تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
کد خبر : 3218

جایگاه شرکت گاز از سطح ملی به بین‌المللی ارتقا یافته است.

جایگاه شرکت گاز از سطح ملی به بین‌المللی ارتقا یافته است.

پایگاه خبری دنیای اسرار جایگاه شرکت گاز از سطح ملی به بین‌المللی ارتقا یافته است.   معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران،در جمع مدیران و روسای شرکت گاز استان اصفهان گفت: خوشبختانه در حال حاضر شرکت ملی گاز ایران، در بین مردم، دولت و مجلس از محبوبیت و خوشنامی بالایی برخوردار است

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

جایگاه شرکت گاز از سطح ملی به بین‌المللی ارتقا یافته است.

 

معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران،در جمع مدیران و روسای شرکت گاز استان اصفهان گفت: خوشبختانه در حال حاضر شرکت ملی گاز ایران، در بین مردم، دولت و مجلس از محبوبیت و خوشنامی بالایی برخوردار است که این نتیجه ی ۵۰ سال تلاش منسجم، فعالیت کیفی، نیروی انسانی متعهد، تحقق اهداف و … در سطح کشور است .

حمید رضا عراقی، با اشاره به  نقش گاز در میزان ارز آوری کشور افزود: در حال حاضر حجم بالایی از ارز کشور وابسته به صادارات گاز و همچنین تامین  ۷۵ درصدی سوخت داخلی کشور از طریق این انرژی پاک می باشد.

وی، بیان داشت: بطور میانگین بالغ بر ۳۰ تا ۴۰ درصد یارانه مردم از طریق فروش گاز تامین می شود، جایگزینی گاز به جای سوخت های میان تقطیر و از سویی افزایش حجم صادرات بنزین، گازوئیل و مازت و کمک به کاهش آلودگی محیط زیست، همه و همه بیانگر موقعیت استراتژیک گاز در جامعه جهانی  است.

معاون وزیر در امور نفت، تصریح کرد: جایگاهی که در حال حاضر،صنعت گاز با تلاش های شبانه روزی مدیران و مسئولان ،کارکنان و شکیبایی مردم به دست آورده است، بار مسئولیت و امانتی که بر دوش مدیران این صنعت می باشد را بیشتر می کند.

وی، افزود: شرکت ملی گاز مراحل مختلفی را در طی عمر ۵۰ ساله ی خود سپری کرده که در مرحله نخست تنها صادر کننده گاز به روسیه بود، اما اکنون در مرحله مدیریت تامین گاز کشور قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، تامین گاز مستمر، پایدار و ایمن را  وظیفه اصلی این شرکت، برشمرد و افزود: دو محور اساسی که در این شرکت باید  مورد توجه  قرار بگیرد و خوشبختانه شرکت گاز استان اصفهان از شرکت های پیشتاز در این راستا بوده،  یکی توانمند سازی و دیگر فرایند سازی است،که اگر همه ما ظرفیت وجودی خود و سازمان را در این راستا بکار بگیریم به موفقیت خواهیم رسید.

عراقی، مأموریت  دیگر این شرکت  را حضور فعال در فرصت‌های مناسب تجارت جهانی گاز دانست و گفت: باید تلاش کنیم، با ایجاد فرصت‌های رقابتی حضور فعال در این بازار داشته باشیم.

حمیدرضا عراقی، با اشاره به اینکه در سال گذشته با وجود  سرمای زیر صفر در همه استان های کشور ،گاز هیچ شهری قطع نشد و خدمت رسانی این شرکت به طور مستمر ادامه یافت، افزود: این شرکت با  تمهیدات ویژه ای که برای جلوگیری از قطعی گاز اندیشید علیرغم تمام مشکلات و فشار ها توانست رضایت مردم را جلب نماید.

وی، با تاکید بر  مدیریت تجدید ساختار صنعت گاز اظهار کرد: در افق ۱۴۰۴ صنعت گاز کشور باید به صنعت رقابتی و کار با مشارکت بخش خصوصی تبدیل شود و این ماموریت در صنعت گاز کشور باید اجرایی شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز ، با بیان اینکه کمیت نیز باید به کیفیت تبدیل شود، زیرا ما تنها به دنبال تولید پایدار نیستیم و باید تولید بر اساس ارزش افزوده باشد،گفت: باید به دانش فنی نیز توجه کنیم و سطح دانش فعلی خود را به جایی برسانیم که بتوانیم صدور خدمات فنی به خارج از کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: برند شدن شرکت ملی گاز مهمترین موضوع برای ما است، بر این اساس هر فرآیند رفتار و عملکرد و تحقق وعده‌های ما باید به الگویی برای دیگر  شرکت‌ها  تبدیل شود.

عراقی ، نیروی انسانی را جزء نخستین مواردی دانست که در یک سازمان باید به آنها توجه ویژه‌ای داشت، گفت: باید در میان نیروی انسانی سازمان اعتماد را ایجاد کنیم و همچنین به کاری که انجام می‌دهیم، نیز اعتقاد و اعتماد داشته باشیم.

این مقام مسوول، با اشاره به برنامه این شرکت به منظور خصوصی سازی گفت:  در گام نخست برون سپاری فعالیت ها به بخش خصوصی است؛ به طوری که مالکیت در اختیار دولت و اجرای کار برعهده بخش خصوصی است که این کار هم اکنون در شرکت ملی گاز در حال انجام است.

گفتنی است در این نشت سعید مومنی مدیر گازرسانی، علی نقدی رئیس حسابرسی شرکت ملی گاز ایران و سید مصطفی علوی مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان نیز حضور داشتند و مهندس علوی بطور مفصل وضعیت گازرسانی در سطح استان اصفهان ، پروژه های در دست اجرا و همچنین مشکلات و درخواست های  نیروی انسانی این شرکت را تشریح نمود.

مهندس علوی، تصریح کرد: استان اصفهان ۶٫۵درصد از جمعیت کل کشور و ۶٫۵درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می دهد و در حال حاضر بالغ بر ۹۹٫۶درصد از خانوارهای شهری و۹۵ درصد از خانوارهای روستایی  سطح استان  تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

وی، افزود: بیش از یک هزار و ۱۱۱کیلومترخط انتقال گاز، ۹۳۳ ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ ، بیش از ۲۶هزار کیلومتر شبکه گازرسانی، یک میلیون و ۸۳۰هزار انشعاب  و اشتراک پذیری بیش از۱ میلیون و ۷۴۲ هزار مشترک در سطح استان اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ، با تاکید بر اینکه شعار اصلی شرکت گازاستان اصفهان ،توزیع مستمر و ایمن گاز طبیعی است افزود: شرکت فاقد محیط رقابتی در کسب و کار بوده و ماموریت گازرسانی به کل استان را  با تکیه بر کارکنان متعهد و تأمین کنندگان توانمند خویش، ازطریق برنامه ریزی، طراحی، اجرا، بهره برداری و نگهداری شبکه ها و تأسیسات گازرسانی، جهت رفع نیاز و رفاه مشترکین خانگی، صنعتی و عمومی در سطح استان، با رعایت استانداردها و ضوابط فنی بر عهده دارد.

وی، افزود: بهره‌مند ی ۵۳ شهرک صنعتی و ۸ هزار و۶۰۰ واحد صنعتی ، ۱۵۶ جایگاه CNG و ۵نیروگاه، ۱۰۳ شهر از مجموع ۱۰۷ شهر استان  و ۱۳۳۸ روستا از مجموع ۱۴۴۸ روستای مشمول گازرسانی از گاز طبیعی مهمترین سطح خدمات گازرسانی این شرکت درسطح استان را بیان می کند.

مهندس علوی، سرآمدی درعملیات، بهبود عملکرد اقتصادی، ارتقاء بهره وری  را استراتژی های اصلی این شرکت عنوان کرد و افزود:

وی، برخی از پروژه های بهبود ناشی ازخودارزیابی در سالهای اخیر را شامل؛ استقرار سامانه هوشمند نشت یابی، رویکرد(BSC balance score card)، استقرار نظام جامع ارتباط و مدیریت مشتری (CRM)، توسعه نظام نگهداری و تعمیرات در نرم افزار TMMS (total management maintenance system) برای اولین بار در کشور عنوان کرد و گفت: بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر با راه اندازی سیستم فتوولتائیک ،احداث تصفیه پساب و استفاده در فضای سبز شرکت جاری سازی پروژه آبیاری فضای سبز به روش قطره ایی در ادارات، پیاده سازی نرم افزار AVL، پیاده سازی نرم افزار کنترل پروژه، تهیه آرشیو الکترونیک و راه اندازی دفاتر پیشخوان برخی از مهمترین اقدامات کلیدی مستقر در این شرکت می باشد.

شرکت گاز اسان اصفهان از سال ۸۸ در ارزیابی جایزه ملی کیفیت حضور یافت و توانست در سال ۹۲ تقدیرنامه دو ستاره اشتهار به کیفیت، درسال ۹۳ تقدیرنامه چهارستاره اشتهار به کیفیت و در سال ۹۵ نیز تندیس برنزین این جایزه را به عنوان اولین شرکت دولتی کسب نماید.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.