تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
کد خبر : 32521

دانش‌آموزان برگزیده جشنواره صنایع دستی اصفهان تسهیلات کارآفرینی دریافت می‌کنند

دانش‌آموزان برگزیده جشنواره صنایع دستی اصفهان تسهیلات کارآفرینی دریافت می‌کنند

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان از اهدای تسهیلات کارآفرینی از سوی شهرداری به دانش‌آموزان برگزیده جشنواره صنایع دستی خلاق این استان خبر داد. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:سید احمدرضا بنی‌لوحی، روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ثبت نام نخستین دوره جشنواره صنایع‌دستی خلاق ویژه هنرستان‌های استان تا به امروز انجام

Print Friendly, PDF & Email

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان از اهدای تسهیلات کارآفرینی از سوی شهرداری به دانش‌آموزان برگزیده جشنواره صنایع دستی خلاق این استان خبر داد.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:سید احمدرضا بنی‌لوحی، روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ثبت نام نخستین دوره جشنواره صنایع‌دستی خلاق ویژه هنرستان‌های استان تا به امروز انجام شد و آیین اختتامیه آن تیر سال آینده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر حمایت سازمان‌ها و نهادها از دانش‌آموزان خلاق برای ساختن آینده‌ای پُربار برای کشور اظهار داشت: این جشنواره در راستای حفظ و نگاهداشت میراث گرانبهای صنایع‌دستی و انتقال آن به نسل‌های آینده کشور در اصفهان بعنوان شهر جهانی و خلاق صنایع‌ دستی از سوی آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: این رویداد در راستای اهداف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بصورت ویژه توسط اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان با مشارکت شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در ۲ مرحله هنرستانی و استانی برگزار خواهد شد و تمام هنرآموزان، هنرجویان و هنرآموختگان هنرستان‌های استان، بدون درنظرگرفتن رشته و سطح تحصیل خود در۲ سطح هنرآموزی و هنرجویی و در قالب ۱۲ زمینه با خلق آثار خود به رقابت خواهند پرداخت.

بنی‌لوحی تصریح کرد: ثبت‌نام این جشنواره در چند روز اخیر انجام شده است و مراسم اختتامیه آن به همراه معرفی و نمایش آثار برگزیده در رشته‌های قلمزنی، میناکاری، تذهیب و تشعیر، دوخت سنتی، مُعرق‌ کاری، هنر فرش، طلا و جواهرسازی، چاپ باتیک، مُشبک‌کاری، دوخت‌های تزئینی، نگارگری، سُفال و لعاب تیر سال آینده برگزار می شود.

وی از جمله حمایت‌های آموزش و پرورش از برگزیدگان این جشنواه را اهدای جوایز نفیس و ثبت نام برگزیدگان در جشن ستارگان عنوان کرد و گفت: دانش آموزان برگزیده در پرتو حمایت‌های داخلی و بیرونی می توانند به افرادی تاثیرگذار در جامعه تبدیل شوند.

به گزارش ایرنا، جمعیت کنونی دانش آموزی استان اصفهان حدود یک‌ میلیون نفر در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی است که ۴۱ درصد از جمع دانش‌آموزان دوره متوسطه با جمعیت بالغ‌ بر ۷۰ هزار نفر در ۲ شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول تحصیل هستند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.