تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۷:۲۷
کد خبر : 2130

جشنواره فیلم حسنات اردیبهشت ۹۷ دراصفهان برگزار می شود

جشنواره فیلم حسنات اردیبهشت ۹۷ دراصفهان برگزار می شود

پایگاه خبری  دنیای اسرار -اصفهان: جشنواره فیلم حسنات اردیبهشت ۹۷ دراصفهان برگزار می شود هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان ۲۲ تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۹۷در اصفهان برگزار می شود. به گزارش دنیای اسرار، دبیر هفتمین جشنواره حسنات عصر سه‌ شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش مسئولان جشنواره و شهراصفهان ، اردیبهشت

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری  دنیای اسرار -اصفهان:

جشنواره فیلم حسنات اردیبهشت ۹۷ دراصفهان برگزار می شود

هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان ۲۲ تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۹۷در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش دنیای اسرار، دبیر هفتمین جشنواره حسنات عصر سه‌ شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش مسئولان جشنواره و شهراصفهان ، اردیبهشت ماه سال آینده هفتمین دوره این جشنواره در این خطه تاریخی برگزار می شود.
رسول صدرعاملی افزود : درست است که جشنواره فیلم کوتاه کودکان و نوجوان نیز به نام اصفهان است ولی بیشتر کارهای آن با همکاری تهران انجام می شود ولی جشنواره حسنات متعلق به اصفهان است.
وی تاکید کرد: جشنواره فیلم حسنات با همکاری مسئولان اصفهان کلید خورد و به شکل کامل متعلق به اصفهان است و برای افرادی که فیلمسازی برای آنها جدی است تکیه گاه معتبر و ماندگاری خواهد بود.
وی تصریح کرد: در هفتمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات از ایرج طهماسب ،حسن اکلیلی و همایون اسعدیان تجلیل خواهد شد.
صدرعاملی همچنین در ادامه به معرفی داوران این جشنواره پرداخت و افزود: در بخش فیلمنامه امرالله احمدجو، کامبوزیا پرتوی و شادمهر راستین به داوری آثار خواهند پرداخت و کیومرث پوراحمد، محسن امیریوسفی، محمدرضا فروتن، فریدون خسروی و هومن بهمنش، تینا پاکروان و لیلا ارجمند نیز بخش فیلم های مستند و کوتاه داستانی را داوری می کنند.
دبیر جشنواره حسنات افزود: مریم کشکولی نیا، ابوالقاسم نظرپور و امیر سحرخیز نیز داوری بخش فیلم های کوتاه پویانمایی را بر عهده خواهند داشت.
جانشین رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان نیز گفت:۹۳ اثر از سراسر کشور به بخش مسابقه هفتمین این دوره از این رویداد هنری راه یافته است.
محمدحسین عشاقی افزود: در این جشنواره ۳۰ فیلمنامه ، ۳۳ اثر داستانی ، ۱۳ مستند و ۱۷ اثر پویانمایی به بخش مسابقه راه یافته است.
وی گفت: یک هزار و ۷۰۱ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۶۷۶ اثر در بخش داستانی، ۳۶۳ اثر در بخش مستند، ۱۱۲ فیلم کوتاه پویانمایی و ۵۵۰ اثرنیز فیلمنامه بود.
جانشین رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات تصریح کرد: استان های تهران، اصفهان و گیلان به ترتیب با ۴۹۳ ، ۲۶۵ و ۱۰۱ رتبه های اول تا سوم ارسال آثار را به این جشنواره دارند.
عشاقی با بیان اینکه استان تهران با ۲۵ اثر رتبه نخست را در بخش مسابقه این جشنواره به خود اختصاص داده است افزود: اصفهان با ۱۷ اثر رتبه دوم را دارد.
وی گفت: برگزاری جشنواره حسنات همه ساله همزمان با هفته احسان و نیکوکاری برگزار می‌شد و به دلیل بروز برخی مشکلات به اردیبهشت سال آتی موکول شد.
وی همچنین از اکران فیلم های دوره گذشته جشنواره حسنات در هفته احسان و نیکوکاری در فرهنگسراهای شهر خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس در ۲۵ شهر و ۱۹ استان کشور از ۱۱ تا ۱۴ اسفندماه فیلم های منتخب ۶ دوره گذشته جشنواره اکران می شود.
وی گفت: ۶۰۰ اثر از شهروندان به بخش هر شهروند یک فیلم کوتاه این جشنواره رسید که با موبایل یا دوربین خانگی فیلمبرداری شده است.
عشاقی افزود: در جشنواره امسال از انجمن حمایت از آسیب های نخاعی در جشنواره تجلیل می شود تا نگاه فیلمسازان به این سمت حرکت کند.
جانشین رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات برگزاری آیین شبی به یاد زاون قوکاسیان و اهدای جایزه و تندیس مهربانی با نام این سینماگر اصفهانی ، برگزاری جلسات نقد و بررسی و برگزاری کارگاه‌هایی با حضور اساتید بنام هنر سینما را از جمله برنامه های دیگر این جشنواره عنوان کرد.
حسین ملایی رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات نیز در این نشست خبری گفت: برگزاری هفتمین جشنواره حسنات با تمام مشکلاتی که بر سر راه آن بود با تلاش و همکاری دوستان و ارگان‌های مختلف با قوت خود برگزار می شود.
وی اظهار کرد: برگزاری این جشنواره را به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی و خصوصی با وجود مشکلاتی که داشت آغاز کردیم و امیدواریم در این مسیر سایر بخش ها و سازمان ها با ما همکاری کنند.
وی با بیان اینکه نیکوکاری با تمام نیازهای بشری قابل تعریف است گفت: تلاش کردیم جشنواره حسنات را با امکاناتی بسیار کمتر از سایر جشنواره ها و با کیفیت برگزار کنیم.
ملایی اظهار کرد: جشنواره فیلم کوتاه حسنات با فعالیت موسسه کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات به عنوان برگزارکننده همخوانی دارد و ترویج نیکوکاری با زبان هنر در این جشنواره صورت می گیرد.
در پایان این نشست از پوستر هفتمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان رونمایی شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.