تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۵۹
کد خبر : 26704

خلق ایده ای ناب در تابستان داغ با اجرای طرح آموزشی شاپنک و باشگاه نوجوان کارآفرین

خلق ایده ای ناب در تابستان داغ با اجرای طرح آموزشی شاپنک و باشگاه نوجوان کارآفرین

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان  اصفهان با همکاری آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای و مرکز مشاوره پایا برگزار می‌کند: خلق ایده ای ناب در تابستان داغ با اجرای طرح آموزشی شاپنک و باشگاه نوجوان کارآفرین به گزارش  دنیای اسرار، این اداره کل با همکاری آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای و

Print Friendly, PDF & Email

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان  اصفهان با همکاری آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای و مرکز مشاوره پایا برگزار می‌کند:

خلق ایده ای ناب در تابستان داغ با اجرای طرح آموزشی شاپنک و باشگاه نوجوان کارآفرین

به گزارش  دنیای اسرار، این اداره کل با همکاری آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای و مرکز مشاوره پایا اقدام به اجرای طرح آموزشی شاپنک ( شبکه آموزش و پرورش نوجوان کارآفرین) و باشگاه نوجوان کارآفرین نموده است.

طرح آموزشی شاپنک:

فریبا جوان مؤسس و مدیر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای پایا در تکمیل این خبر افزود: نوجوانان سن ۱۲ تا ۱۸ سال که در ۲گروه ۱۲تا۱۵ سال و ۱۵تا۱۸سال دسته بندی می شوند ، به ویژه دانش آموزان پایه نهم تحصیلی که در فرآیند انتخاب رشته قراردارند مخاطبین لین طرح می باشند.

وی ضمن اشاره به چشم انداز این طرح با عنوان “هر دانش آموز ایرانی یک کارآفرین” اهداف این طرح را پرورش کارآفرینان نوجوان خط شکن و نوآور، ایجاد نگرش خلاق، مثبت و انعطاف پذیردربرابر تغییرات،تقویت حس کنجکاوی ، پرسشگری،  تقویت حس استقلال باتوجه به تفاوتهای فردی دانش آموزان، برقراری ارتباط با همسالان و بزرگسالان، پذیرش مسئولیت، مهارت حل مسئله و مهارتهای پژوهشی، مهارت درک افکار و احساسات خود و دیگران عنوان نمود.

فریبا جوان گفت: ملاقات والدین برای آگاهی از استعدادهای شناسایی شده و عملکرد فرزندانشان درطول زمان اجرای فعالیت طرح، امکان تعامل رسمی و غیررسمی باکارآفرینان مشهور، بازدید ازکسب وکارهای موفق، آموزش ورزشهای ذهنی، تمرینهای انگیزشی و خلاق ، حل معماهای مختلف و..، بحث و تبادل نظر بین دانش آموزان و انجام کار گروهی، ارائه ی آموزه های ذهنی از طریق بازیها و تمرینات با سناریوهای از قبل طراحی شده از مزایای این طرح است.

باشگاه کارآفرینان نوجوان :

وی در خصوص باشگاه کارآفرینان نوجوان گفت: این باشگاه دوره ای متمایز برای تربیت « نسل آینده کارآفرینان خلاق و نوآور درکشور » که باتلاش جمعی دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی کشور، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، وزارت آموزش و پرورش واعضای شبکه شاپنک برگزار می گردد .

مسئول مرکز مشاوره پایا تمرکز بر آموزشهای مهم بین المللی جهت تبدیل نمودن نوجوان به یک کارآفرین نوآور، مرکز بر مهارتهای نرم بنیادین، تمرکز بر تمرینهای عملی و گروهی جهت اثربخش نمودن آموزشها، شبکه سازی سالم و موثر میان نوجوانان دارای روحیه کارآفرینانه، امکان اجرای طرح بصورت حضوری و آنلاین از ویژگی های متمایزکننده این باشگاه می باشد.

وی اظهار داشت: نحوه اجرای این طرح به این صورت است که  ابتدا دانش آموزان توسط مدارس (یا اعضای شاپنک) فراخوان شده و کلیات طرح را دریافت می نمایند. سپس برای تور گردشگری مهارت ثبت نام می شوند که هزینه این تور مبلغ ۳۵هزارتومان برای هر دانش آموز می باشد. چنانچه اولیاء دانش آموز تمایل داشته باشند می توانند با پرداخت هزینه دراین تور همراه فرزند خود شرکت نمایند . سپس مدیر مدرسه دانش آموزان ثبت نامی را به گروههای ۱۰ نفره دسته بندی نموده و پس از هماهنگی با شرکت پایا برای بازدید و تورمهارت اقدام می نماید . دانش آموزان در موعد تور مهارت به مدت ۲ساعت و آشنایی با مشاغل مختلف، از کارگاه های آموزشی مهارتی سازمان فنی و حرفه ای همراه با معرفی تورلیدر بازدید کرده و همزمان  عضو « باشگاه کارآفرینان نوجوان »گردیده و درصورت تمایل در دوره آموزشی باشگاه  به مدت ۱۸ جلسه ی آموزشی، با شهریه حضوری ثبت نام می نمایند. درطول برگزاری دوره باشگاه کارآفرینان نوجوان، دانش آموزان بصورت رایگان استعدادیابی می گردند و برای ورود به مرحله واقعیت آزمایی  مهارت آموزی آماده می شوند. دراین زمان براساس جواب تست استعدادیابی و  علایق دانش آموزان به سمت انتخاب حرفه های مهارتی هدایت می شوند . شایان ذکر است دانش آموزان در باشگاه به گروههای ۷نفره تقسیم بندی شده و هر گروه دارای یک منتور یا رهیار می باشد که علاوه بر زمان کلاس بعد از آن نیز دانش آموز می تواند با رهیار خود در ارتباط باشد. درمرحله باشگاه دانش آموز پس از پایان یافتن ۱۸ جلسه، تاییدیه آموزشی از وزارت کار دریافت نموده و در مرحله واقعیت آزمایی نیز گواهینامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را دریافت می نماید.

لازم به ذکر است آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای پایا برای فرزندان کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان به میزان ۴۰ درصد تخفیف و برای سایر ادارات استان ۱۵ درصد تخفیف در نظر گرفته است.

زمان بندی اجرای طرح :

تورمهارت :۱۵ تیرماه تا۳۱ تیرماه ۱۴۰۰

باشگاه کارآفرینان نوجوان : ۱مرداد تا ۳۱ شهریور

واقعیت آزمایی :  در طول سال تحصیلی با برنامه ریزی هماهنگ با برنامه مدار

راههای ارتباطی با آموزشگاه و مرکز مشاوره ی پایا :

آدرس : اصفهان ، خیابان کارگر، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ، دپارتمان مشاوره و کارآفرینی پایا

تلفن :   36703735-36703036-03136703035 

تلفن همراه :       09130238274 -09904214192   

سایت : www.payalife.com

www.shapnak.com                    

پیج اینستاگرام : shapnak.ir@

حامیان طرح :

اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان ، دفتر توسعه کارآفرینی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.