تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
کد خبر : 31066

تفاهم‌نامه سه جانبه نمایشگاهی در اصفهان امضاء شد

تفاهم‌نامه سه جانبه نمایشگاهی در اصفهان امضاء شد

به گزارش دنیای اسرار :در حاشیه برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی در اصفهان تفاهم‌نامه «تقویت روابط تجاری و توسعه همکاری‌های متقابل» میان شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان و اتاق بازرگانی استان سغد کشور تاجیکستان به امضاء طرفین رسید. این تفاهم‌نامه به منظور

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار :در حاشیه برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی در اصفهان تفاهم‌نامه «تقویت روابط تجاری و توسعه همکاری‌های متقابل» میان شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان و اتاق بازرگانی استان سغد کشور تاجیکستان به امضاء طرفین رسید.

این تفاهم‌نامه به منظور دستیابی به بازارهای کشورهای دو طرف، تبادل هیات‌های تجاری، برگزاری رویدادهای تجاری، نمایشگاهی، کنفرانس‌ها و سمینارها، ایجاد شبکه تجاری و جذب سرمایه‌گذاران به امضا و تایید طرفین رسیده است. همچنین امضاکنندگان این تفاهم نامه در سازماندهی نمایشگاه‌های مشترک یا اختصاصی در زمینه‌های مختلف صنعتی در هر منطقه همکاری خواهند داشت.

براساس متن تفاهم‌نامه هر سه طرف با «شناسایی مشکلات و جستجوی راه حل‌های مناسب، تمام تلاش خود را برای رفع موانعی که ممکن است مانع رشد تجارت و فعالیت‌های بازرگانی شود» انجام می‌دهند.

پیش از امضاء تفاهم‌نامه احمدرضا طحانیان، مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان درباره توسعه روابط تجاری با تاجیکستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی اظهار کرد: مفتخریم که میزبان هیات تجاری کشور تاجیکستان در این رویداد بین‌المللی و تخصصی هستیم.

وی افزود: امیدواریم برگزاری این جلسه و امضاء تفاهم‌نامه میان نمایشگاه اصفهان و اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان موجب توسعه روابط تجاری کشور تاجیکستان و ایران شود و هر کدام از طرفین بتوانند از فرصت پیش آمده در حوزه روابط تجاری، ارتباطات اقتصادی و نمایشگاهی به خوبی استفاده‌ کنند.

در این جلسه، کاظم شیردل، نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان نیز اظهار داشت: هدف اصلی ما از هماهنگی و آوردن هیات تجاری کشور تاجیکستان به شهر اصفهان رسیدن به اهداف مشترک هر دو کشور است. همچنین ما به دنبال توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی کشور ایران و تاجیکستان نیز می‌باشیم.

شیردل بااشاره به انجام برنامه‌ریزی برای افزایش تبادلات اقتصادی افزود: بخش خصوصی باید برای بهبود تجارت برنامه‌ریزی کند، این هیات تجاری شامل بازرگانان و تولید کنندگان بنام کشور تاجیکستان هستند و سابقه چندین سال فعالیت تجاری و اقتصادی را با کشورمان دارند. بنابراین می‌توانیم جهت بهبود و افزایش این روابط تجاری اقدام به برگزاری این قبیل جلسات کنیم.

در پایان این جلسه سه جانبه که منجر به امضای تفاهم‌نامه شد؛ محمدجان سلطان اوویچ، رئیس اتاق بازرگانی واحد سغد کشور تاجیکستان گفت: تردیدی نیست که برگزاری این گونه جلسات سهم بسزایی در بهبود شرایط اقتصادی کشورها خواهد گذاشت.

وی با تاکید به توسعه روابط تجاری در بخش‌های مختلف افزود: هر دو کشور ایران و تاجیکستان زمینه‌های همکاری مشترک بسیاری دارند، مانند گردشگری، معدن و صنعت، سیستم‌های گرمایش و سرمایش، توسعه خطوط هوایی و راه آهن و این همه برای توسعه روابط اقتصادی بسیار ضروری است.

محمدجان سلطان اوویچ با توجه به اهمیت گردشگری و رونق این بخش تصریح کرد: ما به عنوان فعالان اقتصادی کشور تاجیکستان باور داریم رشد همگرایی در بخش گردشگری موجب تحکیم روابط میان هر دو کشور خواهد شد.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.