تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
کد خبر : 30975

در چه مواردی گواهینامه رانندگی ضبط می شود

در چه مواردی گواهینامه رانندگی ضبط می شود

گزارش دنیای اسرار :رئیس راهنمایی و رانندگی استان شرایطی که باعث می شود تا گواهینامه افراد توسط کارشناسان پلیس راهور ضبط شود را تشریح کرد. سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: اگر در مرحله اول جمع نمرات منفی راننده در صورت انجام تخلف حادثه ساز به عدد

Print Friendly, PDF & Email

گزارش دنیای اسرار :رئیس راهنمایی و رانندگی استان شرایطی که باعث می شود تا گواهینامه افراد توسط کارشناسان پلیس راهور ضبط شود را تشریح کرد.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: اگر در مرحله اول جمع نمرات منفی راننده در صورت انجام تخلف حادثه ساز به عدد ۳۰ برسد، گواهینامه وی به مدت ۳ ماه ضبط می شود.
وی افزود: اگر بعد از ۳ ماه راننده دوباره شروع به رانندگی کرد و دوباره مرتکب تخلفات حادثه ساز شد و رفتار وی اصلاح نشد، این بار در صورت رسیدن جمع نمرات منفی به عدد ۲۵، گواهینامه وی به مدت ۶ ماه ضبط می شود.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: اگر راننده پس از دوبار ضبط گواهینامه باز هم دست به تخلفات حادثه ساز بزند و نمره منفی دریافت کند، در صورت رسیدن جمع نمرات منفی اش به عدد۲۰، گواهینامه وی به طور کامل باطل می شود.
سرهنگ محمدی گفت: راننده ای که گواهینامه اش باطل شده می تواند پس از یک سال وقفه دوباره به آموزشگاه های رانندگی مراجعه کرده و آزمون بدهد و در صورت قبولی می تواند دوباره گواهینامه بگیرد.
این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه در واقع ضبط گواهینامه به منزله نداشتن گواهینامه رانندگی محسوب می شود، خاطر نشان کرد: رانندگان بهتر است جهت بالا بردن دقت خود در رانندگی یک بار دیگر آیین نامه راهنمایی و رانندگی را مرور کنند تا این مشکلات برای آنها پیش نیاید.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.