تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر : 12307

دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه کارآفرین است

دانشگاه جامع  علمی کاربردی دانشگاه کارآفرین است

دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه کارآفرین است به گزارش دنیای اسرار:مهدی قیصری  سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان درنشست خبری بااصحاب رسانه افزود:با توجه به اهداف دانشگاه جامع  علمی کاربردی مبنی بر توانمند سازی نیروها و پرورش نیروی کارآفرین رشته های غیر مهارتی را حذف کرده ایم. وی بیان کرد: پذیرش دانشجویان در دانشگاه

Print Friendly, PDF & Email

دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه کارآفرین است


به گزارش دنیای اسرار:مهدی قیصری  سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان درنشست خبری بااصحاب رسانه افزود:با توجه به اهداف دانشگاه جامع  علمی کاربردی مبنی بر توانمند سازی نیروها و پرورش نیروی کارآفرین رشته های غیر مهارتی را حذف کرده ایم.

وی بیان کرد: پذیرش دانشجویان در دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس ماموریت گرایی و خوشه های شغلی انجام شده است و با توجه به انسجام مراکز، رشته های  پرطرفدار حفظ و رشته های که  متقاضی کمی دارند  حذف شده اند ورشته های جدید جایگزین شدند

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰درصد فعالیت های استان در بخش کشاورزی است این درحای است که فقط  ۲ درصد از دانشجویان این دانشگاه در رشته های مرتبط با کشاورزی تحصیل می کنند.

قیصری برخی از رشته های جدیدرا ، هنرهای تجسمی گرافیک و نقاشی، موسیقی آواز، نوازندگی ساز ایرانی ،پیرایش  وآرایش زنانه، کارشناس حرفه ای طراحی و الگوسازی پوشاک و لباس مجلسی و لباس کودک و نوجوان، ، کاردانی حرفه ای طراحی لباس و دوخت های سنتی ،  کاردانی حرفه ای سینما و تدوین فیلم ،مهندسی فناوری صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تا زمان پایان برنامهششم توسعه باید ۳۰ درصد آموزش های عالی کشور مهارتی باشند، اظهار کرد: در حال حاضر۱۶ درصد آموزش ها مهارتی است که لزوم توجه به این حوزه را دوچندان می کند.

قیصری بیان کرد:۲۵ درصد رشته‌های غیرمهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی سطح استان کاهش یافته است و ۴۶ کد رشته محل جدید تعریف شده و آماده پذیرش دانشجو در سال ۹۸ میباشد

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان خاطرنشان کرد:این دانشگاه در مدت حدود ۱۶ سال فعالیت خود، تعداد۹۹ هزار ۸۸۵ دانش آموخته در مقاطع کاردانی و کارشناسی داشته است و در حال حاضر نیز تعداد ۱۵ هزار ۸۷۶ نفر دانشجوی فعال در کل استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به مراکز فعال دانشگاه علمی کاربردی در استان اصفهان گفت: در حال حاضر،۳۱ مرکز در سطح استان مشغول به فعالیت هستند ودرمهر امسال ۲۲۶کد رشته درمقطع کاردانی و ۱۵۰کد رشته  درمقطع  کارشناسی، حدود ۲۶هزار دانشجو می پذیرد.

قیصری بیان کرد:این دانشگاه از سال ۱۳۷۱در اصفهان آغاز بهفعالیت کرد و تا کنون ۹۹ هزار و ۸۸۵هزار دانش آموخته دارد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان به راه اندازی “سامانه جذب مدرسان دانشگاه علمی کاربردی” اشاره کرد و گفت: در این سامانه مدرسین علاوه بر معرفی خود می توانند  تمام سوابق و مدارک خود را در سامانه جذب بارگذاری کنند .

وی دانشگاه جامع علمی کاربردی را دانشگاه کارآفرین معرفی کرد وافزود: رویداد شتاب و فعالیت دفاتر کارآفرین ومشاوره شغلی به افزایش روحیه کارآفرینی دانشجویان کمک می‌کندو قرار است رویداد شتاب در حوزه نمک در آران وبیدگل به زودی، رویداد شتاب در حوزه فولاد در مجتمع فولاد ماهان و رویداد کویر وگردشگری در خورروبیابانک نیز در دستور کار است و برگزار می‌شود.

خبرنگار :محبوبه عزیز

عکاس :احسان حسین آبادی

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.