تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
کد خبر : 29666

تکریم ارباب رجوع از دغدغه‌های قوه قضائیه

تکریم ارباب رجوع از دغدغه‌های قوه قضائیه

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه در هفته قوه قضائیه با اشاره به اینکه هر پرونده حداقل دو طرف دارد و ما نمی‌توانیم همه را راضی کنیم، گفت: تکریم ارباب رجوع از دغدغه‌های مهم قوه قضائیه است. به گزارش خبرنگاردنیای اسرار:حجت‌الاسلام اسدالله جعفری با اشاره به شعار امسال قوه قضائیه

Print Friendly, PDF & Email

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه در هفته قوه قضائیه با اشاره به اینکه هر پرونده حداقل دو طرف دارد و ما نمی‌توانیم همه را راضی کنیم، گفت: تکریم ارباب رجوع از دغدغه‌های مهم قوه قضائیه است.

به گزارش خبرنگاردنیای اسرار:حجت‌الاسلام اسدالله جعفری با اشاره به شعار امسال قوه قضائیه که در مسیر تحول و خدمت به مردم است، اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم، دعوا و آسیب­‌های اجتماعی مانند سرقت، اعتیاد، کلاهبرداری، جرایم مربوط به املاک، جرایم علیه اشخاص، تصادفات، دعاوی خانوادگی، اعتیاد، جرایم اخلاقی، احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌­های مشروع، نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات، توسعه اقدامات حمایتی در خصوص امور حسبی، سرعت و دقت در کشف جرم و تعقیب مجرمان شامل افزایش کیفیت تحقیقات دادسرا، کشف و تعقیب به موقع و توسعه صلح و سازش و حل و فصل دعاوی از طرق غیرقضایی و توسعه میانجی­گری و داوری و استفاده حداکثری از ظرفیت شورای حل اختلاف از جمله برنامه‌های تحولی دادگستری استان‌ها در سال ۱۴۰۱ است.

وی افزود: دادگستری استان باید ۹۲۳ شعبه قضائی فعال داشته باشد، درحال حاضر ۵۹۶ شعبه فعال است، یعنی ۳۵ درصد با کمبود قاضی و شعب فعال مواجه است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه از رئیس قوه قضائیه برای شعب غیر فعال استان مجوز اختصاصی جهت جذب قضات دریافت شده است، تشریح کرد: با همکاری دانشگاه‌ها و با استفاده از دانشجویان بومی اصفهان و برگزاری آزمون و طی دوره‌های آموزشی تا ۲۰۰ نفر را جذب خواهیم کرد؛ همچنین سهمیه استان اصفهان در زمینه نیروی اداری نیز به ۷۰۰ نفر افزایش یافت.

جعفری با بیان اینکه یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۹۵ فقره پرونده وارد دادگستری استان شد، تاکید کرد: از این تعداد، یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۳۴۲ پرونده مختوم شد که این حجم‌ از پرونده نمونه بارز کار جهادی است.

وی بیان اینکه ۹۲۱ هزار و ۸۴۲ فقره پرونده براساس آمار سامانه یکتا ثبت شده که همچنان عدد زیادی است، تصریح کرد: طی یکسال گذشته ۴ هزار و ۴۶۵ مورد ملاقات مردمی داشته‌ایم که از این تعداد ۳ هزار و ۸۶۷ مورد معادل ۸۶ درصد صرفاً توسط بنده انجام شد. اعتقاد ما این است که باید با تمام وجود در خدمت مردم به‌عنوان سرمایه اجتماعی باشیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خاطر نشان کرد: ۳۳۴ شعبه فعال شورای حل اختلاف در استان فعال است. طی یکسال گذشته ۳۲۴ هزار و ۹۶ پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شد و در همین مدت ۳۲۵ هزار و ۷۹۵ پرونده مختومه شد. میانگین کشوری صلح و سازش ۳۹ درصد است، درحالی که در استان اصفهان ۴۲ درصد است.

جعفری با بیان اینکه در مبارزه با فساد اداری و اقتصادی عهد بسته‌ایم و دستگاه قضائی به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید، ابراز داشت: با استفاده از ظرفیت‌های انتطامی، امنیتی و اطلاعاتی لیست کل اراذل و اوباش در استان شناسایی شده و مرحله بعد کنترل و مهار آنهاست. اگر دست از سلب آرامش مردم نکشند که خط قرمز ماست با آنها برخورد جدی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ستادی به نام کنترل مجرمین سابقه دار و حرفه‌ای وجود دارد که در آنجا راجع به جرایم مهم و خشن و مرتکبین آنها تصمیم گیری می‌ شود. درحال حاضر آمار برخی جرائم خشن در استان کاهش داشته، اما سرقت در خیلی از استان‌های کشور ازجمله استان اصفهان در رده بالاست.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: سال گذشته ۱۱۱ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع از اراضی ملی در استان اصفهان رفع تصرف شد و بالغ بر ۹۸ درصد از اراضی ملی و دولتی براساس قانون حدنگار کاداستر اجرا شد. ۳ هزار و ۲۹۸ متر مربع حریم و بستر رودخانه‌ها آزادسازی شد. همچنین ۴۶ پرونده تصرف عدوانی اراضی ملی از طرف منابع طبیعی به دستگاه قضایی آمد که حکم به نفع دولت صادر شد.

خبرنگار:علیرضاهژبری

عکاس:احسان حسین آبادی

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.