تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر : 31836

تفاهم نامه کمیته امداد و دادستانی کشور نقطه عطفی در خدمت به نیازمندان است

تفاهم نامه کمیته امداد و دادستانی کشور نقطه عطفی در خدمت به نیازمندان است

  مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان : تفاهم نامه کمیته امداد و دادستانی کشور نقطه عطفی در خدمت به نیازمندان است مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در همایش مشترک حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان: تفاهم نامه کمیته امداد و دادستانی کشور؛ نقطه عطفی در گسترش تعاملات و خدمات به نیازمندان همایش مشترک حمایت اجتماعی

Print Friendly, PDF & Email

 

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان :

تفاهم نامه کمیته امداد و دادستانی کشور نقطه عطفی در خدمت به نیازمندان است

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در همایش مشترک حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان:
تفاهم نامه کمیته امداد و دادستانی کشور؛ نقطه عطفی در گسترش تعاملات و خدمات به نیازمندان
همایش مشترک حمایت اجتماعی و قضائی از نیازمندان با حضور مدیرکل کمیته امداد، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، برخی مسوولان استانی و تعدادی از نیکوکاران برگزار شد.
به گزارش دنیای اسرار:کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان در این همایش ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و ماه پرفیض و برکت رجب، اظهار داشت: این نهاد به عنوان بزرگترین دستگاه حمایتی وظیفه خدمت رسانی به نیازمندان را برعهده دارد و در حال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار خانوار با جمعیت ۲۶۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.
کریم زارع، رویکرد اصلی کمیته امداد را توانمندسازی خانواده های تحت حمایت عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد اشتغال در این نهاد فرایند جامعی اعم از استعدادیابی، مشاوره و نظارت ۵ ساله با هدف پایدارسازی مشاغل را داراست و باید گفت؛ یکی از موثرترین دستگاه ها در زمینه اشتغال، کمیته امداد است که طبق آمارهای بدست آمده بیش از ۴۰ درصد مشاغل کل کشور را فراهم کرده است.
وی با اشاره به اقدامات موثر در ساخت مسکن با کمک دستگاه های مربوطه و خیران، افزود: علاوه بر رسیدگی به مباحث اشتغال و مسکن مددجویان، بیش از ۲۷ هزار فرزند یتیم و نیازمند، بیش از ۴۴ هزار دانش آموز و دانشجو و ۵۰۰ نخبه قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی با دغدغه های مختلف تحت حمایت کمیته امداد می باشند که با انعقاد این تفاهم‌نامه می توانیم شاهد توانمندسازی فکری و فرهنگی هر چه بیشتر این قشر باشیم.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه این نهاد با دادستانی کشور، گفت: تاکنون در زمینه معاضدت و مشاوره های قضایی، رسیدگی به پرونده های مددجویی، تنظیم لوایح و خدمات حقوقی و استفاده از وکلای نیکوکار، با قوه قضاییه و دادگستری استان تعاملات خوبی داشته ایم و این تفاهم نامه نیز نقطه عطفی در گسترش تعاملات و خدمات بین دو دستگاه خواهد بود.
زارع در این همایش با اشاره به بهره مندی بیشتر از ظرفیت قوه قضاییه و دادستانی در سطح استان، بیان داشت: با نظر مساعد دادستان استان مقرر شد علاوه بر بهره مندی از ظرفیت های اقتصادی اجتماعی این دستگاه برای حمایت ویژه از نخبگان و خانواده های تحت حمایت، با برگزاری جلسات مختلف از مقوله مسوولیت های اجتماعی کارخانجات و شرکت های تولیدی در سطح استان نیز، استفاده گردد و خدمات مطلوب تری به مددجویان ارائه شود.
سید محمد موسویان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان نیز در این همایش، ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در تفاهم نامه بین دادستان کل کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره) بر همکاری دو دستگاه برای ارائه خدمات مطلوب به خانواده های تحت حمایت تاکید شده است.
وی با اشاره به اهداف این تفاهم نامه، ادامه داد: همکاری بهتر برای شناسایی افراد محجور و حمایت حقوقی از این افراد، مهارت آموزی به ایتام با پیگیری دادستان و اصناف، ارتقای سطح آگاهی و دانش عمومی و حقوقی جامعه مددجویی کمیته امداد، حل مشکلات خانوادگی و حقوقی نیازمندان، کاهش پیچیدگی حقوقی و قضایی مددجویان و تسهیل در خدمات حمایتی و اجتماعی برای این قشر در سرفصل این تفاهم نامه قرار دارد.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم از مددجویان نخبه، حامیان و وکلای نیکوکار و مددکاران نمونه کمیته امداد استان اصفهان تجلیل شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.