تاریخ انتشار : شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر : 5333

دانشگاه اصفهان آماده استقبال از ۶۰۰ مهمان جشنواره ملی حرکت است

دانشگاه اصفهان آماده استقبال از ۶۰۰ مهمان جشنواره ملی حرکت است

دانشگاه اصفهان آماده استقبال از ۶۰۰ مهمان جشنواره ملی حرکت است دبیر جشنواره ملی حرکت گفت : دانشگاه اصفهان آماده استقبال و میزبانی از حدود ۶۰۰ مهمان داخلی و خارجی شرکت کننده در یازدهمین دوره این جشنواره است. یازدهمین جشنواره ملی حرکت با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های

Print Friendly, PDF & Email

دانشگاه اصفهان آماده استقبال از ۶۰۰ مهمان جشنواره ملی حرکت است


دبیر جشنواره ملی حرکت گفت : دانشگاه اصفهان آماده استقبال و میزبانی از حدود ۶۰۰ مهمان داخلی و خارجی شرکت کننده در یازدهمین دوره این جشنواره است.

یازدهمین جشنواره ملی حرکت با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های مختلف کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، چهارم تا هفتم آذر در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
دنیای اسرار:حجت الاسلام جعفر شانظری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : از این تعداد شرکت کننده حدود ۵۴۰ نفر از داخل و ۸۰ نفر از خارج کشور هستند که شرکت کنندگان داخلی شامل ۳۲۰ دانشجو، ۸۸ کارشناس، ۴۴ نفر از مراکز صنعتی، کسب و کار و کارآفرینی و حدود یکصد نفر از وزارت علوم و نهادهای مختلف می باشند.
وی با بیان اینکه روز یکشنبه چهارم آذر به عنوان نخستین روز جشنواره، کارهای مربوط به پذیرش، اسکان و تحویل غرفه های نمایشگاهی انجام می شود، ادامه داد : مراسم افتتاحیه صبح روز دوشنبه پنجم آذر با حضور معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر مسوولان کشوری و استانی برگزار می شود.
شانظری با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه جشنواره روز چهارشنبه هفتم آذر با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تالار نیلفروش زاده دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: به برگزیدگان جشنواره، لوح تقدیر و جوایز ارزنده تقدیم می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه جشنواره ملی حرکت در سالن حجاب دانشگاه و با یکصد غرفه برپا خواهد شد، گفت : همه کارهای مربوط به صدور ویزا و سفر مهمانان خارجی انجام شده است و آنها از روز شنبه سوم آذر وارد کشورمان می شوند.
وی با اشاره به برنامه های مختلفی که برای مهمانان جشنواره ملی حرکت در نظر گرفته شده است، اضافه کرد : بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، فولاد مبارکه و آثار تاریخی از جمله این برنامه هاست.
شانظری ارتباط با صنعت و بخش بین الملل را از ویژگی های برتر و خاص این دوره از جشنواره ملی حرکت دکر و تصریح کرد : تعدادی از مراکز صنعتی بزرگ کشور با هدف برقراری ارتباط بهتر با دانشگاه در این جشنواره حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به استقبال بسیار خوب نخبگان و دانشجویان خارجی از جشنواره ملی حرکت، ادامه داد : ثبت نام اولیه خارجی ها در این جشنواره بی سابقه و حدود ۲۰ هزار مورد بود که از بین آنها حدود ۸۰ نفر امکان حضور در جشنواره را پیدا کردند.
دبیرجشنواره ملی حرکت گفت : معاونان فرهنگی چند دانشگاه نیز در این رویداد حضور خواهند یافت که باعث قوت یافتن و توجه بیشتر به فعالیت و مشارکت های علمی دانشجویان می شود.
یکهزار و ۳۵۵ اثر از ۱۰۶ دانشگاه کشور به دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی حرکت ارسال شده است که از میان آنها ۱۰۶ اثر برتر در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می شوند.
توسعه هم افزایی علمی ملی و بین المللی و تقویت حوزه های رقابتی و داوری جشنواره بر اساس استاندارد های علمی از راهبردهای اصلی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره از جشنواره حرکت است.
برپایی نمایشگاه، ایجاد تالارهای گفت و گو، برپایی غرفه های مربوط به صنایع و تشکیل کارگروه های گوناگون از دیگر برنامه های این جشنواره است.
حدود ۹ هزار انجمن علمی و ۴۰ اتحادیه انجمن های دانشجویی در دانشگاه های کشور فعالیت می کنند.

منبع :ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.