تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۹:۵۳
کد خبر : 2185

تولید صنعتی داروی میگرن با پایه گیاهی، دستاورد یک شرکت ایرانی

تولید صنعتی داروی میگرن با پایه گیاهی، دستاورد یک شرکت ایرانی

پایگاه خبری دنیای اسرار: یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید داروی اسپری درمانی میگرن کات شد. دنیای اسرار به نقل ازایرنا:دکتر فرید سمسارها مدیر تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان روز شنبه در حاشیه رونمایی از داروی جدید، در محل صندوق نوآوری و شکوفایی و با حضور دکتر بهزاد سلطانی رئیس این

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار:

یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید داروی اسپری درمانی میگرن کات شد.

دنیای اسرار به نقل ازایرنا:دکتر فرید سمسارها مدیر تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان روز شنبه در حاشیه رونمایی از داروی جدید، در محل صندوق نوآوری و شکوفایی و با حضور دکتر بهزاد سلطانی رئیس این صندوق، در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی ایرنا اظهار کرد که داروی میگرن کات یک داروی طبیعی برای درمان میگرن محسوب می شود و حاصل شش سال تحقیق و توسعه و انجام کارآزمایی بالینی روی ۳۰۰ بیمار میگرنی، فرایند ثبت آن است.
وی با بیان این که این دارو در حال حاضر در داروخانه های هفت استان در حال عرضه به بیماران است، اظهارکرد: میگرن کات در آینده نزدیک در سراسر کشور توزیع خواهد شد.
وی در خصوص منشاء داروی میگرن کات نیز با بیان اینکه، این دارو ترکیبی از گیاهان طبیعی و دارویی کشور است، گفت: تیم تحقیق و توسعه شرکت ملی دارو با شش سال فرایند تحقیق و توسعه مستمر و پیش از آن با هفت سال مطالعه تحقیقاتی پایه در منابع موجود به ترکیبات گیاهی که بهترین و پایدارترین اثر را در درمان سردردهای میگرنی دارند، پرداختند و کل ترکیب بدست آمده همه برآمده از گیاهان و مواد گیاهان موثر در درمان سردرد های میگرنی هستند.
مدیر تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان درخصوص عوارض جانبی داروی میگرن کات نیز اظهارکرد: این دارو پس از استفاده از سوی ۳۰۰ بیمار هیچگونه عوارضی مشاهده نشده است و البته خیلی عجیب هم نیست چراکه ترکیب برآمده از طبیعت و فارغ از ترکیبات شیمیایی، ضمن اینکه این دارو در دوز مناسب و طبیعی مجاز استفاده می شود و امیدواریم که در اشل بیشتر و بالاتر نیز اثر جانبی نداشته باشد.
وی همچنین با بیان اینکه، تا به امروز گفته شده است که بیماری میگرن درمان ندارد گفت: به دلیل اینکه داروی میگرن کات از ترکیبات طبیعی است طبق این رویکرد سیستمی هنگامی که ترکیبات طبیعی وارد بدن می شوند سازو کارهای طبیعی بدن به شکل نرم و طبیعی خود باز می گردد و اگر یک ترکیب گیاهی طبیعی برای کاهش سردرد وارد بدن شود آن نقائص و کمبودها در جهت بازیابی اولیه بدن جبران شود.
سمسارها با اشاره به اینکه این شرکت دانش بنیان مجوز رسمی میگرن کات را از سازمان غذا و دارو کسب کرده است، گفت: این دارو با کارآزمایی بالینی و بر اساس مستندات ثبت تولید شده و در دنیا قابل ارائه است.
وی در خصوص فرایند مصرف دارو از سوی بیماران نیز اظهارکرد: یک سری بیماران میگرنی از طریق نورولوژیست از بیماری خود آگاه شده اند، اما اگر کسی هم وجود دارد که از این بیماری مطلع نیست ما در مجموعه خودمان تستی را تحت عنوان میگرن سنج گذاشته ایم که بعد از دو سال و نیم کار تحقیق و توسعه متخصصان ما راه اندازی شده است و با پاسخگویی به هفت سوال احتمال ابتلای آنان به این بیماری مشخص خواهد شد.
Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.