تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر : 3267

تنیس را همگانی خواهیم کرد

تنیس را همگانی خواهیم کرد

پایگاه خبری دنیای اسرار رییس هیات تنیس استان اصفهان:تنیس را همگانی خواهیم کرد رییس هیئت تنیس استان اصفهان معتقد است تنیس مخصوص افراد مفرح جامعه نیست و به دنبال همگانی کردن این رشته است. به گزارش  دنیای اسرار:فرهاد رحیمی در نشست خبری هیئت تنیس استان اصفهان با محوریت تبیین سیاست‌های آتی هیئت و مسابقات تنیس

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

رییس هیات تنیس استان اصفهان:تنیس را همگانی خواهیم کرد

رییس هیئت تنیس استان اصفهان معتقد است تنیس مخصوص افراد مفرح جامعه نیست و به دنبال همگانی کردن این رشته است.
به گزارش  دنیای اسرار:فرهاد رحیمی در نشست خبری هیئت تنیس استان اصفهان با محوریت تبیین سیاست‌های آتی هیئت و مسابقات تنیس قهرمانی کشور دختران کشور، اظهار کرد: تنیس در سطح کشور و استان اصفهان پتانسیل خوبی دارد و در دنیا جزو یکی از محبوب ترین رشته‌های ورزشی است. ورزشکاران برتر دنیا همیشه یکی دو نفر از بازیکنان تنیس هستند و در المپیک نیز مدال آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: تنیس اصفهان سال های زیادی در سطح اول کشور بوده است و افراد زیادی برای تنیس اصفهان زحمت کشیدند.
وی با بیان اینکه استان اصفهان از لحاظ مربی، بازیکن و داور سال‌های زیادی برترین استان در رشته تنیس بوده است، ابراز امیدواری کرد: زحمات و فعالیت‌هایی که طی سال‌های گذشته در هیئت تنیس استان انجام شده و این هیئت جایگاه خوبی در سطح کشور به دست آورده با کمک دوستان و افرادی که در هیئت فعالیت دارند، ادامه پیدا کند تا بتوانیم از سرمایه‌های ملی که در اختیار داریم محافظت کرده و همچنین ظرفیت‌ها را افزایش دهیم.
رئیس هیئت تنیس استان اصفهان درباره اهمیت ورود بخش خصوصی به عرصه ورزش از جمله تنیس بیان کرد: باشگاه داری دولت ها و نهادهای عمومی سالهاست در کل دنیا منسوخ شده و باید بسترسازی‌های مناسب برای ورود بخش خصوصی به عرصه ورزش از جمله تنیس ایجاد شود. هیئت تنیس استان اصفهان نیز تعاملاتی با نهادهای مختلف و با هدف ایجاد انگیزه و ترغیب برای ورود و سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش محبوب تنیس انجام داده است.
رحیمی با بیان اینکه سرانه ورزشی کشور ۱۰ درصد فضای استاندارد هم نیست و با محدودیت فضاهای ورزشی روبرو هستیم، تصریح کرد: دنبال انگیزه برای افراد سرمایه‌گذار هستیم تا آنها ترغیب شوند که وارد سرمایه‌گذاری در ورزش تنیس شود و بتوانیم توسعه فضاهای فیزیکی را داشته باشیم.

وی گفت: ورزش تنیس قابلیت همگانی شدن دارد و تمامی مزایایی که یک فرد می‌تواند از ورزش کردن به دست آورد را در خود جای داده است که در تلاش هستیم علاوه بر حفظ بُعد قهرمانی در زمینه همگانی گام‌های بیشتر و محکمتری برداریم.

رحیمی با بیان اینکه در استان اصفهان مربیان و مدرسان خوبی در اختیار داریم که جایگاهی ملی دارند، خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه نیروهای انسانی هیئت هستیم تا در کنار حفظ داشته‌ها، از نظر کمی و کیفی سطح مربیان استان را افزایش دهیم.

وی در مورد سطح تنیس استان اصفهان در بخش قهرمانی، افزود: در بحث قهرمانی کارهای خوبی انجام شده است و ما قهرمانان زیادی را داریم و امیدوارم بتوانیم سهم ما را در تیم های ملی بیشتر از پیش کنیم تا امسال شاهین خالدان و حمید نداف که سالیان سال است در سطح کشور عنوان های اولین را دارند بیشتر داشته باشیم.
رحیمی ادامه داد: متاسفانه تنیس اصفهان جایگاه مناسبی در آسیا ندارد. این ظرفیت در تنیس وجود دارد که در سطح آسیا هم مطرح باشد و مدال‌های خوبی را به دست بیاورد این موضوع نیاز به یک عزم جدی دارد که فدراسیون و همه هیئت ها اراده را داشته باشند تا این اتفاق رخ دهد. اگر ما بخواهیم قهرمان‌های خوبی داشته باشیم باید ورودی ورزشکاران تنیس بیشتر باشد.
رئیس هیئت تنیس استان اصفهان در ارتباط با نحوه استعدادیابی در این ورزش بیان کرد: ارتقای سطح ورزش تنیس کشور نیازمند جذب استعدادها است و اگر با برنامه ریزی استعدادیابی مناسب انجام و تمرینات هدفمند اعمال شود خروجی بسیار خوبی خواهیم داشت. در همین راستا هیئت تنیس استان اصفهان رایزنی‌هایی با اداره آموزش و پرورش و هیئت ورزش دانش آموزی انجام داده است تا ورزش تنیس به مدارس راه یابد و استعدادها کشف و تربیت شوند.
وی افزود: باشگاه های ما چالش های زیادی را دارند که شاید اکنون خیلی حرفه‌ای به مقوله آن پرداخته نشود و ما به شدت به دنبال تقویت باشگاه‌های مان هستیم تا بستر فعالیت کردن برای آنها بهتر شود و همچنین بتوانیم باشگاه هایمان را در بعد قهرمانی بیشتر فعال کنیم. اکنون باشگاه های خوبی داریم که به دنبال بالا بردن بهره‌وری آنها هستیم اما باید آنها را بیشتر درگیر بحث قهرمانی‌شان کنیم.
وی با بیان اینکه تنیس صرفاً مخصوص افراد مفرح جامعه نیست، اظهار کرد: سیاست هیئت تنیس استان تقبل هزینه‌ها و جذب اسپانسر برای گسترش تنیس در مناطق محروم است چراکه از قشر مفرح قهرمان حاصل نمی‌شود و از میان افراد متوسط جامعه و قشر محروم است که می‌توانیم قهرمانان زیادی پرورش دهیم.
Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.