تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
کد خبر : 15991

توانمندسازی سالمندان با تشکیل گروه کُر “آوای نصف جهان”

توانمندسازی سالمندان با تشکیل گروه کُر “آوای نصف جهان”

توانمندسازی سالمندان با تشکیل گروه کُر “آوای نصف جهان” هدف از تشکیل گروه کُر آوای نصف‌جهان تکریم و توانمندسازی سالمندان و افزایش امید به زندگی در میان آنها است و تأکید بر اینکه هیچ‌وقت برای یادگیری و مشارکت اجتماعی دیر نیست. به گزارش دنیای اسرار:نخستین اجرای گروه کُر شهروندان ارشد در هنرسرای خورشید، توانمندی‌های سالمندان

Print Friendly, PDF & Email

توانمندسازی سالمندان با تشکیل گروه کُر “آوای نصف جهان”

هدف از تشکیل گروه کُر آوای نصف‌جهان تکریم و توانمندسازی سالمندان و افزایش امید به زندگی در میان آنها است و تأکید بر اینکه هیچ‌وقت برای یادگیری و مشارکت اجتماعی دیر نیست.

به گزارش دنیای اسرار:نخستین اجرای گروه کُر شهروندان ارشد در هنرسرای خورشید، توانمندی‌های سالمندان اصفهانی را به نمایش گذاشت.

نخستین اجرای گروه کُر “آوای نصف‌جهان” و هم‌خوانی ۴۴ نفر از شهروندان ارشد ۵۲ تا ۸۲ ساله اصفهانی در هنرسرای خورشید همان‌قدر که برای حاضران جذاب و شیرین بود، مورد توجه بسیاری نیز قرار گرفت.

مدیر باغ تجربه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان درباره چگونگی تشکیل این گروه اظهار داشت: باغ تجربه پیش از این گروه سرودی داشت که به صورت پلی‌بک اجرا می‌کردند و اعضای آن آماتور بودند. علاقه‌مند بودیم که این گروه را ارتقا دهیم و به همین دلیل از مازیار زارع کارشناس و مدرس موسیقی و دانش‌آموخته دانشکده صداوسیما دعوت به همکاری کردیم.

فهمیه سادات کدخدایی افزود: ایشان از اعضای گروه تست گرفتند و با انتشار فراخوان، اعضای جدیدی نیز به گروه اضافه شدند و گروه جدیدی تشکیل دادیم که تبدیل به گروه کُر شد تا توانمندی‌های اعضای آن را بالا ببریم. اعضای گروه غیرحرفه‌ای بودند چون اعتقاد داشتیم که این افراد در صدای خود احساس بکر و تأثیرگذارتری دارند و قطعات را نیز بر همین اساس انتخاب کردیم که شامل قطعاتی قدیمی است که افراد با آنها خاطره داشتند و به خوبی آنها را درک می‌کردند تا به دنبال آن اجرای خوبی هم داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی برای اعضای این گروه ادامه داد: گروه بیش از یک سال به صورت مستمر و به رهبری مازیار زارع تمرین و ۱۰ قطعه قدیمی را آماده اجرا کرد و تمام اعضای گروه سواد موسیقیایی خوبی پیدا کرده و برای نخستین بار ۱۰ دی ماه به روی صحنه رفتند و اجرای زنده داشتند.

مدیر باغ تجربه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به حضور چهار نوازنده پیانو،ویولن و پرکاشن در گروه آوای نصف‌جهان بیان کرد: مردم اصفهان بسیار هنردوست هستند واستقبال خوبی از این اجرا داشتند. گروه کُر شهروندان ارشد آوای نصف‌جهان قابلیت اجرادر مناطق ۱۵گانه شهر اصفهان و حتی در سطح ملی را پیدا کرده است و آن‌قدر حرفه‌ای شده‌اندکه ‌حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

وی اضافه کرد: استقبال مخاطبان از این اجرا بسیار خوب بود، به‌طوری که در روز دوم اطلاع‌رسانی برنامه بلیت آن به پایان رسید. همچنین این اجرا بازتاب خوبی در رسانه‌ها داشت و چند صفحه پرمخاطب در اینستاگرام نیز فیلم این اجرا را منتشر کرده بودند که کامنت‌ها و بازخورد بسیار خوبی دریافت کرده بودند. قالب اجرای برنامه برای مردم جالب بود و حتی از شهرهای دیگر نیز برای اطلاع از کم و کیف اجرای این برنامه با ما تماس ‌گرفتند.

کدخدایی با اشاره به اجرای یک ساعت و نیم برنامه توسط اعضای سالمند این گروه تصریح کرد: بسیاری از مخاطبان تقاضای اجرای مجدد برنامه را داشتند و خوشبختانه تا امروز شاهد بازخورد خوب و مثبتی بوده‌ایم.

به گفته وی، هدف از تشکیل گروه کُر آوای نصف‌جهان تکریم و توانمندسازی سالمندان و افزایش امید به زندگی در میان آنها است و تأکید بر اینکه هیچ‌وقت برای یادگیری و مشارکت اجتماعی دیر نیست.

مدیر باغ تجربه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به محقق شدن رویکرد این مرکز در ایجاد امید، انگیزه و نشاط اجتماعی و فردی، درباره سایر فعالیت‌های باغ تجربه گفت: باغ تجربه به عنوان دفتر تخصصی سالمند در ابعاد گوناگون فرهنگی، آموزشی و برنامه‌های تفریحی فعالیت دارد که یکی از اهداف آن توانمندسازی سالمندان است. برنامه‌های مختلفی مانند گروه تئاتر و قصه‌گویی داریم.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان ارشد علاقه‌مند به عضویت در باغ تجربه اصفهان نیز می‌توانند با به همراه داشتن کپی کارت ملی و دو قطعه عکس به این مرکز واقع در کنارگذر اتوبان شهید صیاد شیرازی، جنب پارکینگ شماره ۴ باغ غدیر مراجعه کرده و به صورت رایگان از خدمات آن استفاده کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.