تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰:۱۴
کد خبر : 16120

تعداد زندانیان مهریه در استان اصفهان کمتر از ۱۰۰ نفر است

تعداد زندانیان مهریه در استان اصفهان کمتر از ۱۰۰ نفر است

تعداد زندانیان مهریه در استان اصفهان کمتر از ۱۰۰ نفر است رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان: تشکیل شورای حل اختلاف سازشی و صلحی میان فعالان اقتصادی یکی از دستاوردهای سفر رئیس دستگاه قضا به اصفهان بوده است. به گزارش دنیای اسرار:محمدرضا حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص دستاوردهای سفر رئیس قوه قضاییه به

Print Friendly, PDF & Email

تعداد زندانیان مهریه در استان اصفهان کمتر از ۱۰۰ نفر است

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان: تشکیل شورای حل اختلاف سازشی و صلحی میان فعالان اقتصادی یکی از دستاوردهای سفر رئیس دستگاه قضا به اصفهان بوده است.

به گزارش دنیای اسرار:محمدرضا حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص دستاوردهای سفر رئیس قوه قضاییه به اصفهان اظهار کرد: مهمترین دستاورد سفر آیت الله رئیسی به اصفهان برای ما افزایش انگیزه و دلگرمی همکاران در دستگاه قضایی بوده است.
وی در ادامه افزود: در این سفر معاونان قوه قضاییه به شهرستان‌های استان سفر کردند و به بررسی مشکلات و نقص‌ها پرداختند.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه تشکیل شورای حل اختلاف سازشی و صلحی میان فعالان اقتصادی یکی از دستاوردهای سفر رئیس دستگاه قضا به اصفهان بوده است گفت: این شورا در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.
وی به بازدید سرزده رئیس قوه قضائیه از زندان اصفهان اشاره و تشریح کرد: حدود ۳۰۰ نفر در این بازدید شناسایی شدند که شرایط استفاده از عفو را داشتند و به کمیسیون مرکزی دستور داده شد با رافت اسلامی بیشتری با افرادی که پیشنهاد عفو آن‌ها داده می‌شود برخورد گردد.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ نفر زندانی مهریه در استان اصفهان وجود داشت تشریح کرد: رئیس دستگاه قضا دستور دادند به این افراد مرخصی طولانی مدت بین دو تا سه ماه داده شود و در حال حاضر تعداد این زندانیان به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده است.
وی افزود: به دادگاه‌ها نیز دستور داده شد با سرعت مسئله اعسار این افراد را بررسی کنند.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه بنا بر تاکید رئیس قوه قضاییه قرارهای منجر به بازداشت مختص مجرمان خطرناک و دارای جرائم متعدد است گفت: با دستور رئیس دستگاه قضا و همکاری قضات کسانی که به دنبال تامین وثیقه یا کفیل هستند به زندان فرستاده نخواهند شد تا ضامن یا وثیقه برای آن‌ها تامین گردد مگر اینکه از تامین وثیقه برای آن‌ها قطع امید شود.
وی تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری مباحث مربوط به زاینده رود با حضور معاون اول قوه قضائیه را دستاورد نشست صمیمی رئیس قوه قضاییه با کشاورزان دانست و افزود: تشکیل این کمیته به دلیل برنامه ریزی برای اجرای پروژه‌های نیمه تمام در این زمینه بوده و منافع همه استان‌های واقع در این حوزه آبخیز در نظر گرفته خواهد شد.
وی به دیدار رئیس قوه قضاییه با فعالان فرهنگی و نخبگان اصفهانی نیز اشاره و تصریح کرد: در این جلسه تأکید شد که در استان نیز به صورت فصلی این جلسات برگزار شود و آخر دی ماه نخستین جلسه فصلی با این قشر برگزار خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در مورد مصوبات آخرین ساعات سفر رئیس قوه قضائیه گفت: حدود ۹۰ میلیارد تومان در زمینه اعتبارات برای استان اصفهان تخصیص یافت.
وی در ادامه افزود: از این مبلغ حدود ۴۸ میلیارد تومان آن از اعتبارات خاص در اختیار رئیس قوه قضاییه است و حدود ۲۵ میلیارد تومان آن نیز از اعتبارات جاری قوه‌قضاییه و ۳۰ میلیارد تومان نیز اعتبارات استان و در رابطه با پروژه‌های وابسته به قوه قضاییه است.
حبیبی در خصوص کمبود نیروی انسانی در دادگستری اصفهان اظهارکرد: در آزمون سال ۹۶ برای استان اصفهان سهمیه در نظر گرفته بودند که به کارگیری نشده بودند و در این سفر برای ۱۰۰ نفر از این افراد حکم صادر شد و تا پایان اسفند نیز ۲۴۰ نفر نیروی دیگر در دادگستری اصفهان مشغول به کار خواهند شد.
وی با بیان اینکه ۱۴۰ نفر قاضی نیز حداکثر تا پایان سال آینده در استان اصفهان مشغول به کار خواهند شد گفت: همچنین مصوب شد که از طریق فراخوانی به دانشکده‌های حقوق استان و حوزه علمیه افراد متقاضی ثبت نام کنند.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: از این افراد بیش از ۱۵۰ نفر گزینش و پس از گذراندن دوره شش ماهه کارآموزی مشغول به کار خواهند شد .
وی به استیجاری و نامناسب بودن برخی از ساختمان دادگاه‌های بخش‌های‌ استان اصفهان اشاره و ابراز داشت: در این سفر مصوب شد که با اعتبار ۱۰۴ میلیارد ریالی برای این بخش‌ها ساختمان مناسب احداث شود.
به گفته حبیبی احداث ۲۸ دستگاه منزل مسکونی، تخصیص ۱۵ میلیارد ریال برای تکمیل استخر کارکنان قوه‌قضاییه، اعتبار ۲۴ میلیارد ریالی برای تعمیرات اساسی در ساختمان‌های دستگاه قضایی در استان، تامین اعتبار جهت خرید ۵۰ دستگاه خودرو، تخصیص ۸ میلیارد ریال برای شورای حل اختلاف و ۲۷ میلیارد ریال برای نیازهای دیگر زیرمجموعه‌‌های قوه قضاییه در استان اصفهان از دیگر دستاوردهای سفر رئیس قوه‌قضاییه به استان اصفهان بوده است.
وی با بیان اینکه برخی از مجتمع های قضایی در استان اصفهان از ساختمان و مکان مناسبی برخوردار نیستند گفت: این مشکل در کلانشهر اصفهان قابل تحمل نبود و از این رو قرار شد از محل وجوه خاص سه ساختمان برای دستگاه قضایی در مکانی مناسب برای شش سال اجاره شود.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در خصوص انتقال زندان مرکزی نیز گفت: در این رابطه رئیس سازمان زندان‌ها مکلف شد برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه رسیدگی به امور فرهنگی و بهداشتی آموزشی و حرفه آموزی زندانیان نیز مورد توجه رئیس قوه قضاییه بوده اظهار کرد: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیز جهت توجه به زندانیان در استان اصفهان تخصیص یافت که این امر در زندان‌ها بی‌سابقه بوده است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.