تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
کد خبر : 12765

حذف صحنه‌های خشن و نامناسب پویانمایی بنیامین در طول اکران

حذف صحنه‌های خشن و نامناسب پویانمایی بنیامین در طول اکران

سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان حذف صحنه‌های خشن و نامناسب پویانمایی بنیامین در طول اکران جعفر گودرزی: یکی از ۱۰ فیلم پر فروش کشورهای جهان انیمیشن است. به گزارش دنیای اسرار:در روز اول سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان جعفر گودرزی در نشست نقد و بررسی پویانمایی

Print Friendly, PDF & Email

سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان

حذف صحنه‌های خشن و نامناسب پویانمایی بنیامین در طول اکران

جعفر گودرزی: یکی از ۱۰ فیلم پر فروش کشورهای جهان انیمیشن است.

به گزارش دنیای اسرار:در روز اول سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان جعفر گودرزی در نشست نقد و بررسی پویانمایی بنیامین به آثار بخش مسابقه ملی این جشنواره اشاره کرد و گفت: سینمای انیمیشن ایران کار خود را بیش از شش سال است که آغاز کرده و همانند سینمای کودک و نوجوان، فراز و نشیب‌های زیادی داشته است.
وی با اشاره به اینکه در این شش سال به این سینما علاقه زیادی نشان داده شده است اظهارکرد: امیدواریم با توجه فیلم سازان بتوانیم در این زمینه پیشرفت کنیم چرا که همیشه یکی از ۱۰ فیلم پر فروش کشورهای دنیا انیمیشن است. 
در ادامه محسن عنایتی کارگردان پویانمایی بنیامین با اشاره به اینکه این پویانمایی شش ماه در مرحله پیش تولید بوده و این شش ماه نیز فقط صرف فیلم نامه شده ابزار داشت: در مرحله تولید به دلیل مشکلات مالی، بسیاری از مراحل تولید حذف شده است. 
وی ادامه داد: روایت خاص مذهبی برای این داستان وجود ندارد و این فیلم تخیلی از یک روایت تاریخی کوتاه مربوط به حضرت یوسف است که تصمیم گرفتیم آن را کودکانه بیان کنیم. 
کارگردان انیمیشن بنیامین در ادامه افزود: زمانی که این فیلم در دست ساخت بود رده سنی خاصی را مد نظر نداشتیم اما رفته رفته به دلیل بودجه اندک روند کار تغییر کرد و علیرغم اینکه فیلم‌نامه کاملی داشتیم هیچگاه بازنویسی نشد و استوریوبرد و دکوپاژ انیمیشن را ساختیم و این مسئله باعث شد که همه چیز برای ما لحظه‌ای تغییر کند. 
وی با بیان اینکه تیمی ۱۴ یا ۱۵ نفره در این پروژه همکاری داشته‌اند خاطرنشان کرد: مشکلات ما تا حدی بود که در ابتدا صدای من روی تمام شخصیت‌ها قرار گرفت و دوبلورها از روی صدای من شخصیت‌های خود را می‌خواندند. 
عنایتی افزود: کارشناسان زیادی از طرف سفارش دهنده فیلم، بر ساخت این انیمیشن نظارت داشتند و به ما دستور حذف برخی از صحنه‌هایی که مناسب کودکان نبود یا خشن بودند را دادند که متاسفانه این امر امکان پذیر نبود زیرا زمانی برای حذف و جایگزینی با ساخت صحنه‌های دیگر نداشتیم. 
وی افزود: در فیلمنامه ابتدایی به جای شخصیت عاشر، یک دختر حضور داشت که دختر عمه بنیامین بود اما این طرح عوض شد و این قسمت‌ها حذف شدند و به دلیل این که فیلم ما خیلی دیر به جشنواره فجر پیوست، صداگذاری‌های آن سریع انجام شده و کمی ناهماهنگ با حرکات لب‌ها هستند که در این جشنواره نیز نسخه جشنواره فجر پخش می‌شود اما برای اکران عمومی، این مشکل حل خواهد شد. 
در ادامه این نشست حسن زاده، تهیه کننده این اثر اظهار کرد: از ابتدا تاکنون سه میلیارد تومان برای این فیلم هزینه شده و اولین فیلم گروهی بومی از کاشان است.
به گفته وی صحنه‌های خشن و نامناسب برای کودکان در طول اکران این فیلم حذف می‌شود.
حسن‌زاده با اشاره به اینکه پروانه نمایش پویانمایی بنیامین زودتر از همه فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان صادر شده است اظهار کرد: در صورت عادلانه بودن اکران، به زودی شاهد اکران عمومی بنیامین خواهیم بود.
تهیه کننده پویانمایی بنیامین در خصوص نقض‌های این پویانمایی افزود: هرچقدر که جوانان ما هنرمند باشند دانشی که به همراه تجربه به دست می‌آید را ندارند و نقص‌های این انیمیشن به این دلیل است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.