمی تواند شهر فرهنگی را بدون نگاه به شهرهایی مانند یزد و شهرکرد که با اصفهان در یک محور تمدنی قرار دارند، ایجاد کند.

عیدی اظهار کرد: لازم است از تمام سرمایه های خود در بخش های مختلف فرهنگی، موسیقی، هنرهای تجسمی، ورزشی، گردشگری و … که همان اقتصاد فرهنگ است به درستی استفاده کرده و سبب توسعه پایدار شهرها شویم.

وی با بیان اینکه تعاملات اصفهان و یزد در حوزه گردشگری می تواند سبب رونق گردشگری شود، افزود: باید شبکه ای از شهرهای همگن برای بازتولید انسجام فرهنگی ایجاد کرد تا بتوانیم از برکات اقتصاد خلاق بهره مند شویم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.