تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
کد خبر : 5194

خالی کردن حساب شهروندان با شگرد ارائه اینترنت رایگان

خالی کردن حساب شهروندان با شگرد ارائه اینترنت رایگان

خالی کردن حساب شهروندان با شگرد ارائه اینترنت رایگان رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که در فضای مجازی با انتشار اخبار کذب با موضوع ارائه اینترنت رایگان، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، در عملیات کارشناسان این پلیس شناسایی و دستگیر شد. پایکاه خبری دنیای اسرار به نقل از پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ

Print Friendly, PDF & Email

خالی کردن حساب شهروندان با شگرد ارائه اینترنت رایگان

رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که در فضای مجازی با انتشار اخبار کذب با موضوع ارائه اینترنت رایگان، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، در عملیات کارشناسان این پلیس شناسایی و دستگیر شد.

پایکاه خبری دنیای اسرار به نقل از پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ ” سیدمصطفی مرتضوی ”  بیان داشت: در پی شکایت یک شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه  مبلغ ۲۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد، برای دریافت اینترنت رایگان در یک کانال تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی مبلغ ۱۰ هزار ریال جهت شرکت در قرعه کشی به صورت اینترنتی پرداخت کردم، اما مدتی پس ازآن  متوجه شدم علاوه بر این که هدیه ای دریافت نکردم، کل موجودی حسابم که ۲۰ میلیون ریال بود نیز برداشت شده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، جعلی بوده و  اطلاعات حساب بانکی شاکی توسط دائر کننده این درگاه  به سرقت رفته است.

رئیس پلیس فضایتولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: نهایتاً کارشناسان بااقدامات تخصصی و جستجوهای علمی خود در فضای سایبر موفق به شناسایی فرد کلاهبردارشده و وی را در عملیاتی ویژه دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی در پایان به کاربران اینترنت در خصوص ورود به درگاه های بانکی جعلی هشدار داد وگفت:  مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه های جعلیتشویق می کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می شوند که ادعا دارند اینترنترایگان، شارژهای ارزان قیمت و … می فروشند که بیشتر این لینک ها کاربران را بهصفحات فیشینگ ارجاع می دهد و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود رادر اختیار فیشرها قرار می دهند.

این مقام انتظامی بیان کرد:  یکی از راه های تشخیص سایت های فیشینگ بررسی قسمت URL سایت است که کاربران باید حتماً دقت کنند در کنار آدرس سایت، عبارت https وجود داشته باشد و اگر غیر از آن بود درگاه پرداخت الکترونیکی آن جعلی است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.