تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر : 32192

در یازده ماهه ۱۴۰۱، رشد ۱۸۴ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان 

در یازده ماهه ۱۴۰۱، رشد ۱۸۴ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان 

  مدیرکل گمرک اصفهان خبر داد: در یازده ماهه ۱۴۰۱، رشد ۱۸۴ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان   به گزارش دنیای اسرار:دکتر رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان میزان درآمد گمرکات استان اصفهان را ۲۲ هزار و ۲۹۱ میلیارد ریال برشمرد و اظهار داشت : در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ درآمد گمرکات استان اصفهان نسبت

Print Friendly, PDF & Email

 

مدیرکل گمرک اصفهان خبر داد:

در یازده ماهه ۱۴۰۱، رشد ۱۸۴ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان

 

به گزارش دنیای اسرار:دکتر رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان میزان درآمد گمرکات استان اصفهان را ۲۲ هزار و ۲۹۱ میلیارد ریال برشمرد و اظهار داشت : در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ درآمد گمرکات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۴ درصد رشد داشته است .

وی در خصوص واردات کالااز طریق گمرکات استان اصفهان اظهار داشت: دریازده ماهه امسال ۱۳۹ هزار و ۶۰۹ تن کالا به ارزش ۶۶۷ میلیون و ۶۲۲ هزار دلار از طریق گمرکات استان اصفهان ترخیص گردیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۴ درصد رشد و از حیث ارزش ۱۶ درصد افزایش داشته است .

مدیرکل گمرکات استان اصفهان اذعان داشت : طی این مدت تشریفات واردات از طریق گمرک اصفهان ۷۲ هزار تن و به ارزش ۴۳۵ میلیون و ۸۷۵ هزار دلار بوده که ۶۵ درصد از کل واردات گمرکات استان را به خود اختصاص داده است و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۰ و از لحاظ ارزش ۱۷ درصد رشد داشته است .

در ادامه تصریح کرد : در۱۱ ماهه امسال تشریفات واردات از طریق گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه ۵۱ هزار تن و به ارزش ۲۰۷ میلیون دلار و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۴ و از لحاظ ارزش ۹ درصد رشد داشته است .

مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت: در این مدت صادرات گمرک اختصاصی ذوب آهن ۱۶ هزار تن و به ارزش ۲۵ میلیون دلار بوده است . و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۹۲ و از لحاظ ارزش ۷۸ درصد افزایش داشته است .

وی عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین آلات خطوط تولید،اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی برشمرد و بیان داشت: در ۱۱ ماهه سال۱۴۰۱ ؛ ۱۷۸ میلیون دلار ماشین آلات و دستگاه های مکانیکی باسهم ۲۷ درصد ، ۱۰۵ میلیون دلار ماشین آلات برقی با سهم ۱۶ درصد ، ۱۰۴ میلیون دلار چدن و آهن و فولاد با سهم ۱۶ درصد ،الیاف سنتینک ۱۸ میلیون دلار با سهم ۳ درصد و مواد پلاستیکی ۱۶ میلیون دلار با سهم ۲ از طریق گمرکات استان اصفهان درصد ترخیص گردیده است .

مدیرکل گمرکات استان اصفهان درخصوص مهمترین کشورهای مبدا واردات به گمرکات استان اصفهان تصریح کرد: طی این مدت امارات متحده عربی ۱۶۷ میلیون دلار با سهم ۲۵ درصد، چین ۱۰۹ میلیون دلار باسهم ۱۶ درصد، ترکیه ۱۰۷ میلیون دلار با سهم ۱۶ درصد ، کره جنوبی ۴۷ میلیون دلار باسهم ۷ درصد و آلمان ۳۹ میلیون دلار با سهم ۶ درصد ، مبدا واردات کالا به مقصد گمرکات استان اصفهان بوده اند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.