تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
کد خبر : 29170

تقدیر از برگزیدگان؛آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اصفهان برگزارشد 

تقدیر از برگزیدگان؛آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اصفهان برگزارشد 

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به منظور تقدیر از برگزیدگان استانی این جشنواره در سالن اجتماعات مرکز مشاوره ژنتیک بهزیستی اصفهان برگزار شد. به گزارش دنیای اسرار، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی گرجی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری؛ امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه های

Print Friendly, PDF & Email

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به منظور تقدیر از برگزیدگان استانی این جشنواره در سالن اجتماعات مرکز مشاوره ژنتیک بهزیستی اصفهان برگزار شد.

به گزارش دنیای اسرار، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی گرجی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری؛ امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان؛ مدیران‌کل استانی و جمعی از شرکت کنندگان و برگزیدگان جشنواره، روز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه در سالن اجتماعات مرکز مشاوره ژنتیک بهزیستی اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین گرجی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان اصفهان، اظهار داشت: تاریخ، بهترین معلم انسان و گذشته، چراغ راه آینده است. کتاب هایی که می خوانیم و افرادی که ملاقات می کنیم، کیفیت زندگی را تعیین می کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی باید میان مردم رواج پیدا کند، اظهار داشت: کتاب در آرامش انسان و رشد فردی اثر دارد. برای درک مفاهیم کتاب، داشتن سیر مطالعاتی و خواندن عمیق اهمیت دارد.

وی برگزاری مسابقات کتابخوانی را اقدامی فرهنگی خواند و افزود: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است و کتاب و کتابخوانی موجب رشد و تعالی جامعه می شود. انس با کتاب و قوی بودن روح مطالعه در مردم، رمز موفقیت کشورهای پیشرفته است.

امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با ارائه گزارشی از فعالیت کتابخانه های عمومی استان در سال گذشته، گفت: بیش از ۳۰ هزار برنامه فرهنگی از جمله نشست های کتابخوان، محافل ادبی، مسابقات کتابخوانی، کانون های ادبی و قرآنی و … در کتابخانه های عمومی برگزار شد که جشنواره کتابخوانی رضوی مهم ترین رویداد فرهنگی کتابخانه های استان بود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، شناسایی آثار فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که یازدهمین دوره آن با مشارکت بیش از ۳۴ هزار نفر به صورت انفرادی و خانوادگی در استان اصفهان برگزار شد و از این میان ۱۱۶۲ نفر برگزیده شدند. در مجموع بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلون ریال جایزه به برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در اصفهان تعلق گرفت.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان تصریح کرد: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سه رده سنی و در دو بخش فردی و خانوادگی در ۶ قالب برگزار شد. در قالب چهار گزینه ای بالغ بر۲۱ هزار نفر از استان اصفهان شرکت کردند و از این میان، کتاب «چشمه های بهشت» با ۱۰هزار و ۶۰۰ نفر بیشترین شرکت کننده را داشت. دومین منبع پرطرفدار این جشنواره در استان اصفهان، کتاب «پرسش ها و پاسخ های دانشجویی» با ۹ هزار و ۴۰۰ نفر شرکت کننده بود.

هلاکویی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در زندان ها افزود: بالغ بر ۲۳۰۰ نفر از مدد جویان سازمان زندان ها به ویژه زندان مرکزی استان شرکت کردند که ۹ نفر برگزیده معرفی شدند.

وی در پایان با اشاره به مکاتبات و برگزاری جلسات متعددی برای جلب مشارکت سازمان‌ها و ادارات استان، گفت: سازمان های رسمی استان از جمله اداره کل زندان های استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، اداره کل آموزش و پرورش استان، سازمان بهزیستی، شهرداری اصفهان، سازمان بسیج ادارات کل استان، شرکت ذوب آهن اصفهان و … در اجرای این جشنواره با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان همکاری کردند.

گفتنی است، تقدیر از ادارات و دستگاه‌های مشارکت‌کننده در برگزاری جشنواره، تقدیر از برگزیدگان و منتخبان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، پخش کلیپ، حضور خادمان و خادم یاران رضوی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

برای مشاهده اسامی برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان اصفهان اینجا کلیک کنید.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.