تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
کد خبر : 4242

حمل انبوه ریلی محصولات ذوب آهن اصفهان

حمل انبوه ریلی  محصولات ذوب آهن اصفهان

پایگاه خبری دنیای اسرار برای اولین بار در ذوب آهن اصفهان محقق شد : حمل انبوه ریلی  محصولات ذوب آهن اصفهان ذوب آهن اصفهان حمل محصولات خود به صورت انبوه از طریق شبکه ریلی کشور را آغاز کرده است . در این خصوص با مهندس قیصری مدیر بخش راه آهن و ترابری این شرکت گفتگو

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

برای اولین بار در ذوب آهن اصفهان محقق شد :

حمل انبوه ریلی  محصولات ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان حمل محصولات خود به صورت انبوه از طریق شبکه ریلی کشور را آغاز کرده است . در این خصوص با مهندس قیصری مدیر بخش راه آهن و ترابری این شرکت گفتگو نمودیم که در پی می آید : وی در خصوص هدف حمل ریلی محصولات گفت : حمل مواد اولیه از مبادی به ذوب آهن به دو روش ریلی و جاده ای در حال اجرا است اما انتقال محصولات از ذوب آهن به بنادر یا داخل کشور به جز در مقاطع زمانی محدود آن هم به صورت جزیی، عمدتاً توسط وسایل نقلیه جاده ای (کامیون و تریلر) بوده است.

وی مزیت های حمل ریلی محصولات شرکت را چنین برشمرد :  صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی (سوخت) ، کاهش آلایندگی محیط زیست و کاهش تلفات جاده ای. اصولاً حمل و نقل ریلی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر توجیه اقتصادی دارد اما نکته ای که نباید فراموش کرد این است که تنها معیار برای انتخاب شیوه مناسب حمل انبوه بار، قیمت نیست زیرا حمل و نقل انبوه بار، نیاز به سیستمی با عملکرد مداوم و قابلیت اطمینان دارد تا در دوره زمانی مشخص، میزان معینی بار به مقصد برسد که حمل و نقل ریلی این امکان را فراهم می نماید.

مدیر بخش راه آهن و ترابری شرکت تصریح کرد : شرایط کشور از نظر تحریم، بر تعداد مشتریان خارجی اثرگذار است و مشتریان ریسک پذیر باقی خواهند ماند. بنابراین استراتژی ذوب آهن ایجاب می کند که شیوه های حمل مختلف مد نظر قرار گیرد تا مشکلات داخلی حمل به این ریسک اضافه نشود و اطمینان لازم را برای مشتریان ایجاد شود. لذا از حدود  دو سال پیش تحقیقات و محاسبات برای احداث سکوی بارگیری در ایستگاه پولاد (جنب در راه آهن) آغاز شد و در حال حاضر به طور آزمایشی بارگیری شمش از طریق یک دستگاه ریچ استاکر برروی واگن انجام می گیرد اما آینده این سکو به انبار استاندارد با جرثقیل سقفی و ریل برای استقرار واگن تبدیل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که  تا کنون چه مقدار محصول بارگیری شده است چنین گفت : فعالیت این سکو از چهاردهم مهرماه آغاز شده و طی سه روز اول بالغ بر ۳۰۰۰ تن شمش صادراتی به سمت بندر عباس بارگیری شده است که این روند ادامه دارد.

این مقام مسئول ادامه داد : طی جلسات متعدد با مدیریت راه آهن استان اصفهان و استقبال آنها از این موضوع مساعدت هایی نیز در راستای واگذاری واگن و لکوموتیو از سوی این مجموعه انجام گرفت که شایسته است از مدیریت راه آهن استان و سایر دست اندرکاران مربوطه تشکر و قدردانی نمایم.

وی در پایان از مدیرعامل شرکت ، معاون بهره برداری ، مدیریت های فولادسازی، نورد، امور فنی و برنامه ریزی تولید، نت راه وساختمان، ماشین آلات، پشتیبانی فروش و سایر مدیریت هایی که به نحوی در این زمینه مشارکت داشتند تشکر و قدردانی نمود.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.