تاریخ انتشار : شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
کد خبر : 9661

در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با جمعی از تولیدکنندگان فولاد: حفظ سطح تولید، تکمیل ظرفیت‌های خالی و تولید محصولات جدید

در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با جمعی از تولیدکنندگان فولاد: حفظ سطح تولید، تکمیل ظرفیت‌های خالی و تولید محصولات جدید

در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با جمعی از تولیدکنندگان فولاد: حفظ سطح تولید، تکمیل ظرفیت‌های خالی و تولید محصولات جدید مدیرعامل فولاد مبارکه به‌همراه جمعی از دیگر تولیدکنندگان فولاد کشور با دکتر رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار کردند. به گزارش  دنیای اسرار، در این جلسه دکتر رحمانی وزیر صنعت، معدن و

Print Friendly, PDF & Email

در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با جمعی از تولیدکنندگان فولاد: حفظ سطح تولید، تکمیل ظرفیت‌های خالی و تولید محصولات جدید

مدیرعامل فولاد مبارکه به‌همراه جمعی از دیگر تولیدکنندگان فولاد کشور با دکتر رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار کردند.

به گزارش  دنیای اسرار، در این جلسه دکتر رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، پس از استماع گزارش مهندس عظیمیان از عملکرد گروه فولاد مبارکه، اقدامات صورت‌گرفته در بزرگ‌ترین گروه فولادسازی کشور را ارزشمند و قابل‌تقدیر دانست و با تأکید بر ضرورت حفظ سطح تولید موجود خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی افزایش بهره‌وری و به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود از اهمیت خاصی برخوردار است.
همچنین در این دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت تولید محصولات جدید را از اولویت‌ها دانست.
بومی‌سازی حداکثری تجهیزات موردنیاز صنعت فولاد کشور و تکمیل و به بهره‌برداری رساندن هرچه سریع‌تر خط تولید الکترود گرافیتی اردکان از دیگر مواردی بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت بر آن‌ها تأکید کرد.
مدیرعامل فولاد مبارکه در این دیدار ضمن تشریح عملکرد گروه فولاد مبارکه در سال ۹۷ و ارائۀ برنامه‌های تولید در سال ۹۸ اظهار داشت: گروه فولاد مبارکه مصمم است تا در سال ۹۸ افزایش و رونق تولید را محقق سازد.
حمیدرضا عظیمیان با تأکید بر این‌که همۀ اهداف گروه فولاد مبارکه در تولید آهن اسفنجی و فولاد خام در سال ۹۷ محقق شده است گفت: در سال ۹۸ نیز کارکنان گروه فولاد مبارکه تلاش خواهند کرد تا راهبرد مقام معظم رهبری محقق شود؛ به همین منظور، در این گروه (شرکت فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و مجتمع فولاد سبا) برای تولید بیش از ۸٫۵ میلیون تن فولاد خام، ۶٫۵ میلیون تن کلاف گرم و بیش از ۱٫۵ میلیون تن کلاف خام و در واحدهای احیا مستقیم فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، فولاد سبا و شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری تولید حدود ۱۱ میلیون تن آهن اسفنجی برنامه‌ریزی‌شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای جدید فولاد مبارکه در تولید ورق‌های ویژه ازجمله ورق موردنیاز خودروسازان و سازندگان لوله و پروفیل کشور خاطرنشان کرد: با رشد عرضۀ ۸۵ درصدی محصولات فولاد مبارکه طی ۴ سال اخیر تاکنون، واردات محصولات تخت از ۴ میلیون تن به حدود ۸۵۰ هزار تن کاهش یافته است و این دستاورد بزرگ گام بلندی در راستای خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور بوده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.