تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
کد خبر : 5844

تکمیل پروژه ریل ملی با تولید شمش ریل

تکمیل پروژه ریل ملی با تولید شمش ریل

مدیرعامل ذوب آهن در گفتگو با صدا وسیمای مرکز اصفهان تکمیل پروژه ریل ملی با تولید شمش ریل مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت در برنامه گفتگوی ویژه خبری صدا وسیمای مرکز اصفهان به تکمیل شدن پروسه تولید ریل ملی با اجرای پروژه های جدید پرداخت . دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت گفت : بیش از صد

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل ذوب آهن در گفتگو با صدا وسیمای مرکز اصفهان

تکمیل پروژه ریل ملی با تولید شمش ریل

مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت در برنامه گفتگوی ویژه خبری صدا وسیمای مرکز اصفهان به تکمیل شدن پروسه تولید ریل ملی با اجرای پروژه های جدید پرداخت .

دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت گفت : بیش از صد سال است که ریل و راه آهن وارد کشور شده است و تولید ریل ملی ، آرزوی دیرینه ایرانیان به ویژه صنایع فولاد بود که بتوانند از این موقعیت استراتژیک بهره مند شوند و صنعت حمل و نقل ریلی را خودکفا سازند .

وی با اشاره به اینکه تولید ریل شامل دو بخش تولید فولاد ریل و نورد آن می شود افزود : در این پروسه ، ابتدا کارگاه نورد ۶۵۰ را به کلیه امکانات و استاندارد روز دنیا ( EN13674 ) مجهز نمودیم سپس با راه اندازی ایستگاه VD ( گاززدایی) تولید فولاد ریل نیز به افتخارات صنعت افزوده شد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریحکرد : تولید ریل در کارگاهی از کارخانه انجام می گیرد که سایر مقاطع سنگین مانندتیرآهن H   که جزء تولیدات استاندارد صنعتساختمان کشور به شمار می رود و جایگزین تیر ورق محسوب می شود نیز در همین محلتولید می شود.

این مقام مسئول در ادامه به برنامه ذوب آهن در خصوص صادرات ریل پرداخت و خاطر نشان کرد : اگر تمرکز بر روی تولید ریل باشد حجم بالایی از این محصول استراتژیک قابل تولید است و بازاریابی آن نیز آغاز شده است که پیشنهادات خوبی نیز دریافت نمودیم.

در این بخش خبری ، گزارشی با موضوع تولید شمش ریل پخش گردید که در این گزارش مهندس مهرداد تولائیان معاون بهره برداری شرکت از تولید ریل ملی با شمش های ذوب آهن با اجرای پروژه گاز زدایی خبر داد .

همچنین مهندس خسرو جوادی مدیربخش فولادسازی شرکت در خصوص این پروژه : برای تولید شمش ریل ، مطابق استانداردهایجهانی ، گازهای مضر باید از ذوب خارج گردد و همچنین عملیات VD موجب تمیز شدن شمش می گردد .

مهندس شهرام هاشمی سرپرستایستگاه ریخته گری بخش فولادسازی نیز گفت : فولاد ریل ، پرآلیاژ است و ریخته گریحساس دارد و از اتمسفر محیط باید جدا باشد تا از خصوصیات لازم و استحکام فیزیکیبرخوردار گردد .

شایان ذکر است ، تولید فولادهای کیفی و صنعتی ، فولادهای کم کربن جهت مصرف در صنعت خودروسازی و …. از جمله دستاوردهای کسب این دانش فنی است .

همچنین ذوب آهن اصفهان در گام بعدی با ارتقاء این ایستگاه گاز زدایی ، امکان تولید فولاد ضدزنگ را خواهد داشت .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.