تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۵۲
کد خبر : 12324

تمدید گواهینامه استاندارد بین المللی (نسخه ۲۰۱۷) ISO ۱۷۰۲۵ در آزمایشگاه شرکت آبفار استان اصفهان

تمدید گواهینامه استاندارد بین المللی (نسخه ۲۰۱۷) ISO ۱۷۰۲۵ در آزمایشگاه شرکت آبفار استان اصفهان

برای اولین بار در کشور صورت گرفت: تمدید گواهینامه استاندارد بین المللی (نسخه ۲۰۱۷) ISO ۱۷۰۲۵ در آزمایشگاه شرکت آبفار استان اصفهان به گزارش دنیای اسرار:ممیزی تمدید استاندارد بین المللی۱۷۰۲۵ ISO/IEC آزمایشگاههای شیمیایی و میکروبیولوژی شرکت آب فاضلاب روستایی استان اصفهان توسط مرجع اعتبار دهنده بین المللی ترکیه (TURKAK) انجام و این شرکت برای اولین

Print Friendly, PDF & Email

برای اولین بار در کشور صورت گرفت:

تمدید گواهینامه استاندارد بین المللی (نسخه ۲۰۱۷) ISO ۱۷۰۲۵ در آزمایشگاه شرکت آبفار استان اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:ممیزی تمدید استاندارد بین المللی۱۷۰۲۵ ISO/IEC آزمایشگاههای شیمیایی و میکروبیولوژی شرکت آب فاضلاب روستایی استان اصفهان توسط مرجع اعتبار دهنده بین المللی ترکیه (TURKAK) انجام و این شرکت برای اولین بار در کشور موفق به تمدید این گواهینامه بر اساس ویرایش ۲۰۱۷ شد.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: استاندارد بین الملی ISO/IEC۱۷۰۲۵-۲۰۱۷ شامل کلیه الزاماتی است که آزمایشگاههای آزمون و کالیبراسیون باید آنها را برآورده سازند تا بتوانند اثبات کنند که سیستم کیفیت به کار گرفته شده در آن از نظر فنی صلاحیت لازم را داشته و نتایج آن معتبر است.
وی افزود: این استاندارد بسیار سختگیرانه بوده و سیستم کنترل کیفیت،اقدامات پیشگیرانه، ممیزیهای داخلی، شرایط محیط کار، تجهیزات و امکانات و نمونه برداری از الزامات آن است.
کاظم جعفری دامنه کاری آزمایشگاه های آب این شرکت را شامل ۱۸ پارامتر فیزیکوشیمیایی و ۶ پارامتر ریزآلاینده های معدنی عنوان کرد و اظهار داشت: گواهینامه آزمایشگاهها در تمامی پارامترهای مذکور با موفقیت تمدید شد.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان ، دریافت گواهینامه های کنترل کیفیت را تاییدی بر استاندارد بودن و صحت نتایج آزمایشگاههای این شرکت دانست و افزود: مجموعه آزمایشگاههای این شرکت گواهینامه های استاندارد ISO ۹۰۰۱ و ISO ۱۴۰۰۲ را نیز کسب نموده است.
وی با اشاره به اهمیت و لزوم تامین سلامت آب شرب روستائیان تحت پوشش گفت: آزمایشگاه های کنترل کیفی با دستگاهها و تجهیزات پیشرفته و کارشناسان باتجربه خود، آب شرب مصرفی همه روستاهای تحت پوشش را به صورت مستمر پایش می کنند و سلامت آن را از نظر شیمیایی، میکروبی و فلزات سنگین مورد بررسی دقیق قرار میدهند.
کاظم جعفری، شست و شوی مخازن ذخیره آب شرب روستاها هر شش ماه یکبار و کلرسنجی روزانه آب مخازن و شبکه های توزیع را از دیگر اقدامات انجام شده توسط کارشناسان کنترل کیفی شرکت آبفار استان اصفهان برشمرد و گفت: مراکز بهداشت شهرستانها نیز بر کیفیت آب شرب روستاها به صورت دقیق و جدی نظارت داشته و در صورتی که موارد آلودگی آب مشاهده شود منبع آبی مربوطه از مدار مصرف خارج می شود.
مهندس جعفری به مشترکان آب این شرکت اطمینان داد که آب آشامیدنی شبکه های توزیع روستاها و همچنین آبی که توسط تانکرهای آبرسانی سیار آب و فاضلاب روستایی در مخازن ثابت روستاها تخلیه می شود کاملا سالم بوده وناقل هیچ نوع بیماری نخواهد بود.
وی از مردم خواست در صورت بروز هرگونه مشکل در حوزه آب و فاضلاب روستایی با سامانه ارتباط مردمی ۱۵۲۳ تماس بگیرند.

شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان در حال حاضر با بیش از ۹۰۰ منبع تامین آب شامل چاه، چشمه، قنات و رودخانه زاینده رود، آب شرب مورد نیاز ۲۵۰ هزار مشترک را در ۹۵۰ روستای تحت پوشش خود تامین می کند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.