تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر : 32667

حفظ چهره اسلامی شهر،استان و ادارات از ضروریات است

حفظ چهره اسلامی شهر،استان و ادارات از ضروریات است

دیدار استاندار و فرمانداران استان اصفهان حفظ چهره اسلامی شهر،استان و ادارات از ضروریات است به گزارش دنیای اسرار:آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار استاندار و فرمانداران استان اصفهان اظهار کرد: در روایت از معصوم آمده است «خداوند ماه رمضان را خلق کرد برای میدان مسابقه خلق خود، در این میدان جمعی از

Print Friendly, PDF & Email

دیدار استاندار و فرمانداران استان اصفهان

حفظ چهره اسلامی شهر،استان و ادارات از ضروریات است

به گزارش دنیای اسرار:آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار استاندار و فرمانداران استان اصفهان اظهار کرد: در روایت از معصوم آمده است «خداوند ماه رمضان را خلق کرد برای میدان مسابقه خلق خود، در این میدان جمعی از مردم توفیق پیدا کرده از اطاعت خداوند به رضوان خداوند برسند،که جمعی دراین مسیر به سعادت می رسند»

وی همچنین به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت اشاره کرد و گفت: عید کلمه ای عربی است که از واژه عود یعنی برگشت گرفته شده است،لذا نوروز را به معنای عید طبیعت یعنی برگشت زمین به حالت اولیه خودش می گردیم اما دراین میان انسان نیز می تواند به فطرت خداجوی خود برگردد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: عید فطر، عید قربان از اعیاد اصلی مومن است چرا که پس از یک دوره اطاعت و بندگی حاصل می شود و مسئله اصلی در این اعیاد، اطاعت بنده از خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: ما در عید سعی می کنیم پوشش ظاهری خود را نو‌ کنیم ولی مهمتر آن است که انسان مومن باطن خود را نو کند و از رذایل و زشتی ها پرهیز کرده و فضایل و خوبی ها را جایگزین آن کند.

عضو خبرگان رهبری همچنین به شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر« مهار تورم و رشدتولید» اشاره داشت و عنوان کرد: بیش از یک دهه است که رهبر معظم انقلاب همواره شعارهای سال منتخب خود را بر محور اقتصاد قرارداده اند، اما از آن مهمتر توجه معظم له به بحث تولید تحت عناوینی چون جهش تولید، رونق تولید، رشد تولید و.. است.

وی ابراز کرد: تولید امری لازم برای افزایش قدرت اقتصادی مردم و بهبود معیشت ملت ها است لذا هم افزایی مدیران کشور برای تحقق این مهم به انحاء مختلف امری ضروری است چرا که در صورت جهش تولید، مهار تورم، مدیریت نقدینگی و بهبود وضعیت اقتصادی نیز محقق می شود، اما از دیگر نکات مهم در امر تولید مدنظر رهبری، ورود آحاد مردم به عرصه تولید کشور و مردمی کردن آن است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه ضمن تشکر از زحمات مجموعه مدیریت شهری و استانی در ارائه بهترین خدمت به مردم در ایام نوروز تاکید کرد: اطلاع دارم که مجموعه مدیران تلاش کردند که چهره شهر اصفهان در ایام نوروز علی رغم وجود گردشگران و ناهنجاری هایی چون بی حجابی از شکل یک شهر اسلامی خارج نشود.

وی با تاکید براینکه هم افزایی و همراهی دستگاه ها و مدیران با یکدیگر راهگشا است، افزود: هرکسی وظیفه دارد در محدوده کاری خود شکل و شمایل اسلامی را حداقل حفظ کند .

آیت الله طباطبایی نژاد در زمینه رعایت حجاب توسط افراد و اجرای این قانون و حکم شرعی گفت: در درجه نخست رعایت حجاب از احکام دین است و جمهوری اسلامی آن را با پشتوانه دینی قانون کرده است و ایراد گرفتن دشمنان از اجبار این قانون در حقیقت خدشه به مبانی دین اسلام است اما از سوی دیگر باید توجه داشت که باید تدابیری برای رعایت قانون حجاب گذاشت که قابلیت عملیاتی شدن در سراسر کشور بوده و باعث لجبازی مردم نیز در این عرصه نشود.

وی با انتقاد از برگزاری جلسات اداری و جمع کردن مدیران از سراسر استان بدون نتیجه و حل شدن مشکلات استان گفت: شایسته است حل مشکلات و راهگشای معضلات مردم باید در اولویت استان و مدیران باشد و لذا باید متناسب با این مهم تدبیر کرد و از روش های نوین به جای تشکیل جلسات سنتی و دور هم نشینی های بی هدف استفاده کرد.

 

درابتدای این جلسه، سید رضا مرتضوی استانداراصفهان، با بیان اینکه فرمانداران شهرستان های استان به عنوان پیشرانان سیاست های حاکمیت و دولت در سطح استان هستند و با انجام خدمت بهترو بیشتر بذر امید را در دل مردم ایجاد کنند.

همفکری و مشورت فرمانداران شهرستان ها به صورت ماهانه با حضور دستگاه ها و ارگان های استان جهت هم افزایی و حل مشکلات استان برگزار می شود که در پیشبرد اهداف بسیار موثر بوده است.

درادامه برخی از فرمانداران شهرستان استان به تشریح و تبیین موضوعات، مشکلات منطقه خود و بیان راهکارهای خودپرداختند

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.