تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر : 18278

تمامی فعالیت های راه و شهرسازی استان اصفهان الکترونیکی شد/ خدمات دهی به ارباب رجوع بصورت غیر حضوری انجام می شود.

تمامی فعالیت های راه و شهرسازی استان اصفهان الکترونیکی شد/ خدمات دهی به ارباب رجوع بصورت غیر حضوری انجام می شود.

با دستور مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان، تمامی فعالیت‌های این اداره‌کل در حوزه های مختلف کاری با طراحی و پیاده‌سازی امکانات و اقدامات جدیدی در پورتال بصورت کاملاً الکترونیکی انجام می شود. به گزارش دنیای اسرار، دولت الکترونیک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بسترهای ارائه خدمات دولت به مردم، شفافیت فرآیندها و نظارت کارآمد می‌تواند فساد

Print Friendly, PDF & Email

با دستور مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان، تمامی فعالیت‌های این اداره‌کل در حوزه های مختلف کاری با طراحی و پیاده‌سازی امکانات و اقدامات جدیدی در پورتال بصورت کاملاً الکترونیکی انجام می شود.

به گزارش دنیای اسرار، دولت الکترونیک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بسترهای ارائه خدمات دولت به مردم، شفافیت فرآیندها و نظارت کارآمد می‌تواند فساد را به‌طور جدی ریشه‌کن و توسعه پایدار جامعه را تسهیل کند. این اداره کل با انجام چهار وظیفه در بخش‌های “معماری و شهرسازی”، “مسکن و بازآفرینی”، “املاک و حقوقی” و “راهسازی” این موضوع را همواره در اولویت‌های خود قرار داده و در جهت تسهیل در ارائه خدمات به مراجعه کنندگان اقدام کرده است.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این باره گفت: تمامی خدماتی که به شهروندان، پیمانکاران و مهندسین عضو نظام‌مهندسی ساختمان ارائه می شود در سایت این اداره‌کل قسمتِ میز خدمت الکترونیکی به عنوان یک درگاه واحد تجمیع شده و در جهت افزایش رضایتمندی ارباب‌رجوعان به تمامی درخواست‌ها در کمترین زمان ممکن پاسخ داده می‌شود. 

وی افزود: سهولت دسترسی به اطلاعات و دریافت خدمات توسط شهروندان بدون محدودیت مکانی و زمانی و یا به عبارتی  ارائه خدمات در بستر فن‌آوری‌های جدید از جمله سامانه‌های الکترونیکی همواره از اهداف این اداره کل بوده است که این مهم با بسترسازی امن الکترونیکی و ارائه خدمات بصورت غیرحضوری به سرانجام رسید و در این برهه زمانی حساس شاهد تحولی در فرآیندهای اداری و خدمت‌رسانی به ارباب رجوعان هستیم. 

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان خدمات غیرحضوری به شهروندان در محورهای میز خدمت الکترونیک، اطلاع رسانی الکترونیکی، خدمات الکترونیکی، سامانه جامع فاوا ویژه پیمانکاران، خدمات اداره مقررات ملی ساختمان و خدمات الکترونیکی شهراه در حال انجام است و ارباب رجوعان می‌توانند با مراجعه به سایت این اداره کل تمام خدمات ارائه شده را به تفکیک معاونت‌ها و نوع خدمات درخواستی، به صورت الکترونیک انجام و پیگیری کنند. 

وی با بیان اینکه صدور پروانه اشتغال بکار مهندسی در این اداره کل بصورت غیرحضوری انجام می شود تشریح کرد: متقاضیان صدور و ارتقا پروانه اشتغال بکار مهندسی می توانند مدارک اسکن شده خود را در سامانه تیکتینگ بارگذاری کنند و پس از تائید اولیه توسط کارشناسان مربوطه، آن مدارک را از طریق پست به اداره کل راه و شهرسازی استان ارسال نمایند. در این فرآیند متقاضی از طریق پیامک های ارسالی از مراحل مختلف صدور پروانه اشتغال بکار ازجمله وصول مدارک در اداره کل راه و شهرسازی، نواقص احتمالی و آماده شدن پروانه اشتغال بکار آگاه شده و پس از انجام بررسی‌های لازم، پروانه اشتغال بکار صادره به آدرس پستی متقاضیان ارسال می‌شود.  

قاری قرآن درخصوص استفاده از خدمات دفاتر پیشخوان دولت جهت تسهیل در امور عنوان کرد: تکمیل اطلاعات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده است. همچنین پیش بینی های لازم صورت گرفته تا انجام برخی فعالیت ها، تنظیم مدارک و مستندات مربوط به حوزه نظام‌مهندسی این اداره کل در آینده نزدیک توسط دفاتر پیشخوان دولت در نقاط جغرافیایی مختلف شهر انجام شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.