تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد خبر : 13807

در خرید دانش فنی برای پلنت های وارداتی سخت گیری شود

در خرید دانش فنی برای پلنت های وارداتی سخت گیری شود

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت در اولین گردهمایی تولید کنندگان فولاد : در خرید دانش فنی برای پلنت های وارداتی سخت گیری شود به گزارش دنیای اسرار:مهندس مهدی نصر معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه شرکت ذوب‌آهن اصفهان به عنوان سخنران ویژه مراسم اختتامیه همایش فناورانه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری پیشنهاد داد با توجه

Print Friendly, PDF & Email

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت در اولین گردهمایی تولید کنندگان فولاد :

در خرید دانش فنی برای پلنت های وارداتی سخت گیری شود

به گزارش دنیای اسرار:مهندس مهدی نصر معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه شرکت ذوب‌آهن اصفهان به عنوان سخنران ویژه مراسم اختتامیه همایش فناورانه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری پیشنهاد داد با توجه به وجود توانمندی در شرکت های فنی مهندسی داخلی در خصوص خرید دانش فنی برای همه پلنت های خریداری شده از خارج سختگیری شود.

مهندس نصر گفت : در صنعت فولاد کشور ، توانمندی های بالقوه داریم که می تواند بالفعل شود و برای این امر تنها نیاز به سخت افزار نیست ، و بدین منظور بخش هایی هستند که شرکت های دانش بنیان می توانند روی آن کار کنند . از جمله این موضوعات می توان به کمبود بهره وری و راندمان  تجهیزات اشاره کرد . در واقع صنعت فولاد ما از سخت افزار بهره مند است اما نمی تواند مانند کشورهای چین و کره جنوبی و حتی کشورهای شرق اروپا از آن بهره ببرد و همچنین راندمان و بهره وری نیروی انسانی نیز پایین است  .

وی افزود : فعالیت های مربوط به بخش مهندسی ها هم ، جای کار بسیار دارد که لازم است مورد توجه شرکت های دانش بنیان قرار بگیرد .

مهندس نصر تصریح کرد :  در حال حاضر نباید یک پلنت فولادی را به طور کامل از خارج کشور وارد کنیم و در خصوص خرید دانش فنی برای همه پلنت های خریداری شده از خارج  باید سخت گیری کرد .

معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن تصریح نمود : بسیاری از فعالیت های مهندسی مربوط به صنعت فولاد در کشور بومی سازی شده است . در بخش هایی هم که کمبود وجود دارد می توان از شرکت های دانش بنیان کمک گرفت .

مهندس نصر تاکید کرد که باید در خرید کامل یک پلنت و واگذاری آن به شرکت های خارجی سخت گیری کنیم چرا که این امر موجب می شود که فرصت های اشتغال به خارج کشور واگذار گردد .

معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن ،  تلاش برای بومی سازی صنعت فولاد کشور و بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان را بسیار سازنده ارزیابی نمود و ابراز امیدواری کرد که در نتیجه این فعالیت ها ، شاهد افزایش ساخت داخل و کاهش حجم قراردادهای خارجی باشیم تا اشتغال زایی بیشتری در کشور صورت گیرد .

شایان ذکر است پیشنهاد مهندس نصر درخصوص سخت گیری در خرید دانش فنی برای همه پلنت های خریداری شده از خارج   مورد توجه دیگر سخنرانان این مراسم به ویژه دکتر ستاری معاون علمی و تحقیقاتی ریاست جمهوری و دکتر غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو قرار گرفت. 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.