تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر : 27124

خبرنگاران نقش موثری درپیشگیری وکنترل جرایم دارند

خبرنگاران نقش موثری درپیشگیری وکنترل جرایم دارند

فرمانده انتظامی استان اصفهان: خبرنگاران نقش موثری درپیشگیری وکنترل جرایم دارند  فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: اخبار آگاهی‌بخش خبرنگاران در ارتباط با پلیس‌های تخصصی، نقش مهم و موثری در پیشگیری و کنترل جرایم در استان دارد. به گزارش دنیای اسرار:سردار محمدرضا میرحیدری روز یکشنبه به‌مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در جمع خبرنگاران افزود: خبرنگاران همواره

Print Friendly, PDF & Email

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

خبرنگاران نقش موثری درپیشگیری وکنترل جرایم دارند

 فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: اخبار آگاهی‌بخش خبرنگاران در ارتباط با پلیس‌های تخصصی، نقش مهم و موثری در پیشگیری و کنترل جرایم در استان دارد.

به گزارش دنیای اسرار:سردار محمدرضا میرحیدری روز یکشنبه به‌مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در جمع خبرنگاران افزود: خبرنگاران همواره با قلم‌ خود در تمام عرصه‌ها بویژه در شرایط حساسی که کشور با آن مواجه است در مسیر اعتلای ایران اسلامی با قوت گام برداشته‌اند.

وی اظهار داشت: مجموعه نیروی انتظامی استان اصفهان از خبرنگاران به عنوان همراهان همیشگی پلیس در انعکاس اخبار به‌موقع و تاثیرگذار یاد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به روی کار آمدن دولت سیزدهم و برنامه‌های جدید در مسیر پیشرفت کشور گفت: نیروی انتظامی در کنار سایر دستگاه‌های دولتی و با همبستگی، همدلی و وحدت رویه آماده برداشتن گام‌های موثر در راستای رشد و شکوفایی کشور است.

وی در بخش دیگری با اشاره به عملکرد پلیس اصفهان در کاهش هفت درصدی آمار سرقت در مدت چهارماه اول امسال گفت: در این مدت جرایم خشن و به عنف حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است.

سردار میرحیدری افزود: از سویی در این مدت سرقت از اماکن شامل باغ‌ها، ساختمان‌های نیمه‌کاره و مدارس، رشد هشت درصدی داشته است.

وی یکی از دلایل آن را عدم ساماندهی ضایعات فروشی‌ها و کم کاری برخی دستگاه‌های متولی عنوان کرد و گفت: توجه به این مهم در کاهش این نوع سرقت بسیار ضروری است.

رییس پلیس استان اصفهان به افزایش آمار سرقت در شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، لنجان، مبارکه، بویین و میاندشت، گلپایگان و چادگان اشاره کرد و گفت: در دیگر شهرستان‌های استان آمار سرقت به کمتراز ۳۹ درصد رسیده است.

وی همچنین به کاهش ۱۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان اصفهان خبر داد و گفت: بخشی از این موضوع به خشکسالی در افغانستان و کاهش واردات مواد مخدر به کشور و ناامنی‌ها در آن کشور برمی‌گردد.

سردار میرحیدری افزود: در این مدت چهار ماه انهدام باندهای توزیع مواد مخدر در استان، ۱۱ درصد، دستگیری قاچاقچیان ۱۸ درصد و جمع‌آوری معتادان ۶۷ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه قاچاق کالا کشفیات پلیس ۱۵۰ درصد رشد داشته که بیشتر در حوزه سوخت، تجهیزات ماهواره ای و مواد محترقه بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به آمار فوت و جرح حوادث ترافیکی در استان افزود: امسال تعداد فوتی‌های صحنه تصادفات، برون شهری ۱۶ درصد و در درون شهری ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی به رشد نزاع و درگیری در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود حدود یک میلیون مهاجر در استان، اگر به مقوله فرهنگ‌سازی بیشتر توجه شود آمار درگیری‌ها کاهش خواهد یافت.

وی در پایان به برنامه‌های آتی پلیس در افزایش نیروی انسانی و تحقق پلیس الکترونیک در استان اشاره کرد.

در پایان این مراسم  که در کاخ موزه چهلستون برگزار شد، از خبرنگاران اصفهان در حوزه نیروی انتظامی قدردانی شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.