تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
کد خبر : 13995

تعرفه ۲۵ درصدی صادرات سنگ آهن در صورت موثر نبودن ، افزایش می یابد

تعرفه ۲۵ درصدی صادرات سنگ آهن در صورت موثر نبودن ، افزایش می یابد

قائم مقام مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تعرفه ۲۵ درصدی صادرات سنگ آهن در صورت موثر نبودن ، افزایش می یابد به گزارش دنیای اسرار:ذوب آهن اصفهان در اولین گردهمایی و نمایشگاه تولید کنندگان فولاد در چابهار از ۱۱ تا ۱۳ مهرماه با بر پایی غرفه ای حضور فعال داشت و جمعی از مسئولین

Print Friendly, PDF & Email

قائم مقام مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت

تعرفه ۲۵ درصدی صادرات سنگ آهن در صورت موثر نبودن ، افزایش می یابد

به گزارش دنیای اسرار:ذوب آهن اصفهان در اولین گردهمایی و نمایشگاه تولید کنندگان فولاد در چابهار از ۱۱ تا ۱۳ مهرماه با بر پایی غرفه ای حضور فعال داشت و جمعی از مسئولین و دست اندرکاران صنعت و اقتصاد کشور با حضور در این غرفه از تولید ریل ملی و مقابله با خام فروشی مواد معدنی حمایت کردند .

دکتر مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در بازدید از غرفه ذوب‌آهن اصفهان در نمایشگاه فولاد چابهار بر ضرورت ممنوعیت واردات ریل تاکید کرد و گفت : نباید کارگران ما به دلیل صادرات مواد خام معدنی بیکار شوند.

قائم وزیر صمت افزود : تعرفه ۲۵ درصدی صادرات سنگ آهن در دوره سه ماهه بازنگری خواهد شد و در صورت عدم موثر بودن افزایش خواهد یافت.

وی در آئین افتتاحیه نخستین نمایشگاه و همایش فولاد چابهار نیز گفت: کشور ما برای افق ۱۴۰۴ ایجاد ۵۵ میلیون تن فولاد را هدف گذاری کرده است این در حالی است که بزرگترین شرکتهای فولادی کشور از جمله فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان به دلیل خام فروشی و صادرات سنگ آهن با کمبود سنگ آهن و مواد اولیه مواجه هستند.

 وی تصریح کرد : بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید با خام فروشی مواد معدنی مقابله شود . در واقع باید با ایجاد زمینه های رونق تولید، مواد خام را در کارخانجات داخلی کشور به موادی با ارزش افزوده بالاتر تبدیل کنیم و سپس با صادرات شمش و سایر محصولات فولادی سود آوری و رونق اقتصادی بیشتری برای کشورمان به بار آوریم.

دکتر الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، دکترزهرا سعیدی نماینده شهرستان مبارکه و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، مهندس موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان  و مهندس علی رجبی مدیر امور بازرگانی منطقه آزاد چابهارنیز از غرفه ذوب‌آهن اصفهان در نمایشگاه فولاد چابهار بازدید کردند و ضمن حمایت از تولید ریل ملی ، بر مقابله با خام فروشی مواد معدنی تاکید نمودند .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.