تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
کد خبر : 29423

دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان میزبان المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر انتخاب شدند

دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان میزبان المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر انتخاب شدند

سازمان امور دانشجویان میزبانی برگزاری المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر را به دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان واگذار و رییس دانشگاه اصفهان به عنوان سرپرست عالی سومین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر انتخاب شد. به گزارش دنیای اسرار :تفاهم نامه برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر، با حضور

Print Friendly, PDF & Email

سازمان امور دانشجویان میزبانی برگزاری المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر را به دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان واگذار و رییس دانشگاه اصفهان به عنوان سرپرست عالی سومین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر انتخاب شد.
به گزارش دنیای اسرار :تفاهم نامه برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر، با حضور دکتر هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان، دکتر رضا علی نوروزی معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان، دکتر کارگر فرد رییس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه اصفهان، دکتر ارژنگ معاون دانشجویان داخل ، دکتر علی دوست مدیر کل تربیت بدنی ، دکتر تقی زاده مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان و دیکر مسئولان مربوطه دانشگاه ها صبح روز چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ در محل این سازمان امضاء شد.
شایان ذکر است در این نشست، دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان به عنوان سرپرست عالی سومین المپیاد ،دکتر نوروزی معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان به عنوان سرپرست کل المپیاد و دکتر کارگرفرد مدیر اداره تربیت بدنی دانشگاه اصفهان به عنوان دبیر کل اجرایی المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر انتخاب و احکام خود را از دکتر داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان، دریافت کردند.
دکتر داداش‌پور در این مراسم ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول گفت: سیاست ها و فعالیت‌های سازمان امور دانشجویان در دولت سیزدهم دانشجو محور است و یکی از این فعالیت‌ها در حوزه ورزش طراحی شده است و معتقدیم ورزش و مسابقات ورزشی در مراکز آموزش عالی یکی از مفیدترین و سالم ترین برنامه‌هایی است که می‌تواند اوقات فراغت دانشجویان را پر نماید و در کاهش اضطراب و ایجاد شور و نشاط و سلامت روحی و روانی و اجتماعی مؤثر باشد و برگزاری چهار المپیاد در بازه زمانی تابستان هرچند کار دشواری است، اما وظیفه خود می‌دانیم بعد از دوسال قرنطینه و تعطیلی دانشگاه ها بدلیل همه گیری ویروس کرونا، بتوانیم با برپایی المپیادهای ورزشی در میان دانشجویان ایجاد نشاط و شادابی نماییم.
وی ادامه داد: علاوه بر چهار المپیاد ورزش‌های قهرمانی، المپیاد ورزش‌های دانشجویان بین‌المللی، المپیاد ورزش‌های همگانی و المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر که در تابستان سال جاری برگزار می‌شود یک المپیاد دیگر به نام المپیاد دانشجویان معلول، جانباز و ناشنوا نیز وجود دارد که در سال جاری برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: البته فعالیت‌های ما در بخش شاهد و ایثارگر تنها محدود به برگزاری المپیاد نمی‌شود، به طوری که مجموعه ای از برنامه‌های مشخص را تعریف کردیم که به مرور زمان انجام خواهیم داد تا بلکه بتوانیم به قدر وسع در تکریم و توجه به فرزندان معظم شهدا گام برداریم و امنیت و سرفرازی امروز نظام اسلامی با توجه به همه تلاش‌های دشمنان، مدیون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان و رشادت‌های آزادگان و جانبازان عزیز هستیم.
دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان نیز ضمن بیان اهمیت افزایش نشاط و شادابی در محیط دانشگاه ها تصریح نمود : دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های بزرگ وضعیت خاصی را دارند به نظر بنده در این مجموعه سه نکته با یکدیگر ترکیب شده‌اند یکی از این نکات مربوط به دانش می‌شود که موضوع ذاتی دانشگاه محسوب می‌شود و نکته دوم بحث ورزش است که مقدمه همه این موارد به شمار می‌رود.
وی در ادامه افزود: از نظر بنده اگر دانشگاهی بخواهد از نظر علمی رشد یابد، باید اعضای آن دارای نشاط باشند تا بتوانند به هدف خود برسند. علاوه بر این دو مورد بحث شهادت و ایثارگری است که بقای انقلاب ، شروع انقلاب بستگی به آن دارد و ما را ملزم می‌کند که آن‌ها را ارج نهیم.
رئیس دانشگاه اصفهان اظهار داشت: ما علاوه بر این که باید فرهنگ شهادت و ایثارگری را در خود بالا ببریم باید ارزش‌گذاری ویژه‌ای نسبت به افرادی که در این راستا فداکاری کرده‌اند؛ داشته باشیم. بنابراین در این المپیاد ترکیبی از دانش، ورزش و ارزش وجود دارد. امیدوار هستیم این سه بعد به جامعه غیر ایثارگران نیز تسری یابد.
در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری میان سازمان امور دانشجویان و دانشگاه های اصفهان و صنعتی اصفهان به امضاء رسیدو احکام مسئولان برگزاری المپیادها به مسئولان مربوطه اهدا شد.
گفتنی است، المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر در بخش دختران به میزبانی دانشگاه اصفهان و در بخش پسران به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.