تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 18561

تمامی بیمارستانهای اصفهان موظف به پذیرش مبتلایان به کرونا هستند

تمامی بیمارستانهای اصفهان موظف به پذیرش مبتلایان به کرونا هستند

به گزارش دنیای اسرار به نقل ازمهر:سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:با توجه به ابلاغ معاونت درمان استان اصفهان با هدف سازگاری با کرونا، تمام بیمارستانهای استان موظف به پذیرش بیماران کرونایی شده اند. آرش نجیمیبا اشاره به آمار ۲۴ ساعت گذشته ابتلاء به بیماری کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: تعداد موارد دارای علامت

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار به نقل ازمهر:سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:با توجه به ابلاغ معاونت درمان استان اصفهان با هدف سازگاری با کرونا، تمام بیمارستانهای استان موظف به پذیرش بیماران کرونایی شده اند.

آرش نجیمیبا اشاره به آمار ۲۴ ساعت گذشته ابتلاء به بیماری کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: تعداد موارد دارای علامت و بستری شده ۸۱ نفر است.

وی افزود: در همین مدت زمان ۴۶ نفر نیز با وضعیت عمومی مناسب از بیمارستان‌های استان اصفهان به غیر از کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه تعداد کل بستری‌های مبتلا به کرونا در استان اصفهان غیر از کاشان و آران و بیدگل ۴۳۶ نفر است، گفت: از این تعداد ۱۰۶ نفر با وضعیت حادتر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

روند ثابت شیوع کرونا در اصفهان

وی اضافه کرد: در یک هفته گذشته تعداد موارد بستری به علت بیماری کرونا در استان اصفهان روند ثابتی و با آمار حدود ۴۰۰ بستری همراه است.

نجیمی اشاره‌ای به افزایش موارد سرپایی مبتلایان به کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی خبر داد و افزود: افزایش ناقلان بیماری کرونا در سطح جامعه و عدم پایبندی به قرنطینه توسط این بیماران جای نگرانی دارد.

تمام بیمارستان‌های استان موظف به پذیرش مبتلایان به کرونا هستند

وی با اعلام اینکه تمام بیمارستان‌های استان اصفهان موظف به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا شده‌اند، گفت: ا توجه به ابلاغ معاونت درمان استان اصفهان، تمام بیمارستانها اعم از دولتی و خصوصی موظف هستند بخشی از تخت‌های عادی و آی سی یو را برای پذیرش این بیماران اختصاص دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیمارستان‌های خورشید و امین به عنوان بیمارستان‌های ریفرال و فوق تخصصی مبتلایان به کرونا در نظر گرفته شده‌اند، تصریح کرد: موارد تشخیص داده شده از سایر بیمارستانها به این دو بیمارستان فرستاده می‌شوند.

اهمیت ماسک در کنترل کرونا

وی با تاکید بر سازگاری با بیماری کرونا عنوان داشت: تخصیص تمام بیمارستانها برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا، با هدف سازگاری جامعه با کرونا دنبال می‌شود تا جامعه درک کند که این بیماری از بین رفتنی نیست و باید با آن سازگار شد.

نجیمی باز هم بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک تاکید کرد و گفت: مطالعات اخیر استفاده از ماسک را برای بیماران و افراد سالم به شدت توصیه می‌کند. خوشبختانه با کمبود ماسک مواجه نیستیم و اگرچه اولویت استفاده از ماسک‌های جراحی و سه لایه در مراکز درمانی و بهداشتی است اما ماسک پارچه‌ای هم همان کارکرد حفاظتی در برابر این ویروس را دارد.


Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.