تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر : 14382

درمان برخی بیماریها دربانوان باورزش

درمان برخی بیماریها دربانوان باورزش

درمان برخی بیماریها دربانوان باورزش  رئیس انجمن زنان و مامایی اصفهان گفت: بحث مطرح در سلامت بانوان، ورزش است که با انجام دادن آن برخی از بیماری‌های آنان درمان می‌شود که متاسفانه توجه خاصی به این مهم صورت نمی‌گیرد. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:سید مهدی احمدی در نشست خبری به مناسبت هفته ملی سلامت

Print Friendly, PDF & Email

درمان برخی بیماریها دربانوان باورزش

 رئیس انجمن زنان و مامایی اصفهان گفت: بحث مطرح در سلامت بانوان، ورزش است که با انجام دادن آن برخی از بیماری‌های آنان درمان می‌شود که متاسفانه توجه خاصی به این مهم صورت نمی‌گیرد.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:سید مهدی احمدی در نشست خبری به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایران افزود: در زمینه زنان و مامایی بسیاری بیماری‌ها تنها با ورزش برطرف می‌شود.

رئیس انجمن زنان ‌و مامایی اصفهان تصریح کرد: یکی از بیماری‌های شایع”پی سی او” است که در کشورهای اروپایی و آمریکایی این بیماری پنج تا ۱۰ درصد از بانوان در سنین باروری را شامل می‌شود اما در ایران ۲۰ درصد و بیشتر و در قفقاز ۴۵ درصد است.

وی ادامه داد: در بیماری «پی سی او» بیماران چاق هستند و موی بدنشان زیاد است همچنین اختلالات قاعدگی و نازایی جز علامت‌های کلی این بیماران است از این رو خط اول درمان این بیماران ورزش است.

احمدی اظهار داشت: بیماری پی سی او سطح هورمون‌های مردانه بالاتر از حد طبیعی دارد که نسبت به انسولین مقاومت پیدا می‌کنند و زمانی که وزن بیمار کم ‌شود وضعیت بهتر می‌شود.

وی ادامه داد: از این رو ورزش‌های مقاومتی از جمله پیلاتس، ایروبیک و دوچرخه سواری پیشنهاد می‌شود، ورزش سطح ماده اندورفین را بالا می‌برد که اثری صدها برابر بیشتر از مورفین دارد.

این متخصص زنان و زایمان اصفهان یکی دیگر از بیماری‌های نسبتا شایع دیگر را آندومتریوز دانست و گفت: رشد مخاط رحم در خارج از رحم باعث این بیماری می‌شود.

وی بیان کرد: از بیماری‌های دیگر که ورزش در آن توصیه می‌شود بارداری است که برای تسهیل زایمان توصیه می‌شود.

احمدی اضافه کرد: از جمله علل بالا رفتن درصد سزارین، زندگی‌ آپارتمان نشینی و جست و خیز و فعالیت‌ها است که عدم فعالیت تغییرات اسکلتی را شامل می‌شود که این مهم باعث زایمان‌های سخت می‌شود.

وی اظهار داشت: قبل و حین زایمان باید بانوان ورزش کنند تا مشکلات دوران بارداری مثل کمردرد و پادرد با روش‌های پزشکی برطرف شود همچنین بعد از زایمان برای شل شدن لگن و شکم ورزش بسیار موثر است.

وی گفت: یکی دیگر از شایع‌ترین بیماری‌های بانوان در جهان  پوکی استخوان است که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از والدین خواهان بدنیا آمدن فرزندشان در روزهای خاص باشند، بیان کرد: متاسفانه این مسائل بیشتر در میان جوانان باشد که این مسائل مشکلات متعددی را به وجود می‌آورد از این رو باید گفت زایمان باید زمانی انجام بگیرد که جنین رسیده و بدون مشکل باشد.

سلامت مجموعه‌ای از تعادل‌ها در جسم و روح یک زن است

مریم طباطبایی جراح سرطان سینه در اصفهان با اشاره به پیشگیری از سرطان سینه در میان زنان گفت: طی ۱۰ سال گذشته سرطان سینه ۷۰ درصد  از منظر درگیر نشدن غده لنفاوی کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به سلامت و توانمندسازی زنان گفت: سلامت مجموعه‌ای از تعادل‌ها در جسم و روح یک زن است، همچنین سلامت زنان به معنای این است که زن در بنیاد خانواده و در اجتماع در جای خود قرار گرفته باشد.

جراح سرطان سینه در اصفهان به ارکان سلامت اشاره و تصریح کرد: سلامت باید در همه ابعاد زندگی زنان از جمله سلامت جسم، روح و معنایی صورت بگیرد، زنی که از منظر جسم و روح سالم نباشد خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه سلامت زن از تغذیه صحیح آغاز می‌شود، بیان کرد: متاسفانه روند تغذیه از تعادل زندگی دور شده است و طب سنتی در تلاش است که این روندها را بازگرداند.

طباطبایی افزود: فعالیت فیزیکی و ورزش مناسب در پیشگیری از اکثر بیماری‌های غیرواگیر از جمله چاقی، نازایی، دیابت و سرطان موثر است همچنین ورزش سیستم ایمنی و جریان خون را متناسب می‌کند و به نوع خود در سلامتی بسیار مؤثر است.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از سرطان روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزشی که جریان خون و تپش قلب را افزایش دهد تجویز می‌شود همچنین نوع ورزش برای هر فرد متفاوت است.

جراح سرطان سینه در اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر سلامت زنان را مصرف دخانیات و الکل تهدید می‌کند.

به گفته وی، چاقی باعث ایجاد سرطان و فشارخون و دیابت و نازایی می ‌شود که این افراد به درمان هم کمتر واکنش نشان می‌دهند.

طباطبایی با اشاره به نقش رسانه در سلامت زنان افزود: متاسفانه ۸۵ درصد مجلات تبلیغات از منظر لاغری و چاقی و بوتاکس و ژل است و تنها ۱۵ درصد مجلات دارای مطلب است که این موضوع ما را از حد سلامت دور کرده است از این رو نقش رسانه کمک به ایجاد تعادل و هشدار به مردم است.

وی، پویایی زن و بدون تعصب کار کردن برای خانواده را از مسائل مهم سلامتی در بین زنان دانست

جراح سرطان سینه در اصفهان گفت: درمان سرطان پستان متحول شده و علم سرطان از زمان مصر باستان بوده همچنین عنوان خرچنگ در سرطان را ابوعلی سینا نامگذاری کرده ولی علم سرطان بعد از جنگ جهانی دوم با ظهور داروهای شیمی درمانی خود را نشان داد.

وی ادامه داد: امروزه برای جراحی سرطان سینه، سینه را به صورت کامل تخلیه نمی‌کنند و تنها توده را برمی دارند که این کار سبب تضعیف روحیه بانوان نمی‌شود.

لیزر موهای زائد توسط پزشک صورت بگیرد

فرشته دانشمند نایب رئیس انجمن سرطان زنان اصفهان با اشاره به لیزر موهای زائد بانوان و عوارض احتمالی ناشی از آن بیان کرد: لیزر موهای زائد سرطان زا نیست اما باید توسط پزشک و با آگاهی کامل این اقدام انجام شود.

وی ادامه داد: لیزر موای زائد توسط اپراتور و آرایشگران رد شده است زیرا نوع ضخامت مو و نوع پوست باید مدنظر قرار بگیرد، تنها عوارضی که لیزر موهای زائد دارد سوختگی سطحی پوست است که می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

هفته سلامت بانوان از ۱۰ الی ۱۶ آبان نامگذاری شد. فعالیت جسمانی در اوقات فراغت خانواده، فعالیت جسمانی در محیط کار و تحصیل، پیشگیری از بیماری‌ها، شهر دوستدار فعالیت جسمانی، ایمنی و استانداردهای ورزش، ورزش همگانی و نشاط اجتماعی و سیاستگذاری در ورزش زنان از جمله مواردیست که برای این ۶ روز انتخاب شده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.