تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶
کد خبر : 13319

درنخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد هیچ دارویی جایگزین موادمخدر نمی شود

درنخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد هیچ دارویی جایگزین موادمخدر  نمی شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور: درنخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد کشور هیچ دارویی جایگزین موادمخدر  نمی شود  نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیادمبتنی بر تدوام درمان در کشور با ۴ میلیارد ریال هزینه در محدوده شهرک شهید منتظری در اصفهان با حضور رئیس سازمان بهزیستی افتتاح شد. به گزارش  دنیای اسرار:  معاون وزیر

Print Friendly, PDF & Email

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

درنخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد کشور هیچ دارویی جایگزین موادمخدر  نمی شود

 نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیادمبتنی بر تدوام درمان در کشور با ۴ میلیارد ریال هزینه در محدوده شهرک شهید منتظری در اصفهان با حضور رئیس سازمان بهزیستی افتتاح شد.

به گزارش  دنیای اسرار:  معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی  درآیین افتتاح این مرکز گفت: مدل مراکز جامع درمان اعتیاد پرهیزمدار است و هیچ دارویی جایگزین موادمخدر نمی‌شود همچنین پذیرفته‌ایم که پیشگیری مقدم بر درمان بوده اما پیشگیری نیازمند حضور فعالانه همه بخش‌های جامعه است.

پس از آئین افتتاحیه نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تدوام درمان در کشور، وحید قبادی دانا در نشست خبری بااصحاب رسانه با بیان اینکه درمان جامع اعتیاد در مرکز جدید تی‌سی اصفهان کاملا پرهیزمدار است، اظهار کرد: مهمترین ویژگی این نوع درمان عدم نسخه‌نویسی یکپارچه برای تمامی معتادان بدین معنی که برای هر فرد درمان مناسب همان شخص با استفاده از تیم کامل متخصص اعم از پزشک، روانشناس، مددکار و درمانگر اعتیادوخانواده او انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درمان اولیه عتیاد در مراکز جامع چهار ماه است، افزود: در مراکز جامع در کنار درمان‌های جسمی به درمان روحی و روانی هم توجه می‌شود همچنین همراهی و حمایت خانواده‌ها در این نوع درمان بسیار مهم است و حضور خانواده باید تا پایان دوره درمان وجود داشته باشد.

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در خصوص تشریح مدت زمان درمان تصریح کرد: بعد از چهار ماه افراد به درمان رسیده تا مدت هشت ماه مراجعات آنها به تدریج کمتر شده که در مجموع مدت اقامت آنها ۱۲ ماه خواهد بود و پس از آن هم ارتباط آنها با این مرکز قطع نخواهد شد.

قبادی‌دانا  گفت: اگر معتاد درمان شود ولی خانواده و جامعه او را نپذیرد و بیکاری هم برای او ایجاد شود احتمال عدم عود اعتیاد او تنها ۵ درصد است چه بسا افرادی که بارها سم‌زدایی شده‌اند ولی به دلیل بیکاری و عدم حمایت خانواده و جامعه از آن‌ها دوباره به همان مسیری قبلی برگشتند.

وی حمایت شغلی از بهبودیافتگان را ضروری دانست و گفت: حمایت شغلی برای این افراد باید توسط خیرین و خانواده‌ها صورت بگیرد همچنین حضور خیرین کارآفرین در این مجموعه‌ها بسیار کمک کننده است.

وی با تاکید بر اینکه مراکز جامع زنان هم افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: قانون حمایت از معلولان مقرر داشته تا سه درصد استخدام‌های دولتی باید از معلولان باشد و در آخرین آزمون استخدامی که در اسفندماه ۹۷ اجرا شد این سه درصد اعمال شد و از بین ۱۲۰۰ شرکت کننده ۱۱۵ معلول پذیرفته شدند.

وی درادامه ازتشکیل پرونده رایگان ژنتیک از اول مهرماه برای معلولان زیر پوشش برای نخستین بار در کشور خبر دادوافزود معلولان دارای مشکل ژنتیکی مورد مشاوره و آزمایشات تخصصی قرار می‌گیرند تا علت اختلال ژنتیک و ژن‌های معیوب آنها شناسایی ‎و بانک ذخیره ژنتیکی تشکیل می‌شود.

‎رییس سازمان بهزیستی کشور هدف از اجرای این طرح ‎را پیشگیری از معلولیت ذکر کرد.

در ادامه این نشست مرضیه فرشاد با بیان اینکه مرکز جامع درمان اعتیاد در مدت سه هفته تجهیز شد، اظهار کرد: اعتبار هزینه شده برای این مرکز ۴۰۰ میلیون تومان است که توسط بخش غیردولتی هزینه شده همچنین خودمعرف بودن و متقاضی درمان بودن از ویژگی‌های پذیرش این مرکز است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز تی‌سی ظرفیت اقامت ۱۰۰ نفر را دارد، افزود: این تعداد را در سه بخش مجزای درمانی خواهیم داشت که افراد متقاضی این نوع درمان می‌توانند به طور مستقیم به این مرکز بهزیستی مراجعه کنند.

خبرنگار:محبوبه عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.