تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر : 8493

توسعه امنیت داخلی باعث رونق تولید می‌شود

توسعه امنیت داخلی باعث رونق تولید می‌شود

توسعه امنیت داخلی باعث رونق تولید می‌شود به گزارش دنیای اسرار:امیر آذرافروز: ارتش امروز در اوج خودکفایی و توانمندی است.محسن آذر افروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خودکفایی و توانمندی ارتش گفت: تانک ذوالفقار، جنگنده‌های کوثر، قاهر، صاعقه، ناوهای نظامی سهند و جماران، زیر دریایی‌های غدیر و فاتح و سایر سامانه‌های موشکی و پیشرفت‌های

Print Friendly, PDF & Email


توسعه امنیت داخلی باعث رونق تولید می‌شود

به گزارش دنیای اسرار:امیر آذرافروز: ارتش امروز در اوج خودکفایی و توانمندی است.
محسن آذر افروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خودکفایی و توانمندی ارتش گفت: تانک ذوالفقار، جنگنده‌های کوثر، قاهر، صاعقه، ناوهای نظامی سهند و جماران، زیر دریایی‌های غدیر و فاتح و سایر سامانه‌های موشکی و پیشرفت‌های توپخانه‌ای نشان دهنده خود کفایی ارتش هستند که در اثر نیاز عملیاتی و با کمک صنایع دفاع و سایر صنایع و حتی دانشگاه طراحی، تولید و بومی سازی شده‌اند.
وی در ادامه افزود: در هفته آینده از سامانه‌های پیشرفته و اتوماتیکی که در این مرکز طراحی و متناسب با جنگ‌های امروزی ساخته شده در تهران رونمایی خواهد شد.
فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری با بیان اینکه زمینه‌های دینی، فرهنگی و قرآنی راس امور ارتش قرار دارد تصریح کرد: سربازی که مدرن‌ترین اسلحه را در دست داشته باشد اما از نظر ایمانی ضعیف باشد، سربازی آمریکایی می‌شود که با ادوات پیشرفته خود بعد از دستگیری در ایران گریه می‌کرد.
وی تاکید کرد: فرماندهان و مسولین نهاد عقیدتی سیاسی در ارتش اهتمام ویژه‌ای نسبت به این موضوع دارند به طوری که امروز ما شاهد ۱۸۲ دارالقرآن در ارتش هستیم و سهم زیادی از ۱۰ میلیون حافظ قرآن را ارتش به خود اختصاص داده است.
آذر افروز با تاکید بر مصمم بودن ارتش برای تحقق شعار راهبردی امسال؛ ابراز داشت: برای تحقق این شعار باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کرد و این نکته مهم است که ارتش همزمان رونق امنیت را برای رونق تولید و برون رفت از تنگناهای اقتصادی انجام می‌دهد و از طریق حفظ و ارتقای آمادگی رزمی و عدم وابستگی به تجلی کامل خودکفایی می‌رسد.
وی افزود: بنابراین ما رونق امنیت را توسعه خواهیم داد تا رونق تولید شکوفا ‌شود و هم زمان رونق تولید را در ارتش با خودکفایی و با استفاده از استعدادهای داخلی نیازهای عملیاتی خود را برطرف می کنیم تا وابستگی‌ها را به صفر برسانیم.
فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری مدیریت جهادی در ارتش را ضروری دانست و با اشاره به اینکه ارتش با فرماندهی مطلوب و مدیریت جهادی به ارتش جدید، نو، خلاق و مبتکر و معنویت محور، عدالت‌ محور و عدالت‌گستر تبدیل شد تصریح کرد: نمونه‌ای از مدیریت جهادی را در وقایع اخیر لرستان، خوزستان و گلستان و دیگر مناطق سیل‌زده می‌توان مشاهده کرد به عنوان مثال ساخت پل استانداردی که نیاز به ۳ ماه زمان برای تکمیل داشت در ۴۸ ساعت توسط گروه ۴۱۱ مهندسی ارتش در پل‌دختر احداث شد.
وی با اشاره به سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: آمریکا نام سپاه سپاسداران را در فهرست نیروهای تروریستی قرار داد و این اقدام خفت‌بار نتیجه پیروزی‌های جبهه مقاومت در برابر تروریسم آمریکایی است که به خوبی نقش سپاه در آن نمایان بود و می‌دانیم که این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در راستای اهداف شوم صهیونیسم است.
امیر آذرافروز با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران با محکومیت قاطع اقدام بی‌خردانه آمریکا تاکید کرد: این اقدام را تجاوز به حق حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم و اعلام می‌کنم که ارتشی، سپاهی و همه نیروهای مسلح یک لشکر الهی هستند و دست در دست همدیگر تا آخرین لحظه از نظام و آرمان‌های مقدس و دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد.

حضور ارتش در کنار مردم توأم با آرامش و امنیت بوده است

حجت‌الاسلام غلامعلی زمانی گفت: ارتش نشان داده است که در هیچ صحنه‌ای جاخالی نمی‌کند و همواره در کنار مردم بوده و حضور ارتش توأم با آرامش و امنیت است.
وی در ادامه به شرح وظایف سازمان عقیدتی سیاسی پرداخت و ابراز داشت: در شرح وظایف سازمان عقیدتی سیاسی سلسله مراتب مستقل و متمرکز در ماده ۱۴ و ۱۵ قانون آجا مشخص شده است که مهم‌ترین آن‌ها ارتقای بینش دینی، آگاهی سیاسی، نظارت بر رعایت موازین شرعی در ارتش، ارتباطات عمومی اعم از رسانه‌ها، صدا و سیما، نشریات و انتشار کتب است.
هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی‌ ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته به مناسبت هفته ارتش تصریح کرد: برگزاری یادبود شهید سپهبد صیاد شیرازی در گلستان شهدای اصفهان، غبار روبی از گلزار شهدای اصفهان، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران، بازدید از جانبازان آسایشگاه شهید مطهری و دیدار با نماینده ولی‌ فقیه و امام‌ جمعه شهر اصفهان با حضور فرماندهان و روحانیان، اطلاع‌رسانی اخبار و حضور در گفت‌وگوی خبر صدا و سیما، رژه در روز ارتش، حضور دو فرمانده ارتش در مناطق سیل‌زده، و… بوده است.


آسمان ایران امن‌ترین آسمان منطقه است

امیر سرتیپ دوم ستاد علی حدادی سامانی با بیان اینکه افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران به واسطه نیروی انسانی و کارکنان متخصص و متعهد آن است ابراز داشت: ارتش در کنار به کارگیری تجهیزات کارآمد در هر مرحله جمهوری اسلامی تلاش کرده و موفق بوده که نقش مؤثر و کارآمدی در طول تاریخ انقلاب داشته باشد.
فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی نقطه عطف اول ارتش در اوایل انقلاب را پیوستن آن به انقلاب دانست و گفت: ارتش نه تنها در برابر مردم نایستاد و اعلام بی‌طرفی نکرد بلکه به مردم نیز پیوست.
وی در ادامه نقطه عطف دوم ارتش را به پایان رساندن قائله‌هایی که توسط نادانان داخلی و معاندین خارجی با هدف تضعیف نظام انجام می‌شد معرفی کرد و افزود: پس از تثبیت انقلاب، کارنامه درخشان هشت ساله ارتش بیانگر عملکرد ارتش است و ارتش بیش از ۴۸ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است.
حدادی سامانی با اشاره به اینکه پس از جنگ کشور با بروز و ظهور تهدیدات جدید مواجه شد تاکید کرد: ارتش با اتکای به داخل و به واسطه تحریم‌های ظالمانه و با بهره‌گیری ازجوانان و دانشگاه‌های داخلی در تمام حوزه‌ها توانست نیازمندی‌های خود را تأمین کند و در قرارگاه پدافند هوایی کلیه سامانه‌های مورد نیاز به تعداد کافی با ترکیب مناسب، چابک و قابل تحرک وجود دارد و به تولید انبوه رسیده است.
به گفته حدادی سامانی تمامی ادواتی که زمینه‌ساز عملیات‌های جامع و کامل هست در داخل کشور در حال طراحی، ساخت و به کارگیری است و بومی‌سازی آموزش‌ها با بهره‌گیری از اساتید پیشکسوت جنگ تحمیلی در تمام دانشگاه‌های چهارگانه ارتش انجام می‌شود.
وی در ادامه افزود: منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی یکی از مناطق ۹ گانه پدافندی کشور است و مأموریت اصلی پدافند رصد و پایش قرارگاه هوایی کشور و حتی فراتر از مرزهای کشور به صورت مداوم و ۲۴ ساعته و مستمر انجام می‌شود و چه در زمان جنگ و چه صلح ساری و جاری است .
وی افزود: تعیین هویت هواپیماهایی که در برد رادارها قرار می‌گیرد و ابراز آمادگی در مقابله با هرگونه تهدیدی که قصد تعرض به حریم هوایی را داشته باشد از دیگر اقدمات این پایگاه است.
فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی همه این‌ اقدامات را ماحصل آمادگی در واکنش به موقع در مقابله با تهدیدات هوایی دانست و ابراز داشت: رهگیری و نشاندن هواپیمای حامل عبدالمالک ریگی، فرود اضطراری هواپیمای حامل نظامیان آمریکایی، ممانعت از نقض حریم هوایی و واکنش به موقع در مرزها نسبت به هواپیماهایی که به مرزهای ما نزدیک می‌شوند و به طور کلی اقتدار جمهوری اسلامی در حوزه هوایی برای کشور تأمین و خروجی همه این اقدامات این است که سازمان‌های بین‌المللی آسمان ایران را امن‌ترین آسمان منطقه معرفی می‌کنند.

تامین امنیت آسمان مناطق هسته‌ای اصفهان

علیرضا انگیزه، جانشین پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان اولین خدمت بزرگ پایگاه هوایی شهید بابایی تأمین امنیت آسمان کشور بالأخص در مناطق هسته‌ای اصفهان معرفی و افزود: دومین فعالیت این پایگاه آموزش خلبان و اعزام به یگان‌های امنیتی ناجا جهت امور محوله است همچنین طراحی و انجام رزمایش‌های تخصصی و مشترک با دیگر نیروهای زمینی، پدافند هوایی و هوافضای سپاه در رزمایش‌های اخیر، جهت افزایش اقتدار ارتش از جمله اقدامات این پایگاه است.


جانشین پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان از دیگر اقدامات این پایگاه را شرکت فعال در نمایشگاه‌ها، آموزش و تربیت صدها سرباز، برگزاری انواع کلاس‌های آموزشی و اعطای مدارک معتبر، برگزاری دوره‌ها در سطوح مختلف استانی، بکارگیری انواع هواپیماهای ترابری در انتقال کمک‌های مردمی در اسرع وقت به مناطق سیل‌زده عنوان کرد.

ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش مردمی است

حبیب‌الله کریم‌زاده فرمانده گروه ۵۵ توپخانه ارتش با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش مردمی است تاکید کرد : ارتش بعد از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی در تمام دوران‌ها در بحران جنگ یا حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله همیشه در کنار مردم بوده است و امسال نیز پس از ابلاغ فرمانده معظم کل قوا، نفرات داوطلبانه به مناطق سیل زده اعزام شدند.
به گفته وی نیروهای داوطلب از مرکز آموزش توپخانه گروه ۲۲، ۴۴ و ۵۵ به پل‌دختر اعزام شدند و به مدت ده روز این افراد در پل‌دختر مشغول خدمت‌رسانی بوداند
حبیب‌الله کریم‌زاده در خصوص اقدامات انجام شده در لرستان نیز گفت: با همراه داشتن کف کش و لجن کش تمام آب منازل تخلیه شد و تمام بناها، ساختمان‌ها، معابر عمومی و شهرداری، فرمانداری، بانک‌ها و مغازه‌ها از گل و لای پاکسازی شدند همچنین در پل دختر کمک‌های اهدایی مردم توسط گروه منسجم به دست نیازمندان رسید.
وی در مورد اقدامات انجام شده در استان گلستان افزود: نفربرهای بی تی آر دوزیست در گلستان فعالیت کردند.
فرمانده گروه ۵۵ توپخانه ارتش در ادامه به اقدامات انجام شده توسط بیمارستان منطقه ای اصفهان پرداخت و تصریح کرد: پزشکان متخصص با ایجاد آزمایشگاه و رادیولوژی روزانه بیش از ۱۵۰۰ نفر را ویزیت کرده و همچنین داروی رایگان توزیع می‌کردند.
فرمانده گروه ۵۵ توپخانه ارتش همدلی و همفکری و در کنار هم بودن نیروهای مسلح نیروی انتظامی، یگان ویژه ناجا را از زیبای های سیل اخیر دانست.

تبدیل تحریم ها به فرصت و رسیدن به خود کفایی

عزیرالله امیری جانشین پایگاه چهارم رزمی هوانیروز اصفهان با اشاره به اینکه بعد از خروج مستشاران آمریکایی دشمنان گمان می‌کردند که فعالیت هوانیروز به صفر می‌رسد گفت: نیروهای هوا نیروز توانستند از نظر دانش، خلبان و پرسنل فنی به جامعه نشان دهند که تحریم‌ها را به فرصت تبدیل و خودکفا شدند.
به گفته وی با وجود پایگاه مرکز آموزش شهید وطن پور نیاز به هیچ کشور خارجی برای آموزش خلبان، پرسنل فنی و کار مشترک وجود ندارد.
عزیز الله امیری با بیان اینکه پایگاه رزمی هوانیروز اصفهان مأموریت انجام عملیات و پشتیبانی کل نیروهای زمینی در اقصی نقاط کشور را دارد افزود: مأموریت هوانیروز از نظر تاکتیکی شامل شرکت در رزمایش‌ها، جنگ‌ها، مأموریت‌های لجستیکی و مردم یاری است که در فعالیت مردم یاری خوش درخشیده و در بلایای طبیعی اعم از سیل، زلزله، آتش‌سوزی در کنار مردم به ارائه خدمات پرداخته است.
وی در ادامه گفت: امروز هوانیروز به این اقتدار و شایستگی رسیده است که از نظر دوربین دید در شب و موشک شفق، پروژه‌های عظیم و نهضت قطعه‌سازی از قدم به قلم و از قلم به رقم به سینه تاریخ امروز سپرده می‌شود که آیندگان بدانند رزم مقدس چیست و حماسه ایمان چه مفهومی دارد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.