تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
کد خبر : 33803

جلسه بررسی شرایط استفاده از تبصره ماه ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان در اتاق اصناف اصفهان برگزار شد.

جلسه بررسی شرایط استفاده از تبصره ماه ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان در اتاق اصناف اصفهان برگزار شد.

به گزارش دنیای اسرار:در این جلسه که با حضور ریاست اتاق اصناف اصفهان و رؤسای اتحادیه ها و نمایندگان اتحادیه ها و واحدهای صنفی با هدف بررسی مسائل مالیاتی اصناف برگزار گردید، مدیرکل امور مالیاتی استان با بیان مزایای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان بر بهبود فضای کسب و کار فعالان اقتصادی

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:در این جلسه که با حضور ریاست اتاق اصناف اصفهان و رؤسای اتحادیه ها و نمایندگان اتحادیه ها و واحدهای صنفی با هدف بررسی مسائل مالیاتی اصناف برگزار گردید، مدیرکل امور مالیاتی استان با بیان مزایای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان بر بهبود فضای کسب و کار فعالان اقتصادی و ایجاد شفافیت و اصلاح رویه ها اظهار داشت: امسال قانون محکم و زیربنایی تحت عنوان قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان موضوعی بسیار با اهمیت است که با توجه به سیاست های نظام مالیاتی در راستای شفاف سازی و هوشمندسازی و برقراری عدالت مالیاتی و بهبود فضای کسب و کار از سال ۱۴۰۲ برای اتحادیه ها اجرایی میشود. آقای مزیکی با تاکید بر تعامل، اطلاع رسانی و هم افزایی در جهت تحقق قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان بیان داشت: در راستای تحقق قانون و وصول مالیات عادلانه بحث تعامل، هم افزایی، آموزش و آگاهی بخشی مفید و موثر خواهد بود و اداره کل برای توانمندسازی و مشاوره اشخاص مشمول هرگونه آموزش لازم را انجام خواهد داد.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به وظایف اصناف و اتحادیه ها در راستای تسهیل اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: اصناف و اتحادیه ها از تاریخ ۰۱/۰۱/۱۴۰۲ می بایستی اقداماتی در راستای اجرای قانون از جمله ثبت نام و تشکیل پرونده در نظام مالیاتی، اخذ گواهی الکترونیکی و شناسه یکتای حافظه انجام دهند و این اقدامات اولیه لازمه اجرای این قانون و از تکالیف اشخاص مشمول می باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به فراهم شدن زیرساخت های لازم، اجرای گام به گام و مراحل فراخوان اشخاص صنفی و غیرصنفی بیان داشت: عدم انجام تکالیف قانونی توسط مودیان منجر به جرایم سنگین ده درصدی کل فروش و محرومیت از مشوق ها و استفاده از نرخ صفر مالیاتی خواهد شد.

آقای مزیکی در ادامه به استفاده اصناف از ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم تاکید نمود و بیان داشت: به اصناف و اتحادیه ها توصیه میکنیم حداکثر استفاده از ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ داشته باشند و کسانیکه مجاز به استفاده از این تسهیلات هستند سازمان مالیاتی فرم استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ را در پایگاه مربوط جهت استفاده این اشخاص بارگذاری میکند.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به شرایط استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ گروه های مشمول و غیر مشمول، نحوه محاسبه، شرایط تقسیط، جرایم و تکالیف قانونی و بطور کلی مزایای استفاده از تبصره را بصورت مبسوط تشریح نمود.

آقای مزیکی محرومیت برخی از اشخاص و مشاغل از بهره مندی تبصره ماده ۱۰۰ را اولین برخورد سازمان مالیاتی در رابطه با گزارشات سامانه سوت زنی عنوان کرد.

وی همچنین افزود: استفاده از معافیت و نرخ صفر مالیاتی منوط به انجام کامل وظایف و تکالیف قانونی می باشد.

شایان ذکر است در ادامه جلسه به سوالات مطروحه نمایندگان اتحادیه ها و واحدهای صنفی توسط مدیرکل امور مالیاتی استان پاسخگویی لازم ارائه گردید.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.