تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
کد خبر : 4292

تعداد وقف های استان اصفهان پنج درصد افزایش یافت

تعداد وقف های استان اصفهان پنج درصد افزایش یافت

پایگاه خبری دنیای اسرار: تعداد وقف های استان اصفهان پنج درصد افزایش یافت مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد وقف های جدید ثبت شده در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است. به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار:

تعداد وقف های استان اصفهان پنج درصد افزایش یافت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد وقف های جدید ثبت شده در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در آیین معارفه سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: ۶۷ وقف جدید از ابتدای سال جاری تا کنون در استان اصفهان ثبت شده که برآورد ارزش ریالی آن به ۶۰ میلیارد ریال می رسد.
وی با اشاره به آخرین وقف صورت گرفته در هفته گذشته با ارزش نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال افزود: شهرستان های فریدن، نایین و آران و بیدگل به ترتیب بیشترین تعداد وقف های ثبت شده در سال جاری را دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: بیشتر نیت واقفان به ترتیب شامل زوج های جوان، امور قرآنی، ساخت مسجد، حسینیه و دانش آموزان کم برخوردار بود که البته امسال وقف هایی متفاوت در زمینه ترک اعتیاد و درمان معتادان نیز به ثبت رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۷۱۸  بقعه و امامزاده در استان اصفهان گفت: بیشترین امامزادگان استان اصفهان در آران و بیدگل، کاشان و نطنز میزبانی می شوند که علت آن هم پیشینه اسلام در این مناطق است.
حجت الالسلام و المسلمین رضا صادقی همچنین به وجود ۴۵ امامزاده آران و بیدگل اشاره کرد و یادآور شد: این شهرستان همواره پیشتاز در وقف و امور خیریه بوده و امسال نیز هفت ۷ وقف جدید در این شهرستان ثبت شد.
انتهای پیام/

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.