تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
کد خبر : 12462

توانمند سازی معلمان رسالت دانشگاه فرهنگیان

توانمند سازی معلمان رسالت دانشگاه فرهنگیان

توانمند سازی معلمان رسالت دانشگاه فرهنگیان به گزارش دنیای اسرار:مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان: بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در رشته‌های علوم تربیتی و آموزش ابتدایی مشغول به تحصیل‌ هستند. شهرام عروف‌زاد مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان دارای سابقه بیش از ۱۰۰

Print Friendly, PDF & Email

توانمند سازی معلمان رسالت دانشگاه فرهنگیان


به گزارش دنیای اسرار:مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان: بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در رشته‌های علوم تربیتی و آموزش ابتدایی مشغول به تحصیل‌ هستند.
شهرام عروف‌زاد مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان دارای سابقه بیش از ۱۰۰ سال در کشور است گفت: این دانشگاه در استان اصفهان سابقه ۸۲ ساله دارد و از سال ۹۱ به عنوان یک دانشگاه ماموریت‌گرا تاسیس شد.
وی تولید نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه و توانمندسازی معلمین را رسالت دانشگاه فرهنگیان دانست و افزود: امسال بیش از ۴۰ هزار دانشجو در سطح کشور و هزار و ۴۰۰ دانشجو در سطح استان اصفهان به ظرفیت دانشجوی این دانشگاه اضافه شده است.
عروف‌زاد به محدودیت تعداد معلم در جامعه و ظرفیت محدود دانش آموخته‌های سال ۹۴ دانشگاه فرهنگیان اشاره و تشریح کرد: در حال حاضر حدود سه هزار و ۳۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که تعداد یک هزار و ۳۴۳ دانشجوی پیوسته و حدود ۸۰۰ دانشجوی مهارت‌ آموز به آن‌ها اضافه می‌شوند و در مجموع تعداد کل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حدود ۵ هزار نفر خواهد شد.
وی در ادامه افزود: تعداد اندکی دانشجوی ناپیوسته کاردانی به کارشناسی شامل معلم‌هایی که در حال طی کردن فرایند بالندگی حرفه‌ای خود هستند و تعداد محدودی دانشجو نیز در مقطع کارشناسی ارشد در دو رشته علوم تربیتی و زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه فرهنگیان فعال و مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه قانونگذار برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان امتیازات اجتماعی را در نظر گرفته است تصریح کرد: استخدام رسمی دانشجویان، معافیت سربازی برای دانشجویان پسر، دریافت کمک هزینه و بورس تحصیلی و پوشیدن لباس معلمی از جمله امتیازاتی است که قانون‌گذار برای دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته است.
مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به اینکه ساختار استانی این دانشگاه در قالب سه مرکز آموزش عالی و دو پردیس در حال فعالیت است گفت: در حال حاضر همه مراکز بدنبال بهسازی و آماده سازی فضا برای ارائه خدمات بهتر آموزشی در سطح پردیس‌ها و مراکز هستند.
عروف‌زاد در ادامه افزود: از ظرفیت اساتید دارای مدرک دکترا که از معلمین آموزش و پرورش هستند به صورت مامور استفاده شده است.
وی با بیان اینکه برسی صلاحیت اساتید برای دانشگاه خیلی مهم بوده و روندی که برای انتخاب اساتید در نظر گرفته شده به صورت جدی دنبال می‌شود گفت: در سال تحصیلی ۹۸ تعداد ۲۱ مامور از آموزش و پرورش، حدود ۴۱۰ نفر حق‌التدریس و ۴۱ نفر استاد هیات علمی وظیفه آموزش در سطح پردیس‌ها را برعهده دارند.
مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان به ارائه ۱۸ رشته آموزشی در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان اصفهان در رشته‌های علوم پایه(شیمی، زیست‌شناسی، فیزیک، ریاضی) و علوم اجتماعی، تربیت بندی و کودکان استثنایی قطب کشور است.
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان در ۱۶ رشته فعال شامل آموزش فیزیک، ریاضی، زیست شناسی، تربیت بندی، شیمی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات عربی، تاریخ، جغرافیا، الهیات و معارف اسلامی، مشاوره، هنر، آموزش ابتدایی، علوم اجتماعی و کودکان استثنایی در سطح کلان دانشجو می‌پذیرد که استان اصفهان در ۱۱ رشته پذیرش دانشجو دارد.
به گفته عروف‌زاد بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در رشته‌های علوم تربیتی و آموزش ابتدایی مشغول به تحصیل‌ هستند و پردیس‌های استان شامل پردیس‌های پسرانه شهید باهنر در اصفهان و شهید آیت در نجف‌آباد و پردیس‌های دخترانه فاطمه زهرا (س) و مرکز شهید رجائی در اصفهان و امام خمینی در کاشان میزبان دانشجویان هستند.
وی به تاسیس مرکز آموزشی و پژوهشی در آران و بیدگل اشاره کرد و اظهارکرد: دانشجویان شمال استان می‌توانند در این مراکز به تحصیل خود ادامه دهند.
مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان در خصوص دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویان این دانشگاه به چند گروه ناپیوسته‌های معلم، پیوسته، کارشناسی ارشد وگروهی به نام داوطلبان ماده ۲۸ تقسیم می‌شوند.
وی با بیان اینکه داوطلبان ماده ۲۸ گروهی از فارغ التحصیلان رشته‌های مورد نیاز دانشگاه در سایر دانشگاه‌ها هستند گفت: این افراد در آزمون استخدامی دولت قبول شده‌اند و دوره یک ساله  را در قالب پودمان در دانشگاه می‌گذرانند.
عروف‌زاد سهم استان اصفهان از داوطلبان ماده ۲۸ را بیش از ۸۰۰ نفر اعلام و ابراز داشت: بیش از ۷۰۰ نفر در سال گذشته پذیرش و آزمون اصلح آن‌ها در شهریورماه برگزار می‌شود که به عنوان نیروی رسمی وارد عرصه کار در وزارت آموزش و پروش در استان اصفهان می‌شوند.
وی با بیان اینکه آزمون اصلح داوطلبان ماده ۲۸ شامل سه بخش است تشریح کرد: این سه بخش شامل مهارت‌های اخلاق حرفه‌ای سازمان‌دهی شده، دروس مجازی و دروس مدرسه‌ای است و توانمندی داوطلبان در ابعاد مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی تایید خواهد شد.
مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان به اقدامات جدید این دانشگاه در حوزه آموزش اشاره کرد و افزود: در سال جدید این دانشگاه اقدام به ایجاد سامانه کارورزی، بانک اساتید، بانک مصاحبه‌گران کرده است.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری  درسال ۹۷ ضمن حضور در این دانشگاه همه دستگاه‌ها را مکلف کرد که برای رشد و بالندگی بیشتر به دانشگاه فرهنگیان کمک کنند گفت: در همین راستا در استان اصفهان  تفاهم نامه‌هایی از سمت مدیریت استان با دانشگاه جامع علمی و کاربردی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه مالک اشتر، شهرک علمی تحقیقاتی، بنیاد مهدویت و اداره کل کتابخانه‌های عمومی و تعدادی از دستگاه‌هایی که در حوزه آموزش و پژوهش موثر هستند منعقد گردید.
به گفته عروف‌زاد تفاهم‌ نامه‌هایی نیز با اداره کل بهزیستی، نیروی انتظامی، اداره کل اوقاف، اداره ارشاد و دانشگاه آزاد اسلامی در دست انعقاد است و محور برنامه‌ریزی این تفاهم‌نامه‌ها گرفتن خدمات و ظرفیت‌های بهتر برای دانشجویان است.
وی یکی از اولویت‌های مهم این دانشگاه در سال جدید را توجه به رهنامه ۴۰ ماده‌ای ریاست دانشگاه فرهنگیان دانست و افزود: در سال گذشته براساس ارزشیابی‌های سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان اصفهان توانست رتبه سوم کشور را کسب کند.
مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در حوزه‌های مختلف در مسابقات وزارت علوم در رشته‌های همگانی در دو رشته پسران رتبه اول را کسب کرده‌اند تصریح کرد: در جشنواره‌های فرهنگی کشور نیز دختران در سرود موفق به کسب مقام شدند و همچنین دانشجویان پسر استان در ردیف اول ارزیابی فرهنگی برای به دست آوردن مسابقات فرهنگی هستند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه در حوزه فرهنگی در اجرای طرح سراج در سطح کشور وضعیت مطلوبی دارد گفت: روسای پردیس‌ها و مراکز فعالیت‌های فوق‌برنامه خوبی را برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان داشته‌اند.
عروف‌زاد افزود: در سال تحصیلی جاری میزبان بیست و نهمین جشنواره فرهنگی و اجتماعی در بخش هنری بودیم که دانشجویان دانشگاه توانستند رتبه‌های برتر را در این جشنواره کسب کنند.
گفتنی است در پایان این نشست خبری که به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار برگزار شد از خبرنگاران حاضر تجلیل و قدردانی شد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.