تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر : 21827

تعیین تکلیف موقوفه پلاک ۵۹ ورنامخواست در انتظار مصوبه شورای عالی ثبت است

تعیین تکلیف موقوفه  پلاک ۵۹ ورنامخواست در انتظار مصوبه شورای عالی ثبت است

حجت‌الاسلام نصراصفهانی:تعیین تکلیف موقوفه پلاک ۵۹ ورنامخواست در انتظار مصوبه شورای عالی ثبت استمعاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: برای تعیین تکلیف موقوفه بنان الشریعه یا پلاک ۵۹ در شهر ورنامخواست نیاز به مصوبه شورای عالی ثبت کشور داریم.به گزارش دنیای اسرار: حجت‌الاسلام محمود نصراصفهانی در خصوص

Print Friendly, PDF & Email

حجت‌الاسلام نصراصفهانی:
تعیین تکلیف موقوفه پلاک ۵۹ ورنامخواست در انتظار مصوبه شورای عالی ثبت است
معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: برای تعیین تکلیف موقوفه بنان الشریعه یا پلاک ۵۹ در شهر ورنامخواست نیاز به مصوبه شورای عالی ثبت کشور داریم.
به گزارش دنیای اسرار: حجت‌الاسلام محمود نصراصفهانی در خصوص برگزاری جلسه‌ای با معاون املاک وزارت مسکن و شهرسازی حول محور تعیین تکلیف وضعیت املاک شهر ورنامخواست اظهار داشت: این جلسه به دنبال پیگیری‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سازمان اوقاف و امور خیریه و دستور وزیر مسکن و شهرسازی برگزار شد.
وی با بیان اینکه کل مساحت شهر ورنامخواست و اراضی اطراف آن ۱۸ هزار هکتار برآورد شده است، ابراز داشت: از این میزان بخشی موقوفه است، اما چون اسناد این زمین‌ها به صورت مشاع است باید املاک موقوفه و ملکی از یکدیگر تفکیک (افراز) شوند تا شهروندان این شهر بتوانند اسناد مالکیتی املاک خود را دریافت کنند.
معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه طی سه سال اخیر جلسات متعددی را برای حل مشکل شهروندان ورنامخواست و تعیین تکلیف موقوفات این منطقه برگزار کردیم، گفت: پیگیری این مشکل توسط سازمان‌های اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد نیز در سطح ملی انجام شده است.
وی با بیان اینکه در گذشته موضوع مورد اختلاف در شورای عالی ثبت طرح شده و این شورا به دلیل اختلاف اشاعه وافراز توقف صدور سند در این منطقه را صادر کرده است، ابراز داشت: در حال حاضر برای لغو مصوبه شورای عالی ثبت در خصوص تعلیق شماره گذاری پلاک های ثبتی وعدم صدور سند در منطقه ورنامخواست نیاز به مصوبه مجدد شورای عالی ثبت داریم.
حجت‌الاسلام نصر اضافه کرد: این امر در حال پیگیری است و از آنجایی که درشورای عالی ثبت پرونده های مختلف کشوری رسیدگی می‌ شود رسیدگی به این پرونده کمی زمانبر شده است.
وی با بیان اینکه موقوفه شهر ورنامخواست در پلاک ۵۹ این شهر است، اضافه کرد: اداره ثبت اسناد کشور براساس نظر شورای عالی ثبت باید مشخص کند پلاک ۵۹ کجاست و مساحت آن چقدر است و در صورت تعیین این پلاک می‌توان تحدید حدودی که ثبت رسما اعلام می کند را به عنوان موقوفه ثبت کرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.