تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر : 30450

تمام امکانات برای تبدیل کارخانه ریسباف به موزه آماده است

تمام امکانات برای تبدیل کارخانه ریسباف به موزه آماده است

شهردار اصفهان در آئین رونمایی از اثر جدید استاد بدرالسماء: تمام امکانات برای تبدیل کارخانه ریسباف به موزه آماده است شهردار اصفهان گفت: یکی از تأکیدات مدیریت شهری ایجاد موزه بزرگ اصفهان است و در این راستا پیگیری‌های لازم برای ایجاد موزه در کارخانه ریسباف انجام شده است. به گزارش دنیای اسرار، علی قاسم‌زاده در

Print Friendly, PDF & Email

شهردار اصفهان در آئین رونمایی از اثر جدید استاد بدرالسماء:

تمام امکانات برای تبدیل کارخانه ریسباف به موزه آماده است

شهردار اصفهان گفت: یکی از تأکیدات مدیریت شهری ایجاد موزه بزرگ اصفهان است و در این راستا پیگیری‌های لازم برای ایجاد موزه در کارخانه ریسباف انجام شده است.

به گزارش دنیای اسرار، علی قاسم‌زاده در مراسم رونمایی از اثر جدید استاد “رضا بدرالسماء” هنرمند نگارگر با نام «سلمان محمدی» اظهار کرد: استاد بدرالسما نماد استقامت در جامعه هنری است و آثار این هنرمند از معرفت عمیق او نسبت به مبانی معنوی، دینی و عرفانی الهام می‌گیرد.

وی افزود: امیدواریم به عنوان خادمان شهر قدردان حضور هنرمندانی مانند استاد بدرالسماء باشیم، زیرا هویت اصفهان مرهون تلاش هنرمندان است.

شهردار اصفهان راه اندازی نمایشگاه دائمی از آثار هنرمندان اصفهان را یک ضرورت قلمداد کرد و گفت: یکی از مطالبات مدیریت شهری ایجاد موزه بزرگ اصفهان است و در این راستا پیگیری‌های لازم برای ایجاد موزه در کارخانه ریسباف انجام شده است.

این مقام مسئول افزود: هنوز با افرادی که کارخانه در تملک آنها است به نتیجه نرسیده ایم، در حالی که اگر این کارخانه به موزه تبدیل شود خدمت بزرگی به شهر، کشور و فرهنگ خواهد شد، زیرا می‌توانیم آثار ده‌ها هنرمند مانند استاد بدرالسماء را در معرض دید مردم شهر، کشور و گردشگران خارجی قرار دهیم.

او با بیان اینکه کاربری کارخانه ریسباف برای ایجاد موزه تعریف شده است، افزود: سوله‌ها برای ایجاد موزه بزرگ اصفهان در کارخانه ریسباف آماده است و فقط نیاز به طراحی دارد.

به گفته قاسم‌زاده شهرداری اصفهان آمادگی دارد که برای تبدیل کارخانه به موزه معوض بدهد یا مالکیت برای آنها باشد و مدیریت شهری آن را احیا کند، اما هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

به گفته شهردار اصفهان، تمام امکانات و مجوزها برای ایجاد موزه فراهم است، اما کارخانه در اختیار دستگاهی است که اراده‌ای برای انجام این کار ندارد.

فضایی برای عرضه آثار هنرمندان در شهر ایجاد شود

مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر حمایت از هنرمندان از سوی مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: باید در ابتدا کتاب آثار استاد بدرالسماء چاپ شود چراکه جنبه آموزشی نیز خواهد داشت و پس از آن ایجاد گالری و نمایشگاه دائمی برای عرضه چند صد اثر ایشان از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

احمد مقیمی با بیان اینکه شهرداری اصفهان می‌تواند در فضای مشارکتی این دو اولویت را تحقق بخشد، خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان نیز کمک کند تا فضایی برای عرضه آثار هنرمندان از جمله استاد بدرالسماء در شهر در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه هنر نگارگری رشته مادر محسوب می‌شود، گفت: نباید ایجاد مکانی برای عرضه آثار هنرمندان را به ایجاد موزه اصفهان موکول کنیم، بلکه باید با سرعت از فضاهای موجود برای ایجاد نمایشگاه دائمی استفاده کنیم.

در پایان این مراسم که همزمان با سالروز بزرگداشت سلمان فارسی برگزار شد از آخرین اثر استاد رضا بدرالسماء با عنوان «سلمان محمدی» رونمایی شد.

این هنرمند نگارگر در این باره گفت: این اثر در مدت ۱۵ روز به پایان رسید و برای خلق آن از شیوه نقاشی ایرانی استفاده شده است.

مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اثر سلمان محمدی حاصل تجربه ای ۶۰ ساله‌ در عرصه هنر است، افزود: خلق آثار نگارگری زمان بر است، اما درصدد هستم اثری را خلق کنم که بتواند حق مطلب را ادا کند و هر بیننده‌ ای که اثر را مشاهده می‌کند به یاد سلمان فارسی و سرگذشت تاریخی او بیفتد.

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.