تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر : 33229

دستاوردهای بزرگ کشور مدیون بخش تولید است/ حمایت فولاد مبارکه و برخی شرکت های صنعتی دیگر در انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی

دستاوردهای بزرگ کشور مدیون بخش تولید است/ حمایت فولاد مبارکه و برخی شرکت های صنعتی دیگر در انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی

سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان هم‌زمان با روز جهانی کار و کارگر با حضور استاندار و جمعی از مدیران و جامعه کار و کارگر استان  به میزبانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برگزار شد استاندار اصفهان در سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان گفت: قبل از

Print Friendly, PDF & Email

سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان هم‌زمان با روز جهانی کار و کارگر با حضور استاندار و جمعی از مدیران و جامعه کار و کارگر استان  به میزبانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برگزار شد

استاندار اصفهان در سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان گفت: قبل از پیروزی انقلاب حتی نمی‌گذاشتند یک پیچ را تولید کنیم ولی امروز در صنعت نفت، فولاد، فناوری‌های نوین، پزشکی، فناوری‌های موشکی، هوافضا و… حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و این اتفاقات مدیون بخش تولید کشور است. باید این اتفاقات را بر مناره‌ها داد بزنیم که کارگران و مهندسین ما امروز چه دستاوردهایی را به نتیجه رسانده‌اند.

به گزارش دنیای اسرار:سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان هم‌زمان با روز جهانی کار و کارگر با حضور استاندار و جمعی از مدیران و جامعه کار و کارگر استان  به میزبانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برگزار شد.

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در این مراسم ضمن بزرگداشت مقام کار و کارگر اظهار کرد: اهمیت جامعه کار و کارگری و ترویج آن در حوزه معنوی و مادی، اهمیتی بی‌بدیل دارد. چرا که وقتی کار با معانی آسمانی گره می‌خورد تجلی دیگری پیدا می‌کند.

وی افزود: ما با «کار» به یاد منظومه فکری پیامبر (ص) و امام علی (ع) می‌افتیم؛ در نتیجه تکریم و پرداختن به مقوله کار به هر حدی که باشد کم است. خدمت به خلق که جامعه کارگری به آن می‌پردازد، قسمتی عمده از حرکت خلق به سمت پروردگار است.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: زمانی می‌توانیم مسائل این حوزه را رفع کنیم که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با دید انصاف برای کاهش و رفع مشکلات راهکار دهند و برای اجرا پای کار بایستند.

وی گفت: باید تلاش کنیم با کمک به حوزه تولید در همه بخش‌ها، زمینه‌های ثروت آفرینی را در جامعه فراهم کنیم تا پرداخت‌هایی در شأن جامعه تولید داشته باشیم و من مطمئن هستم با هوشیاری و ذکاوتی که در جامعه کارگری وجود دارد؛ با پشتکار، همدلی و نگاه جامع به مسائل، اتفاقات مبارکی در کشور رقم خواهد خورد.

استاندار اصفهان با اشاره به نشست با نمایندگان جامعه کارگری استان، بیان کرد: در این دیدار عنوان کردیم که می‌توانیم بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه کارگری را در اصفهانی که به بلوغ تصمیم‌سازی در کشور رسیده؛ رفع کنیم چرا که اصفهان قابلیت و ظرفیت این مهم را دارد که برای کاهش و رفع مشکلات، به سطح ملی راهکار ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: جریان‌های رسانه‌ای در جامعه جهانی به دنبال ایجاد مانع برای امیدآفرینی در بین مردم است. آن‌ها می‌خواهند با بایکوت دستاوردها ناامیدی را در بین جامعه رواج دهند و ما در مقابل چاره‌ای جز امیدآفرینی و جهاد تبیین نداریم. چرا که امید جوهره حرکت یک کشور است و دشمن برای ایجاد ناامیدی همه تلاش خود را به میدان آورده و به‌دنبال فتح نمودن اولین جبهه، یعنی اذهان ما هستند.

مرتضوی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب حتی نمی‌گذاشتند یک پیچ را تولید کنیم ولی امروز در صنعت نفت، فولاد و فناوری‌های نوین امروز حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. این در حالی است که در سال‌های قبل از انقلاب به‌طور مثال بسیاری از پزشک‌ها از پاکستان یا بنگلادش در ایران طبابت می‌کردند ولی ایران امروز میزبان بسیاری از مردم کشورهای همسایه است.

دستاوردهای بزرگ کشور را مدیون بخش تولید هستیم

وی تأکید کرد: علاوه بر پزشکی، در عرصه فناوری‌های مختلف نظیر موشکی، هوافضا و….. ایران امروز کارهای خوبی انجام داده است که این اتفاقات مدیون بخش تولید کشور است. باید این اتفاقات را بر مناره‌ها داد بزنیم که کارگران و مهندسین ما امروز چه دستاوردهایی را به نتیجه رسانده‌اند ولی دشمن می‌خواهد از این اطلاع‌رسانی‌ها جلوگیری کند.

مرتضوی در خصوص آخرین وضعیت تأسیس بیمارستان میلاد اصفهان، گفت: در سفر رئیس سازمان تأمین اجتماعی به استان توافقی میان شهرداری و سازمان شکل گرفت و کلنگ‌زنی بیمارستان میلاد انجام شد. جمع‌بندی نهایی توافق بین شهرداری و سازمان تأمین اجتماعی هفته آینده انجام و عملیات اجرایی بیمارستان میلاد آغاز خواه شد و با رفع موانع، امیدواریم به‌زودی اتفاقات خوبی در این زمینه بیافتد.

وی بیان کرد: حیات یک تمدن به آب است و آب فقط باعث نشاط نمی‌شود بلکه بسیاری از امور حیاتی به آب بستگی دارد. لذا باید بگوییم ما زاینده‌رود را برای زیبایی اصفهان نمی‌خواهیم، از صحبت‌ کسانی که اینگونه تصور می‌کنند گلایه‌مند هستیم زیرا حیات تمدن اصفهان در گرو جاری بودن زاینده‌رود است

استاندار اصفهان افزود: زاینده‌رود امروز همچون خون در رگ‌های این تمدنی ما است. تهدید اول ما در مسئله آب، فرونشست و جبران کاهش سطح آبخوان است که جاری بودن زاینده‌رود را الزامی کرده است.امروز آبخوان شرایط خوبی ندارد و در معرض تهدید یک تمدن بزرگ هستیم که در طول تاریخ به دست ما رسیده است.

مرتضوی در ادامه گفت: البته با حمایت مجموعه‌های صنعتی نظیر فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان و برخی شرکت‌های دیگر اتفاقات خوبی برای انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی صورت گرفته است و این پروژه به‌سرعت در حال پیگیری است. دکتر مرتضوی با اشاره به اینکه مسیر رشد تولید از همدلی همه افراد می‌گذرد، گفت: برای تحقق شعار سال باید همگی با همکاری یکدیگر فعالیت کنیم و تنها با هدف خدمت به خلق مسائل را به پیش ببریم

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.