تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کد خبر : 4442

درهای “عمارت هنرمند” به روی هنرمندان گشوده شد

درهای “عمارت هنرمند” به روی هنرمندان گشوده شد

پایگاه خبری دنیای اسرار: با حضور جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه موسیقی؛ درهای “عمارت هنرمند” به روی هنرمندان گشوده شد “عمارت هنرمند” با حضور جمعی از هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی، معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، اعضای شورای شهر و مدیران شهری اصفهان افتتاح شد. به گزارش اداره ارتباطات

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار:

با حضور جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه موسیقی؛

درهای “عمارت هنرمند” به روی هنرمندان گشوده شد

“عمارت هنرمند” با حضور جمعی از هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی، معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، اعضای شورای شهر و مدیران شهری اصفهان افتتاح شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی و جمعی از اساتید برجسته این رشته بعدازظهر ۲۸ مهر ماه، در فضایی گرم و صمیمی دور یکدیگر جمع شدند تا به بهانه آیین گشایش “عمارت هنرمند” دقایقی را با مرور تاریخ موسیقی و آواز اصفهان سپری کنند. این عمارت از این پس میزبان و محفلی برای هنرمندان تمامی رشته ها در شهر اصفهان خواهد بود.

“عمارت هنرمند” فضایی برای بروز هنر

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در این آیین با بیان اینکه تمام زیبایی ها و برجستگی های شهری مانند شهر اصفهان بر دوش هنرمندان این شهر است، اظهار کرد: چیزی که ما امروزه به عنوان فرهنگ و هنر اصفهان به آن می بالیم از اساتید و هنرمندان رشته های مختلف هنری سرچشمه می گیرد. این هنرمندان با گردهم آمدن در چنین فضاهایی، به خلق هنر می پرداخته اند.

محمد عیدی تصریح کرد: امروز این حلقه مفقوده، در کنار تمام فعالیت های شهری دیده می شود و لازم است تا تجارب پیشکسوتان عرصه هنر به عنوان کارگزاران توسعه پایدار شهری به کمک مدیریت شهری آمده تا دوباره چنین فضاهایی را برای اصفهان خلق کنند.

وی با بیان اینکه در عمارت هنرمند به روی تمام هنرمندان رشته های مختلف و برای بروز و ظهور خلاقیت های هنری باز است، اضافه کرد: امیدواریم شهری داشته باشیم که همچون گذشته در خلاقیت هنری، سرآمد کشور باشد زیرا به عنوان نمونه در حوزه موسیقی، هر کدام از پیشکسوتان عرصه موسیقی اصفهان طلایه داران عرصه موسیقی کشور هستند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: امیدوارم عمارت هنرمند مطلوب طبع بلند هنرمندان این شهر بوده و آغازی بر یک فرآیند هنری در شهر اصفهان باشد.

هنر هنرمندان برطرف کننده مشکلات شهر اصفهان

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه یکی از دغدغه های شورا در دوره پنجم حمایت از نخبگان و هنرمندان شهر اصفهان است، اظهار کرد: زمانی می توان موفق بود که هر کار تخصصی را به صاحبان و متخصصان آن بسپاریم.

فریده روشن تصریح کرد: در شرایط امروز، مردم اصفهان نیاز به شادابی و نشاط دارند و این مهم با کمک هنرمندان این شهر میسر می شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه متأسفانه میزان افسردگی اصفهانی ها در میان شهرهای کشور میزان بالایی است، ادامه داد: در نبود زاینده رود، یکی از مهمترین ارکانی که می تواند شهر را نجات دهد بهره گیری از هنر است.

روشن گفت: با مشارکت هنرمندان می توان بر بسیاری از مشکلات شهر فائق آمده و شهر خلاق اصفهان که دوستدار هنر و هنرمندان است را در بسیاری از زمینه ها احیا کرد.

مرمت یک عمارت قدیمی

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه بسیار خوشحالم چنین اتفاقی در منطقه سه شهرداری اصفهان رخ داده است، ‌گفت: منطقه سه دارای بافت تاریخی و گردشگری خاص خود است.

حسین کارگر تصریح کرد: خوشبختانه مشارکت بالای هنرمندان در زمینه های تاریخی، فرهنگی، گردشگری در منطقه سه وجود دارد.

به گفته وی، عمارت هنرمند، یکی از خانه های مربوط به دوره قاجار واقع در خیابان ابن سینا است که توسط شهرداری منطقه سه مرمت و بازسازی شده و مالکیت آن در اختیار شهرداری است. این خانه، ۵۰۰ متر زیربنا دارد و با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.