تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
کد خبر : 25978

جاماندگان از ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان بخوانند / تمدید مهلت ثبت‌نام در سامانه ملی املاک تا پایان مهرماه

جاماندگان از ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان بخوانند / تمدید مهلت ثبت‌نام در سامانه ملی املاک تا پایان مهرماه

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبرداد: مهلت ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی سرپرستان خانوار تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ تمدید شد.به گزارش دنیای اسرار: علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد:  پیش از این ۱۹ خرداد ماه آخرین فرصت جهت ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان اعلام شده بود که با توجه

Print Friendly, PDF & Email


مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبرداد: مهلت ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی سرپرستان خانوار تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ تمدید شد.
به گزارش دنیای اسرار: علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد:  پیش از این ۱۹ خرداد ماه آخرین فرصت جهت ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان اعلام شده بود که با توجه به اتمام این زمان، بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی مهلت خود اظهاری و ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خانوارها توسط سرپرستان خانوار تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ تمدید شد.

وی افزود: افراد جامانده از ثبت نام می توانند بدون در نظر گرفتن آخرین رقم کد ملی شان، اطلاعات ملکی و سکونتی خود را در این سامانه درج کنند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: افزایش مهلت زمانی ثبت نام از سوی وزارت راه و شهرسازی از چند روز قبل به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شده بود که در جلسه هفتاد و دوم ستاد ملی کرونا و در جهت کاهش ازدحام و مراجعات حضوری مردم به مراجع ذی‌ربط برای ثبت اطلاعات، تمدید این زمان مورد موافقت قرار گرفت.  

وی خاطرنشان کرد: طبق الزام قانونی (اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ۱۳۹۹) تمامی سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر مکلف شدند تا اطلاعات محل سکونت و املاک خود را با مالکیت رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت کنند.  

قاری‌قرآن بیان داشت: برابر اعلام وزارت متبوعه پس از ثبت نام افراد در سامانه، کد یکتایی (آدرس الکترونیک خانوار) برایشان صادر می شود و زین پس دریافت تمامی خدمات دولتی مبتنی بر این کد یکتا خواهد بود.  

وی افزود: ثبت نکردن و ثبت مشخصات اشتباه املاک در سامانه جامع املاک و اسکان، جرایم سنگینی به دنبال دارد. لذا در صورت نبود اطلاعات ملکی در این سامانه، مالیات بر خانه خالی برای ملک در نظر گرفته می‌شود که برای سال اول ۶ برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر اجاره سالیانه واحد مسکونی است. همچنین ثبت اطلاعات اشتباه، دو برابر این میزان مالیات را به همراه دارد

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.