تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
کد خبر : 15119

در قوانین بن بست وجود ندارد

در قوانین بن بست وجود ندارد

در قوانین بن بست وجود ندارد رئیس قوه‌قضاییه: نظام ولایت فقیه بن بست ندارد چرا که متناسب با اقتضائات زمان می‌توان قانون را با نظر ولی فقیه تغییر داد. به گزارش دنیای اسرار:آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان اصفهان اجرای عدالت را یکی از مسائل مهم و محوری انقلاب اسلامی، مردم و

Print Friendly, PDF & Email

در قوانین بن بست وجود ندارد

رئیس قوه‌قضاییه: نظام ولایت فقیه بن بست ندارد چرا که متناسب با اقتضائات زمان می‌توان قانون را با نظر ولی فقیه تغییر داد.

به گزارش دنیای اسرار:آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان اصفهان اجرای عدالت را یکی از مسائل مهم و محوری انقلاب اسلامی، مردم و قانون اساسی دانست و اظهار کرد: از بخش‌های مهم عدالت، عدالت اداری و یکی از خواسته‌های مردم وجود عدالت در ادارات است.
وی در ادامه افزود: وجود قوانین عادلانه بسیار مهم است و سپس مدیران عادل اهمیت دارند.
رئیسی با تاکید بر لزوم پاسخگو بودن مسؤولان گفت: مرحله نخست، پاسخگویی به خداوند است، بعد از آن به مردم، شهروندان، ارباب رجوع و سپس پاسخگویی به سلسله مراتب است.
وی با بیان اینکه امروز قانون‌مداری اساس حرکت است تصریح کرد: کشور ما اساساً بر پایه انتخابات و ناگزیر در تمام حرکت‌ها قانون است و تمامی جناح‌ها باید خودشان را ملزم به رعایت قانون بدانند.
رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه اقتضای جنگ اقتصادی قوانین خاص آن است، اظهار کرد: در قوانین ما بن‌بست وجود ندارد در واقع نظام ولایت فقیه بن بست ندارد چرا که متناسب با اقتضائات زمان می‌توان قانون را با نظر ولی فقیه تغییر داد و اکنون نیز در جنگ اقتصادی هستیم.
وی با اشاره به این که باید کار تولیدکننده را سهل و آسان کنیم، ابراز داشت: امروز یک ضرورت است که مدیران با جسارت و شجاعتی که قانون به آن‌ها داده و اقتضای شرایط جنگ اقتصادی است با قدرت در میدان حضور پیدا کنند و کارشان را با قوت انجام دهند.
رئیسی ادامه داد: ما نیز حامی مدیران شجاع و با شهامت هستیم که اجازه نمی‌دهند کوچک‌ترین خللی به قانون وارد شود.
وی نظارت بر عملکردها را پیش از ورود دستگاه‌های نظارتی لازم دانست و تاکید کرد: باید در حوزه مدیریت خود نظارت داشته باشید و اساساً مدیریت بدون نظارت اصلاً معنا ندارد .
رئیس دستگاه قضا یکی از شئون مهم مدیریت را نظارت عنوان و تشریح کرد: نظارت صرفاً برای برطرف کردن تخلف نیست بلکه برای این است که تخلفی صورت نگیرد؛ نظارت برای تداوم اعتماد علی‌الدوام است و این موضوع در گرو بازرسی است.
وی با اشاره به اینکه برخی نظام‌های فسادزا پرونده‌ها را ایجاد کرده است تصریح کرد: همه شما باید مدعی باشید که این اتفاق رخ ندهد؛ جایی که دولت می‌خواهد با بخش خصوصی توافق کند و همچنین در اعطای تسهیلات به بخش خصوصی باید بیشتر مراقبت شود و بیشتر پرونده‌های ما در همین حوزه است.
رئیس قوه قضائیه به فسادهای مشابه در دادگاه‌ها اشاره کرد و گفت: جنس پرونده‌ها یکی است و آن بی‌توجهی به قوانین است و اگر در نظام‌های مختلف اداری نسبت به مقررات و قوانین پایبند باشند، پرونده‌ها کمتر می‌شود.
وی در ادامه گفت : هرچه در مجموعه قانون‌مندتر عمل شود، فساد کمتر می شود گرچه فساد در مقدار کم نیز زیاد است.
رئیسی با بیان اینکه هیچ کسی نباید فساد را برتابد و در مقابل عدالت اداری، فساد اداری است، گفت: در این ماجرا مدیران باکفایت که تحریم را دور می‌زنند و کار مردم را به موقع انجام می‌دهند و اجازه اخلال در زندگی مردم را نمی‌دهند، مورد تشویق قرار خواهند گرفت.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه در مورد مسئله آب جلسات زیادی صورت گرفته و دولت‌ها تصمیماتی گرفته‌اند گفت : مسئله آب حل نشدنی نیست و اساساً هیچ مسأله حل نشدنی در کشور نداریم .
وی به سخنان استاندار اصفهان اشاره کرد و افزود: استادار اعلام کرد در این استان ۶ هزار هیأت علمی و ۳ هزار نخبه علمی و مدیران صاحب فکر وجود دارد پس مشکل حل نشدنی نداریم و همه مشکلات با همکاری و همیاری و انسجام قابل حل است.
رئیسی با بیان اینکه ادارات باید ملجأ مردم باشند گفت: در این صورت است که روز به روز اعتماد به نظام افزایش می‌یابد و این یکی از مؤلفه‌های قدرت و امنیت ملی است چراکه مهم‌ترین مؤلفه قدرت و امنیت ملی، مردم هستند.
وی در ادامه افزود: کارهای ما مستقیماً ارتباط با امنیت و اعتماد ملی دارد زیرا در همه بخش‌های اداری و تعامل همکاری بخش‌ها باید منتهی به باز شدن گره‌ها شود.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.