تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
کد خبر : 9758

دخل وتصرف اموال سازمان تامین اجتماعی باید بااجازه صاحبان آن باشد

دخل وتصرف اموال سازمان تامین اجتماعی باید بااجازه صاحبان آن باشد

دخل وتصرف اموال سازمان تامین اجتماعی باید بااجازه صاحبان آن باشد به گزارش دنیای اسرار:رییس کانون بازنشستگان شهرستان اصفهان: جامعه کارگری تا زمانی که نتواند حقوق اجتماعی، صنفی و سیاسی خود را به دست آورد، مشکلاتش حل نخواهد شد.سید حسن هاشمی رییس کانون بازنشستگان شهرستان اصفهان با بیان اینکه ۵۲ درصد جامعه مشمول قانون کار

Print Friendly, PDF & Email

دخل وتصرف اموال سازمان تامین اجتماعی باید بااجازه صاحبان آن باشد

به گزارش دنیای اسرار:رییس کانون بازنشستگان شهرستان اصفهان: جامعه کارگری تا زمانی که نتواند حقوق اجتماعی، صنفی و سیاسی خود را به دست آورد، مشکلاتش حل نخواهد شد.
سید حسن هاشمی رییس کانون بازنشستگان شهرستان اصفهان با بیان اینکه ۵۲ درصد جامعه مشمول قانون کار و تامین اجتماعی هستند ولی متاسفانه فقط یک نماینده در مجلس شوراری اسلامی دارند گفت: جامعه کارگری تا زمانی که نتواند حقوق اجتماعی، سیاسی و صنفی خود را به دست آورد، مشکلاتش حل نخواهد شد.
وی در ادامه افزود: تا زمانی که نتوانیم در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی قدرت لازم را کسب کنیم، هرگز به حقوق حقه خودمان دسترسی نخواهیم داشت.
هاشمی با بیان اینکه مشکلات کشور با شعار حل نمی‌شود، به بحران‌های پیش روی کشور اشاره و اظهار کرد: اولین بحرانی که در آینده‌ای نزدیک کشور با آن روبه‌رو می‌شود پیاده نظام بیکاران خواهد بود و همچنین فساد مالی و اداری که نشان دهنده بیماری سیستم اداری ما است و تا زمانی که درمان نشود این مشکلات حل نخواهد شد.
وی مشکلات ایجاد شده در صندوق‌های بازنشستگی را یکی دیگر از بحران‌های کشور دانست و خاطر نشان کرد: همانطور که یک بارندگی مختصر به دلیل سوء مدیریت و عدم تدبیر کشور را به چالش کشید، اگر برای پیشگیری از بحران صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی که ابر صندوق بازنستگان کشور و خاورمیانه است نیز برنامه‌ای نداشته باشیم کشور با بحران جدی مواجه خواهد شد.
رییس کانون بازنشستگان شهرستان اصفهان افزود: راه حل عبور از این بحران این است که از هم اکنون با برنامه ریزی مدون و اقدامات پیشگیرانه از سقوط این صندوق جلوگیری کنیم.
وی در ادامه به بازدید رییس جمهور از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و در خصوص سخنان ایشان مبنی بر خصوصی‌سازی سازمان تامین اجتماعی، ابراز داشت: کانون بازنشستگان شهرستان اصفهان اعتراض خود مبنی بر خصوصی سازی این سازمان را از طریق ارسال نامه‌ای سرگشاده به دفتر ریاست جمهوری عنوان کرد.
هاشمی با بیان اینکه بر اساس قوانین موجود دولت صرفا وظیفه اداره‌ی امور سازمان تامین اجتماعی را بر عهده دارد تاکید کرد: دخل و تصرف اموال این سازمان باید با اجازه صاحبان اصلی آن صورت گیرد و در غیر این صورت در حکم تعرض به اموال و اندوخته میلیون‌ها انسان زحمتکش بوده و زیبنده حکومت اسلامی نیست.
وی با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری در خصوص منابع مالی و دارایی‌های بازنشستگان به عهده صاحبان اصلی این اموال است نه ریاست جمهوری، اظهار کرد: انتصاب مدیران ناکارآمد و سفارش شده در سال‌های گذشته دلیل زیان دهی شرکت‌های شستا بوده و لازم است دولت موجبات اصلاح سازوکارهای این سازمان و همچنین بازگرداندن اصل سه جانبه گرایی به اساسنامه این نهاد را فراهم کند.
رییس کانون بازنشستگان شهرستان اصفهان با بیان اینکه منحل شدن شورای عالی تامین اجتماعی در دولت دهم اتفاق افتاد تاکید کرد: منحل شدن این شورا تعرض به حقوق بازنشستگان بود و این شورا باید به صورت سه جانبه گرایی با حضور نمایندگان کارگران جهت حفظ اموال و کارفرمایان که حق بیمه پرداخت می‌کنند و دولت اداره شود تا بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی و سود‌دهی شرکت‌ها باشیم.
وی کمک واقعی دولت به این سازمان را پرداخت بدهی بزگ خود به تامین اجتماعی دانست و اظهار کرد: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی دولت مکلف است برای آحاد ملت خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دهد و اگر بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تامین اجتماعی پاسخگوی نیاز اعضا نیستند و به این دلیل است که دست دولت در جیب ما است و سهم درمان را پرداخت نکرده است.
هاشمی با تاکید بر اینکه دولت هیچ حقی در اموال سازمان تامین اجتماعی ندارد، خاطر نشان کرد: خط قرمز ما اموال تامین اجتماعی است و اگر دولت به آنها تعرض کند ما از این مسئله چشم پوشی نخواهیم کرد.
به گفته وی بدهی‌های دولت به این سازمان مربوط به پرداخت نکردن ۳ درصد حق بیمه کارگر است که طبق قانون برعهده دولت بوده و همچنین تعهداتی که از طرف دولت بر سازمان در طی این چند سال تحمیل شده است.
وی به استقراض این نهاد از بانک‌ها جهت پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اشاره کرد و ابراز داشت: پرداخت نشدن بدهی‌ها از سوی دولت سازمان تامین اجتماعی در ورطه ورشکسته شدن قرار داده‌ است.
رییس کانون بازنشستگان شهرستان اصفهان دیگر حقوق رعایت نشده در مورد بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان را اجرایی نشدن قانون نظام هماهنگی حقوق و مزایای دولت در سال ۸۷ دانست و تصریح کرد: دولت این قانون را برای تمام کاگران و بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق‌های خود اجرایی کرد و مدیران و کارکنان و بازنشستگان بدنه سازمان تامین اجتماعی نیز از این فرصت استفاده و خود را دولتی قلمداد کردند و حقوق آنان در ۱ فرودین ماه سال ۸۷ صد در صد افزایش یافت ولی متاسفانه یازده س

ال است که با وجود پیگیری‌ها و تلاش‌های زیاد همسان‌سازی حقوق و مزایای کارگران و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اجرائی نشده است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.