تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
کد خبر : 32172

خالی کردن حساب با ارسال پیامک جعلی تخفیف بهای قبض گاز

خالی کردن حساب با ارسال پیامک جعلی تخفیف بهای قبض گاز

  رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با ارسال پیامک جعلی تخفیف بهای قبض گاز، اقدام به برداشت از حساب شهروندان می کرد خبرداد. به گزارس گزارش دنیای اسرار:سرهنگ”سید مصطفی مرتضوی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی

Print Friendly, PDF & Email

 

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با ارسال پیامک جعلی تخفیف بهای قبض گاز، اقدام به برداشت از حساب شهروندان می کرد خبرداد.

به گزارس گزارش دنیای اسرار:سرهنگ”سید مصطفی مرتضوی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه با دریافت پیامک تخفیف بهای قبض گاز و ورود به لینکی ناشناس کل موجودی حساب آنها به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد شاکیان به من ظور دریافت تخفیف بهای قبض گاز به لینک معرفی شده ورود و اپلیکیشنی را دانلود کرده و پس از پرداخت مبلغ ۴۰ هزار ریال به عنوان کارمزد خدمات، اطلاعات کارت بانکی مالباختگان در درگاه فیشینگ سرقت و با توجه به دسترسی برنامه جعلی به پیامک ها رمز دوم یکبار مصرف آنها نیز سرقت و برداشت از حساب آنها صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: کارشناسان با اقدامات هوشمندانه پلیسی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و در عملیاتی غافلگرانه وی را دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی دادند.

این مقام انتظامی به کاربران هشدار داد: مجرمان سایبری با ارسال پیامک های جعلی مانند سامانه ثنا، یارانه، قطع برق، تخفیف بهای گاز، سهام عدالت، جریمه پلیس راهور، مسدودی سیم کارت و… به راحتی کاربران را ملزم به دانلود اپلیکیشن جعلی و هدایت به درگاه های جعلی می کنند لذا شهروندان باید صرفاٌ به سامانه ها و سایت های رسمی و مورد تایید سازمان یا وزارتخانه مربوطه مراجعه کنند و به سرشماره پیامک های دریافتی توجه و اپلیکیشن های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود و استفاده کنند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.