تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
کد خبر : 20931

خمینی‌شهر در صدر آمار کرونای استان اصفهان

خمینی‌شهر در صدر آمار کرونای استان اصفهان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: حدود ۴۰ درصد از مبتلایان به کووید ۱۹ در آمار ۲۴ ساعت گذشته متعلق به استان اصفهان بوده است.به گزارش دنیای اسرار، بهروز کلیدری در جمع خبرنگاران با اشاره به همه گیری بیماری کووید ۱۹ گفت: از اواسط تابستان شرایط شیوع ویروس کرونا در استان سخت‌تر شده است.وی افزود:

Print Friendly, PDF & Email


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: حدود ۴۰ درصد از مبتلایان به کووید ۱۹ در آمار ۲۴ ساعت گذشته متعلق به استان اصفهان بوده است.
به گزارش دنیای اسرار، بهروز کلیدری در جمع خبرنگاران با اشاره به همه گیری بیماری کووید ۱۹ گفت: از اواسط تابستان شرایط شیوع ویروس کرونا در استان سخت‌تر شده است.
وی افزود: عدم توجه به این مسئله احتمال ۴ تا ۵ برابر شدن شمار مبتلایان و مرگ و میر را در پی خواهد داشت.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به شمار بالای مبتلایان در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۲ هزار و ۵۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که یک هزار و ۴۶۰ مورد از آن‌ها از دنیا رفته‌اند.
وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۰۰ بیمار در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که ۹۳۸ مورد یعنی حدود ۴۰ درصد آنان فقط در استان اصفهان بوده است.
کلیدری با بیان اینکه بی‌توجهی به کووید ۱۹ در بین بسیاری از مسئولان و مردم باعث ایجاد شرایط بسیار بد در استان شده است گفت: آمار نشان می‌دهد که ادامه روند موجود باعث بروز خسارت‌های جبران ناپذیری خواهد شد.
وی افزود: در چند هفته گذشته ابتلا به کووید ۱۹ در استان اصفهان، شیب صعودی پیدا کرده و به طور متوسط در شبانه روز بین ۷۰۰ تا یک هزار نفر بیمار جدید شناسایی شده است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه به زودی ظرفیت بیمارستان الزهرا تکمیل می‌شود تصریح کرد: مجبوریم از بیمارستان‌های دیگر برای درمان بیماران کوئید ۱۹ استفاده کنیم.
وی افزود: شهرستان خمینی‌شهر در صدر بروز بیماری در استان قرار گرفته و با حجم بالای بیماران در این شهرستان ظرفیت‌های خدمات غیر کرونایی را به طور کامل از دست می‌دهیم.
بهروز کلیدری با اشاره به آمار مبتلایان زیر ۱۸ سال نیز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۶۴۴ نفر مبتلا و ۱۷ فوتی داشتیم. وی ادامه داد: طی ۴۰ روز گذشته پنج مادر باردار که چهار نفر آنان ساکن خمینی شهر بوده‌اند را نیز از دست داده‌ایم و اگر مداخله جدی نکنیم در مهرماه این اعداد رشد چشمگیری نخواهند داشت.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تعداد مبتلایان مربوط به آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طی دو هفته گذشته تست کرونای ۴۸ آموزگار مثبت اعلام شده و ۱۸۳ آموزگار نیز در خانه فرد مبتلا به کوئید ۱۹ دارند.
وی افزود: ۱۶۳ دانش آموز مبتلا و ۲۸۶۳ نفر هم از اعضای خانواده دیگر دانش آموزان مبتلا به ویروس کرونا هستند.
کلیدری با بیان اینکه این آمار به صورت دقیق و شفاف در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان قرار گرفته است گفت: آمار دقیق آموزگاران و دانش آموزان مبتلا را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده‌ایم تا با استفاده از زیرساخت‌های آموزش مجازی از روند رو به رشد این بیماری تا حدودی جلوگیری شود.
وی افزود: خوشبختانه خود خانواده‌ها با انتخاب آموزش مجازی درصد شیوع بیماری را تا حدودی پایین خواهند آورد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.