تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر : 11822

ثبت‌نام در آزمون سطح ۲ حوزه علمیه خواهران استان اصفهان آغاز شد

ثبت‌نام در آزمون سطح ۲ حوزه علمیه خواهران استان اصفهان آغاز شد

ثبت‌نام در آزمون سطح ۲ حوزه علمیه خواهران استان اصفهان آغاز شد مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از آغاز ثبت نام آزمون سطح ۲ حوزه خواهران همزمان با میلاد حضرت امام رضا (ع) در اصفهان خبر داد. به گزارش  دنیای اسرار: حجت‌الاسلام غلامرضا بهرامی در نشست خبری بااصحاب رسانه با اشاره به ثبت‌نام حوزه

Print Friendly, PDF & Email

ثبت‌نام در آزمون سطح ۲ حوزه علمیه خواهران استان اصفهان آغاز شد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از آغاز ثبت نام آزمون سطح ۲ حوزه خواهران همزمان با میلاد حضرت امام رضا (ع) در اصفهان خبر داد.

به گزارش  دنیای اسرار: حجت‌الاسلام غلامرضا بهرامی در نشست خبری بااصحاب رسانه با اشاره به ثبت‌نام حوزه علمیه خواهران در سطح ۲ اظهار داشت: همزمان با میلاد امام رضا(ع) ثبت‌نام حوزه علمیه خواهران همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: از ۲۳ تیرماه سالروز ولادت امام رضا(ع) تا ۲۱ مرداد ماه علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه‌های علمیه سطح ۲ می‌توانند با مراجعه به حوزه‌های علمیه ثبت‌نام و سپس در تاریخ هفتم شهریور آزمون بدهند.

وی افزود: بیش از دو دهه از تأسیس حوزه علمیه خواهران کشور نمی‌گذرد ولی بالغ بر ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در سطح کشور مشغول به فعالیت در زمینه‌های مختلف تحصیل و تدریس هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه ۵۰ حوزه در استان اصفهان فعال هستند، گفت: حوزه علمیه خواهران اصفهان سابقه درخشانی در عالم پروری و تربیت مدرس و مبلغ دینی دارد.

وی افزود: نمونه بارز آن که سرآمد حوزه  های علمیه کشور و چهره بین‌المللی به خود گرفته است  بانو مجتهده امین است که از افتخارات اصفهان و جهان تشیع می باشد و توانست در حد اجتهاد رشد و حوزه‌های  علمیه خواهران را پایه‌ریزی کند.

وی با اشاره به فعالیت سطوح مختلف حوزه‌های علمیه اظهار داشت: ما امروزه شاهد هستیم حوزه‌های علمیه در سطح ۲ (کارشناسی)، سطح ۳ ( کارشناسی ارشد) و سطح  ۴(دکترا) مشغول تحصیل و تدریس بوده و فارغ‌التحصیلان قابل توجهی خروجی این سطوح هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: در استان اصفهان در مقطع سطح ۲ بالغ بر ۷ هزار فارغ‌التحصیل و در مقاطع دیگر بیش از ۶۵۰۰ نفر مشغول به تحصیل وجود دارند.

بهرامی ادامه داد: نتایج قبولی ۲۴ شهریور اعلام می‌شود و شرکت‌کنندگان در صورت قبولی و  بعد از مصاحبه از اول مهرماه مشغول به تحصیل خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطرنشان کرد: بالغ بر ۵ هزار نفر در سطح ۲ مشغول به تحصیل هستند و چیزی بیش از ۱۲۰۰ نفر ظرفیت پذیرش در سطح ۲ را داریم

وی افزود: بیش از ۲ هزار مبلغ در سطح استان داریم که تحصیل کنندگان حوزوی هستند و چیزی بالغ بر ۵۰۰ نفر به سطح استادی رسیدند و اکنون در زمره اساتید حوزه‌های علمیه خواهران در سطح استان هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: رشته‌های تخصصی سطح ۳ شامل تفسیر علوم قرآنی، فقه و اصول، اخلاق و تربیت، ادبیات عرب، کلام، تاریخ، مشاوره اسلامی، تربیت دینی کودک و مطالعات زنان است.

وی با بیان اینکه تعدادی از اساتید خواهران در سطوح ۳ و ۴ آقایان هستند، گفت: سیاست براین است تا همه اساتید در تمام سطوح برای خواهران، از بانوان باشند و در حال حاضر در سطح ۲ تمام اساتید خانم و در سطح ۳ حدود ۴۰ درصد و در سطح ۴ تمام اساتید آقا هستند.

خبرنگار:محبوبه عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.