تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
کد خبر : 6165

دانشگاه علمی وکاربردی نقش موثری در تربیت کارآفرینان دارد

دانشگاه علمی وکاربردی نقش موثری در تربیت کارآفرینان دارد

دانشگاه علمی وکاربردی نقش موثری در تربیت کارآفرینان دارد معاون علمی دانشگاه جامع علمی و کاربردی اصفهان گفت: این دانشگاه بدلیل تربیت دانشجو براساس مشاغل و نیاز بازار، نقش مهم و موثری در تربیت نیروی انسانی کارآمد، مولد و کارآفرین دارد. دنیای اسرار:مهدی قیصری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به فعالیت سه

Print Friendly, PDF & Email

دانشگاه علمی وکاربردی نقش موثری در تربیت کارآفرینان دارد


معاون علمی دانشگاه جامع علمی و کاربردی اصفهان گفت: این دانشگاه بدلیل تربیت دانشجو براساس مشاغل و نیاز بازار، نقش مهم و موثری در تربیت نیروی انسانی کارآمد، مولد و کارآفرین دارد.

دنیای اسرار:مهدی قیصری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به فعالیت سه مرکز رشد و یک مرکز نوآوری در این دانشگاه در رشته های ‘فناوری های سنگ و صنایع وابسته’، ‘فناوری های گز، شیرینی، شکلات و صنایع وابسته’ و ‘فناوری های لوازم خانگی و صنایع وابسته ‘ خبر داد.
به گفته وی همچنین یک مرکز نوآوری ‘فولاد و صنایع وابسته’ در یکی از مراکز این دانشگاه فعال است.
وی افزود: ۱۰ رشته تخصصی جدید در مقاطع کاردانی و کارشناسی حرفه ای برای ترم بهمن امسال در مراکز آموزشی این دانشگاه راه اندازی می شود.
وی ادامه داد : این رشته ها از جمله شامل کاردان فنی کنترل و کیفیت مواد غذایی، کارشناس حرفه ای فروش مواد غذایی، مدیریت کسب وکار اینترنتی ای، ارزیابی صنایع دستی و میراث فرهنگی، نقاشی ایرانی و زیلوبافی است.
معاون علمی دانشگاه جامع علمی و کاربردی اصفهان اظهارداشت: اکنون ۱۵ هزار و ۷۰۶ دانشجو برای ترم بهمن انتخاب واحد کردند و در مجموع شمار دانشجویان این مرکز علمی به دست کم ۲۹ هزار نفر در ۴۱ مرکز دانشگاهی می رسد.
قیصری اولویت های رشته های این دانشگاه را به ترتیب در بخش اشتغال در بخش خدمات، صنعت و کشاورزی برشمرد.
وی در پاسخ به شیوه جذب مدرسان این دانشگاه یادآور شد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای ارتقای کیفی آموزش ‌های مهارتی، هیات علمی ندارد بلکه بنا بر رشته های تحصیلی خود از مدرسان مجرب و حرفه ای و مورد تایید معاونت آموزشی دانشگاه بهره می گیرد.
معاون علمی دانشگاه علمی و کاربردی اصفهان اضافه کرد: یکی از معیارهای انتخاب مدرسان این دانشگاه این است که یا در بدنه صنعت فعالیت داشته و یا دارای شرکت‌ های دانش بنیان باشند.
وی به نیازمندیها و تعداد دانش آموختگان این دانشگاه که تاکنون جذب بازار کار شدند، اشاره نکرد.
دست کم ۴۰۰ هزار نفر دانشجو در ۶۰۰ مرکز آموزشی دانشگاه جامع علمی، کاربردی در سراسر کشور به تحصیل مشغولند.

منبع:ایرنا

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.