تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر : 4051

دانش آموزان پای درس شهردار اصفهان در ایستگاه مترو/مترو؛ شهری در زیر شهر، برای حمل و نقل ایمن و بهبود ترافیک شهری

دانش آموزان پای درس شهردار اصفهان در ایستگاه مترو/مترو؛ شهری در زیر شهر، برای حمل و نقل ایمن و بهبود ترافیک شهری

پایگاه خبری دنیای اسرار   درس امروز؛ من با مترو به مدرسه می‌روم دانش آموزان پای درس شهردار اصفهان در ایستگاه مترو دانش آموزان اصفهانی در قالب برنامه زنگ شهر، پای درس شهردار اصفهان نشستند. به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، صبح امروز ویژه برنامه زنگ شهر برای دانش آموزان اصفهانی در ایستگاه میدان

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

 

درس امروز؛ من با مترو به مدرسه می‌روم

دانش آموزان پای درس شهردار اصفهان در ایستگاه مترو

دانش آموزان اصفهانی در قالب برنامه زنگ شهر، پای درس شهردار اصفهان نشستند.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، صبح امروز ویژه برنامه زنگ شهر برای دانش آموزان اصفهانی در ایستگاه میدان امام حسین (ع) به اجرا در آمد.

در این برنامه دانش آموزان اصفهانی با پیام “من با مترو به مدرسه می روم” از کلیه دانش آموزان دعوت کردند تا با بهره گیری از وسایل حمل و نقل عمومی در کنترل ترافیک شهر موثر باشند.

در ادامه دکتر قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان به عنوان معلم، وارد کلاس شد و با عنوان مبحث شهر خلاق با دانش آموزان به گفت و گو پرداخت .

حمل نقل پاک، شهر خلاق و شهر هوشمند از جمله مباحثی بود که در کلاس درس زنگ شهر مطرح شد.

گفتنی است دانش آموزان با سئوالات مختلف در ارتباط با مترو علاقه خود را در خصوص مشارکت در امور شهری به شهردار اثبات کردند و شهردار اصفهان نیز خطاب به دانش آموزان برای مشارکت در طرح ایده های خلاقانه نصف جهان فراخوان داد.

اهدا کارت ویژه حمل و نقل و گل و یادبود توسط شهرداراصفهان به دانش آموزان در ایستگاه مترو پایان بخش این برنامه بود.

شهردار اصفهان در جمع دانش آموزان مطرح کرد

مترو؛ شهری در زیر شهر، برای حمل و نقل ایمن و بهبود ترافیک شهری

شهردار اصفهان با بیان ویژگی های شهر خلاق گفت: مترو  شهر بزرگی است که در زیر شهر بنا شده تا شما شهروندان و دانش آموزان از آن استفاده کنید و نقشی در بهبود ترافیک شهری و هوای پاک داشته باشید، تا یک شهری در شان واقعی اصفهان داشته باشیم.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان قدرت الله نوروزی صبح امروز در ویژه برنامه زنگ شهر در جمع دانش آموزانی اصفهانی اظهار کرد:  ما امروز به این مکان آمده ایم تا زنگ شهر را به صدا در بیاوریم .

وی افزود: امروزه در سراسر جهان موضوع شهر خلاق و هوشمند مورد بررسی قرار می گیرد، از دیدگاه من شهری خلاق است که شهروندانش نقش موثری در امور شهری داشته باشند و نظراتشان در مدیرت شهری به کار گرفته شود.

شهردار اصفهان در ارتباط با شهر خلاق اضافه کرد: شهر خلاق علاوه بر اینکه منبع تولید سرمایه است و به شهروندانش خدمات ارائه می‌دهد در وهله اول یک شهر ایمن است و مردم می‌توانند با آرامش کامل در آن به زندگی بپردازند و البته شهرواندان نیز باید قوانین این شهر را رعایت کنند.

نوروزی ادامه داد: شما دانش آموزان به عنوان یک شهروند قرار است در امور شهری مشارکت داشته باشید و بدانید که چگونه شهری را خواهید ساخت، شهروند مشارکت جو شهروندی است که در همه امور حتی خدمات شهری به شهر خود کمک کند.

وی در خصوص نظافت شهری بیان کرد: روزانه۲۶۰۰ نفر باید در این شهر کار کنند تا بی دقتی ها و بی نظمی های ما شهروندان را اصلاح و پاکسازی کنند.

نوروزی با بیان اینکه روزانه ۱۱۰۰ اتوبوس در شهر تردد می کنند گفت: شهرداری این امکانات را فراهم کرده است تا شما شهروندان به راحتی در به کار های روز مره خود برسید و در عین حال به هوا و ریه های شهر اصفهان کمک کنید.

شهردار اصفهان خاطر نشان کرد: مترو  شهر بزرگی است که در زیر شهر بنا شده تا شما شهروندان و دانش آموزان از آن استفاده کنید و نقشی در بهبود ترافیک شهری و هوای پاک داشته باشید، تا یک شهری در شان واقعی اصفهان داشته باشیم.

قبل از هر چیز ما دانش آموزان باید خوب در س بخوانید و اخلاق اجتماعی را رعایت کنید و احساس مسئولیت اجتماعی داشته باشید.

وی ادامه داد: برای ساخت متروی اصفهان از چندین سال پیش تلاش بسیاری شد، سازندگان مترو، با تلاش خود یک شهر، زیر شهر ایجاد کردند

شهردار اصفهان اظهار داشت: ما ۲۰ ایستگاه قطارشهری در اصفهان داریم، این ایستگاهها با تلاش مهندسان اصفهانی به صورت شبانه روزی ساخته و امکانات استفاده شما فراهم شد.

وی افزود: از خانواده خود بخواهید که به جای استفاده از خودروی شخصی که سبب ترافیک و آلودگی هوا می شود، از مترو استفاده کنند

نوروزی بیان کرد: روزانه ۱۰۰ هزار نفر می توانند از متروی اصفهان استفاده کنند. جمعیت اصفهان ۲ میلیون نفر است، آیا می دانید چند درصد از مردم می توانند از مترو استفاده کنند؟ پاسخ این سوال می تواند مساله ترافیک را حل کند.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.