تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
کد خبر : 16676

خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه پساب شهری در شرکت پالایش نفت اصفهان احداث شد

خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه پساب شهری در شرکت پالایش نفت اصفهان احداث شد

خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه پساب شهری در شرکت پالایش نفت اصفهان احداث شد استاندار اصفهان: بخشی از فراورده‌های نفتی کشور در شرکت پالایش اصفهان تولید می‌شود. به گزارش دنیای اسرار:عباس رضایی در حاشیه افتتاح طرح‌های پالایشگاه اصفهان گفت: مصرف بهینه آب باید به عنوان یک اصل جدی در همه بخش‌ها لحاظ شود.وی افزود:

Print Friendly, PDF & Email

خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه پساب شهری در شرکت پالایش نفت اصفهان احداث شد

استاندار اصفهان: بخشی از فراورده‌های نفتی کشور در شرکت پالایش اصفهان تولید می‌شود.

به گزارش دنیای اسرار:عباس رضایی در حاشیه افتتاح طرح‌های پالایشگاه اصفهان گفت: مصرف بهینه آب باید به عنوان یک اصل جدی در همه بخش‌ها لحاظ شود.
وی افزود: اگرچه وجود صنایع در استان اجتناب‌ناپذیر است اما باید صرفه‌جویی در مصرف آب را در دستور کار قرار داد تا مشکل کمبود آب شرب و کشاورزی در استان برطرف شود و هم چرخ صنعت بچرخد.
استاندار اصفهان ادامه داد: به کمک این طرح، ۷۵۰ متر مکعب از هزار متر مکعب آب مصرفی این واحد صنعتی از طریق پساب تامین خواهد شد که اقدامی مناسب در راستای بهینه‌سازی مصرف آب است.
وی افزود: امیدواریم که شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب آبفا مشکلاتی که پالایشگاه برای استفاده از پساب دارد را حل کند.
رضایی با اشاره به برخی از تجهیزات مربوط به تصفیه آب (مِمبران) گفت: برخی از تجهیزات مربوط به این تصفیه خانه وارداتی است و از شرکت‌های دانش بنیان می‌خواهیم که در این زمینه فعالیت کنند تا نیاز واردات نداشته باشیم.
وی افزود: پیش‌تر تانکرها برای تخلیه و بارگیری مواد مختلف به داخل پالایشگاه رفت و آمد می‌کردند که به دلایل مختلف به صرفه و صلاح نبود، اما اکنون با طرح اجرا شده و با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال، بارگیری در مکان مشخصی در جوار شرکت انجام خواهد شد.
استاندار اصفهان با اشاره به پالایشگاه اصفهان به عنوان یکی از اصلی‌ترین مجموعه های تولیدی کشور گفت: بخشی از فرآورده‌های نفتی کشور در شرکت پالایش اصفهان تولید می‌شود.
وی افزود: پالایشگاه اصفهان با تولید روزانه ۱۴ میلیون لیتر بنزین نیاز استان اصفهان و ۱۶ استان کشور را رفع می‌کند.
گفتنی است برای نخستین بار در ایران پروژه ملی زیست محیطی تسویه و استفاده صنعتی از فاضلاب شهری در شرکت پالایش نفت اصفهان با رویکرد کاهش مصرف منابع (آب شرب) با ظرفیت ۷۵۰ متر مکعب در ساعت راه اندازی شد که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها انتقال و تصفیه پساب شاهین شهر با همکاری دو شرکت توانمند داخلی سه مرحله ساخت ایستگاه پمپاژ پساب در محل تصفیه خانه، احداث خط انتقال پساب به پالایشگاه و ساخت تصفیه خانه در محل این شرکت انجام گرفته است به طوری که ۷۵۰ متر مکعب بر ساعت پساب شهری را تصفیه می‌کند و همچنین شرکت پالایش نفت اصفهان به منظور بارگیری فرآورده‌های ویژه خود اقدام به ساخت ۱۸ سرکوی بارگیری نموده که این سکوها با هدف بارگیری محصولاتی همچون لب کات، آیزوریسایکل، انواع حلال‌ها، وکیوم باتوم (ته مانده برج خلاء ) طراحی و در زمینی به مساحت یک و نیم هکتار و با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان ساخته شده است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.