تاریخ انتشار : شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر : 24170

در هر زمان و هر کجا با میز خدمت آبفا

در هر زمان و هر کجا با  میز خدمت آبفا

ارائه تمامی خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با ۶ روش غیرحضوری در خانه شما به گزارش دنیای اسرار:مراجعات حضوری ارباب رجوع به ادارات آبفا   استان اصفهان از شنبه دوم اسفندماه    ۹۹  در  سطح استان  به حداقل ممکن رسیده و خدمات ۲۳ گانه آبفا  از طریق درگاههای غیر حضوری ارائه می گردد. معاون خدمات

Print Friendly, PDF & Email


ارائه تمامی خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با ۶ روش غیرحضوری در خانه شما

به گزارش دنیای اسرار:مراجعات حضوری ارباب رجوع به ادارات آبفا   استان اصفهان از شنبه دوم اسفندماه    ۹۹  در  سطح استان  به حداقل ممکن رسیده و خدمات ۲۳ گانه آبفا  از طریق درگاههای غیر حضوری ارائه می گردد.

معاون خدمات مشترکین و درآمدشرکت آبفا استان اصفهان  گفت: تااطلاع ثانوی میزخدمت در مرکزمنطقه فعال بوده و صرفامراجعات مربوط بهتقسیط وتحویل چک ، ارائه مجوزهاو معدود موارددیگری که کماکاننیاز به مراجعهحضوری دارد  ، ارائه می گردد.

محسن صالح  افزود:به عنوان مثال واگذاری انشعاب به صورت نقد و اقساط همچنان نیاز به مراجعه حضوری مشترکان جهت تحویل برگ چک دارد و   براین اساس ترتیبی اتخاذ گردیدهتا روند تحویل چک توسط  متقاضی یا مشترک در قالب فرم درخواست تقسیط به واحد مشترکین در کوتاه ترین زمان ممکن انجام گیرد.

 وی ادامه داد: واگذاری انشعاب نیاز به دریافت مجوزهای قانونی از سازمان های ذی ربط از جمله شهرداری ،بخشداری ، جهاد کشاورزی و .غیرهدارد و    لازم است جهت تسهیل در امور و عدم مراجعه حضوری مشترکین به ادارات، گردش این مکاتبات حتی‌الامکان از درگاه خدمات دولت الکترونیک انجام شده و ارسال درخواست و دریافت پاسخ از این روش صورت پذیرد..

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفا استان اصفهان  عنوان کرد: مسئولین امور مشترکین بالاخص در مناطقی که دارای نواحی شهری و روستایی با پراکندگی بالا   هستند تعاملات بیشتری با دفاتر پیشخوان داشته و با برگزاری جلساتی روش های جدید ارائه خدمت را با پرسنل این دفاتر مرور و راهکارهای عملیاتی را توافق   می نمایند.

صالح با اشاره به نصب اپلیکیشن همراه آبفا برای مشترکین عنوان کرد: باید  این امکان فراهم شود که اپلیکیشن همراه آبفا به مراجعین حضوری معرفی و لینک دانلود آن همزمان برای آنها  پیامک شود و پس از نصب آن روی گوشی موبایل ارباب رجوع، مراحل درخواست با کمک همکار مربوطه از آن طریق پیگیری گردد.

   وی به چکونگی  ارائه خدمات شرکت به صورت غیر حضوری اشاره کرد و گفت: هم اکنون  برای ۲۲ خدمت از خدمات ۲۳ گانه  بجز فروش آب تانکری  همه شرایط مهیا است و بستر ارائه خدمات به صورت غیر حضوری انجام می شود.  

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفا استان اصفهان  اظهار داشت: باتوجه به بررسی های انجام شده، بخش زیادی از مراجعات حضوری مشترکین ناشی از نداشتن شناسه قبض بوده است. لذا  باید ساز و کار لازم برای در اختیار گذاشتن شناسه قبض مشترکینی که بدین منظور مراجعه کرده یا تلفنی تماس می گیرند در منطقه فراهم شود.

   وی به  راههای ارئه خدمات به روش غیر حضوری پرداخت و بیان داشت: هم‌اکنون مشترکان می‌توانند با تماس با شماره ۱۵۲۲ و شماره‌گیری کلید ۵، شماره کنتور خود را اعلام کنند و سپس رقم آب‌بها محاسبه و به‌وسیله پیامک به مشترک اعلام می‌شود؛ همچنین به منظور رضایت مشترکان، روش دیگر، ارسال پیامکی شماره کنتور برای کنتورنویس است که در این روش، شماره همراه کنتورنویس هر محدوده برای مشترکان پیامک می گردد. در این روش، مشترکان به‌وسیله تلفن همراه خود طبق الگوی: * شناسه قبض # شماره رقم کنتور را به شماره ۳۰۰۰۰۱۵۲۲ پیامک می‌کنند.

روش دیگری که در حال راه‌اندازی است، ورود به پرتال شرکت به آدرس www.abfaesfahan.ir و ثبت شماره کنتور در لینک تعیین شده است.

 صالح افرود: تمام تلاش ما در شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا حفظ سلامت عموم شهروندان عزیز و همکاران تلاشگرمان است و اولویت راتا حدامکان بر اجرای اقدامات از طرق مختلف با هدف پیشگیری از گسترش این ویروس قرارداده‌ایم. همچنین نسخه اندرویدی خدمات همراه آبفای استان اصفهان هم‌اکنون به‌طوررایگان از فروشگاه‌های اینترنتی کافه بازار، ایران اپس و مایکت قابل دریافت و نصبروی تلفن‌های همراه است.

 وی ادامه داد: مشترکان می توانند  با استفاده از کد دستوری #۱۵۱۵۲۲*۶۶۵۵* اقدامبه ثبت شماره کنتور واحد مسکونی خود کنند. گفتنی است استفاده از کدهای دستورینیازمند نصب هیچ نرم‌افزاری نیست و مشترکان می‌توانند با گرفتن کد دستوری یاد شدهبا تلفن همراه خود، خدمات غیرحضوری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان را دریافت کنند .

 وی به خدمات ۲۳گانه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان که از طریق سامانه ۱۵۲۲ ارائه می شوند را به شرح ذیل عنوان کرد: واگذاری انشعاب آب، واگذاری انشعاب فاضلاب، تغییر کاربری انشعاب آب،  پاسخ به استعلام مالکیت انشعاب آب،  تغییر مشخصات مشترکین آب و فاضلاب، تغییرتعداد واحد مسکونی مشترکین آب و فاضلاب،  تغییر ظرفیت قراردادی انشعاب آب،  تغییر قطر انشعاب آب، تفکیک کنتور آب،  تغییر مکان کنتور آب، آزمایش کنتور آب، تعویض کنتور آب، نصب سیفون اضافی فاضلاب، قطع موقت و وصل انشعاب آب،  جمع آوری یا ادغام انشعاب آب، تسویه حساب بدهی مشترکین آب و فاضلاب، درخواست بررسی صورت حساب مشترکین آب و فاضلاب،  اعلام کارکرد کنتور آب، مشاهده سوابق صورتحساب های و پرداختی های مشترکین آب و فاضلاب، فروش آب تانکری، پاسخگویی به شکایات مرتبط با آب و فاضلاب، رسیدگی به پیشنهادات حوزه آب و فاضلاب، درخواست لوازم کاهنده مصرف آب .

لازم بهیادآوری است: سامانه خدمات غیرحضوری ۱۵۲۲ در سال ۱۳۹۵ به طور رسمی افتتاح شد ومورد بهره برداری قرار گرفت.  این سامانه با هدف تمرکز و ارائه خدمات غیر حضوری از طریق تلفن ثابت و همراه برنامه ریزی شده وهدف آن حذف مراجعه شهروندان به ادارات آبفا و ارائه خدمات فروش و پس از فروش بهصورت تلفنی به مشترکین بوده است. در حال حاضر خدمات ۲۳ گانه شرکت آب و فاضلاباستان اصفهان در تمام ساعات شبانه روز در ۹۸ شهر و حدود ۱۰۰۰ روستا، از طریق تماسبا شماره تلفن چهار رقمی ۱۵۲۲ و انتخاب ۹ کلید و ۱۷ زیر کلید به متقاضیان ومشترکین ارائه می شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.